• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • Myrtille

äntligen Vi skrev 2009-03-03 00:00:23 följande:

Jag skulle rädda min hund självklart. Hon är en del av min familj.Jag tänker på kvinnan i media som under tsunamin tvingades välja mellan sina 2 egna barn- den frågan hade varit tuff.
    Men om du hade haft 2 barn och en hund att välja mellan hade valet genast blivit lite lätttare
  • MissSummer

Personligen skulle jag rädda silverfisken i badrummet. Såklart.

• TheMother
    xxmeyaxx skrev 2009-03-02 00:01:55 följande:
    Hade inte tvekat. Barnet ska räddas. Försök låta en sex månaders bebis ta sig ut själv? Hunden kan springa på egen hand (fot? tass?)
    Precis min tanke! Skulle absolut ta barnet först. Hunden har ju åtminstone en teoretisk chans att ta sig ut själv, men ett litet barn kan ju inte det. Och ja, ett barns liv är i slutändan mer värt än en hunds liv.
    Mamma till Anton 080920
  • skorpionen80

Om barnet är okänt så vet jag nog inte ens om att det är i samma byggnad som hunden. Ser jag barnet så räknar jag med att jag kan rädda det också, ta det under armen och springa, typ. Hunden likaså. Varför komplicera till saker och ting? ;)

• AyaRan
    AnneSophie skrev 2009-03-03 00:08:52 följande:
    Ja, det är det. En hund är en hund. Den lever i ca 15 år, om man har tur, och kan vara en bra lojal vän på alla de vis. En människa är en människa. Prioriterar man ett djur före en människa, oavsett om det är ens egen avkomma eller ej, så har något gått väldigt snett i huvudet. Jag skulle kalla det rent onaturligt.
    instämmer.
  • uniMog

Barnet. utan att tveka en sekund.

Ingenting som utvecklas följer sin ursprungliga plan.
  • Majuni

Självklart barnet... kan det finnas någon som räddar hunden isf en bebis/människa?

• LillFiaIngenting

Hunden, utan tvekan!!!

• emmmm

Ni som skriver barnet, ni har ingen hund va?
    Jag skulle iaf rädda barnet och min hund skulle springa efter. Jag vet att man inte fick välja båda, men i mitt fall så skulle min hund springa efter, inget jag kan ändra på..

Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......