• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • xxmeyaxx

Kanske de redan är döda?

« Feel the magic of Meya »
  • Meria

Barnet.

Har haft hund och det skulle verkligen göra ont att lämna honom där. Men barnet är en människa och ja, hon skulle prioriteras högre än hunden.

♥ Loke -06 & Isak -08 ♥
  • xxmeyaxx

Dessutom kvittar det. I stundens hetta så ställer jag mig inte och funderar
    "undrar vad flickans föräldrar är? Hmmm.. "

I stundens hetta så griper jag tag i barnet och springer utav bara fan. Spelar ingen roll vad folk tänker säga .. om de tänker försöka övertala mig. Barnet är det självklara valet från min sida.

Och nu tänker jag säga något som får alla hundägare att ta sig om hjärtat och sedan kippa efter andan: Hunden är mindre värd i mina ögon.

• jelina
    Svar på #343
    fast du har enligt ts redan funderat på barnets kön, ålder och om du känner igen henne så varför inte?!
    jag tror att hundägare klarar av att höra det du säger...
  • Gremlin666

Skulle troligtvis kunna strypa hunden utan att det brinner ifall jag blev tvungen om det skulle leda till att ett barn blev räddat.

Så det känns självklart att rädda barnet om det gällde en brand.

Det är inte samma sak som att jag inte älskar hunden men jag anser att en människa är mer värd, det ligger inpräntat i känslosystemet och går inte att förhindra i ett skarpt läge.

• jelina
    Svar på #343
    xxmeyaxx skrev 2009-03-02 00:06:17 följande:
    I stundens hetta.
    fyndigt
  • xxmeyaxx

Vissa saker ser man ju bara ändå.

Om du tittar på mig så ser du ju att jag är en kvinna i ca, 20 års åldern, eller hur?
    Utan att tänka på saken.

Tänker man sedan djupare, så kommer ju andra tankar upp sen

• xxmeyaxx
    jelina skrev 2009-03-02 00:07:37 följande:
     jag tror att hundägare klarar av att höra det du säger...
    vi får hoppas på det.
    jelina skrev 2009-03-02 00:08:08 följande:
    Svar på #343xxmeyaxx skrev 2009-03-02 00:06:17 följande: fyndigt
    ja, jag tänkte på det när jag skrev inlägget:
    "Haha, nu var jag jättefyndig, hehehhehehe!"

• Jagvetmest

Självklart barnet. Hur kan man ens tänka tanken att man hellre räddar sin jycke som ändå kommer att dö om några år???

Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......