• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • MLT

Svårt.. självklart hade jag försökt rädda båda, men nu måste jag ju välja. Så jag väljer barnet. Just i den stunden hade jag snabbt tänkt att hunden kan rädda sig själv, vilket inte barnet kan.

• Gremlin666
    emmmm skrev 2009-03-03 19:57:07 följande:
    Ni som skriver barnet, ni har ingen hund va?Jag skulle iaf rädda barnet och min hund skulle springa efter. Jag vet att man inte fick välja båda, men i mitt fall så skulle min hund springa efter, inget jag kan ändra på..
    Jodå, jag har hund.
    Och jag hade valt att rädda ett okänt barn även ifall hunden var bakom stängd och låst dörr och jag visste att han skulle brinna inne.

Jag är märkligt nog mänsklig att ta ett sådant beslut.
    Hade aldrig kunnat ha det på mitt samvete att låta ett spädbarn dö för en hund.
  • Shorona
    Ni som skriver barnet, ni har ingen hund va?Jag skulle iaf rädda barnet och min hund skulle springa efter. Jag vet att man inte fick välja båda, men i mitt fall så skulle min hund springa efter, inget jag kan ändra på..
    Jag har hund och hur det än är så skulle jag fortfarande prioritera barnet.
    Det är vi som är familjen G(-illerström)!
  • mamma mys

barnet såklart.. o hoppats på att hunden skulel springa efter även om man inte fick välja det så hade jag tagit bebisen under armen o ropat på hunden o tagit den i halsbandet o sprungit....

• Majuni
    Ni som skriver hund har förmodligen inget barn heller....
  • Stor mamma

Hur mycket jag än älskade min hund skulle jag i första hand välja barnet.
    Barnet har hela livet framför sig och har jag haft hunden länge antar jag den är äldre.

Hur ont i hjärtat det än skulle göra måste jag välja bort hunden i detta läge

• emmmm
    Svar på #376
    Jag vet inte? fråga dom som skrivit att dom skulle rädda hunden före barnet istället!!!!!
    Majuni skrev 2009-03-04 16:37:17 följande:
    Ni som skriver hund har förmodligen inget barn heller....
  • Munkakvarn

Hade någon valt att rädda sin hund framför mitt barn så hade den personen gjort både sig själv och hunden en stor otjänst. Jag hade slagit ihjäl dem båda. Alltså är det bara korkat att rädda hunden.

Vi behöver inte ens skämta om det. Jag är så fräck så att jag faktiskt hävdar att man är rubbad på något sätt om man sätter djur framför människor.

• gumtree

Självklart barnet!

Har iofs inte hund, men väl 2 st katter. Men spelar ingen roll - människan går före djuret.

Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......