• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • snuggelhund
    Munkakvarn skrev 2009-03-04 17:07:36 följande:
    Hade någon valt att rädda sin hund framför mitt barn så hade den personen gjort både sig själv och hunden en stor otjänst. Jag hade slagit ihjäl dem båda. Alltså är det bara korkat att rädda hunden. Vi behöver inte ens skämta om det. Jag är så fräck så att jag faktiskt hävdar att man är rubbad på något sätt om man sätter djur framför människor.
    Jag hade låtit ditt barn brinna inne, sedan hade jag haft ihjäl dig som en liten bonus.

Trångsynta människor med din attityd klarar sig världen bäst utan.
  • Munkakvarn
    snuggelhund skrev 2009-03-04 18:36:07 följande:
    Jag hade låtit ditt barn brinna inne, sedan hade jag haft ihjäl dig som en liten bonus. Trångsynta människor med din attityd klarar sig världen bäst utan.
    Ja det inlägget säger nog mer om dig som människa än om någon annan. Jag hävdar iskallt att människor med ditt resonemang behöver medicin.
  • snuggelhund
    Munkakvarn skrev 2009-03-04 18:51:37 följande:
    Ja det inlägget säger nog mer om dig som människa än om någon annan. Jag hävdar iskallt att människor med ditt resonemang behöver medicin.
    Dina ovanstående inlägg säger mig att du är väldigt trångsynt och fördomsfull.

Vidga dina vyer människa.
    Värden kretsar inte kring dig och din avkomma.
  • JLS

Skitjobbigt verkligen men hur mkt jag än älskade min hund hade jag aldrig kunnat låta ett barn brinna inne, aldrig. Så hade räddat barnet och sen drömt mardrömmar resten av livet...

♥ Älskade Julia ♥
  • Munkakvarn

Det handlar inte om mig och mitt barn utan om människor. Man är ju antingen påtänd eller bara korkad om man tror att man kommer få ett shysst bemötande av barnets föräldrar om man väljer sin byracka istället för ett människobarn.

Jag menar....använd huvudet. Det behövs inte många pixlar rätt för att räkna ut det.
    Sedan må det hända att jag är trångsynt som anser att människor alltid går före djur. Du är lika trångsynt för att inte säga empatistörd som inte kan föreställa dig vad föräldrarna i den situationen skulle känna. Klart som fan att man slår ihjäl en sådan jävel. Är det så svårt att föreställa sig? Jo antagligen, eftersom min misstanke nog stämmer...

• Talk2tree

hunden. anser att djur är lika mkt värda som människor och min hun är ju min. barnet är ju inte min. men jag skulle inte välja- jag skulle stannat med båda.

• Moi
    Munkakvarn skrev 2009-03-04 19:01:59 följande:
    Det handlar inte om mig och mitt barn utan om människor. Man är ju antingen påtänd eller bara korkad om man tror att man kommer få ett shysst bemötande av barnets föräldrar om man väljer sin byracka istället för ett människobarn. Jag menar....använd huvudet. Det behövs inte många pixlar rätt för att räkna ut det. Sedan må det hända att jag är trångsynt som anser att människor alltid går före djur. Du är lika trångsynt för att inte säga empatistörd som inte kan föreställa dig vad föräldrarna i den situationen skulle känna. Klart som fan att man slår ihjäl en sådan jävel. Är det så svårt att föreställa sig? Jo antagligen, eftersom min misstanke nog stämmer...
    Åh kärleken för människosläktet växer sej starkare..................
  • mirian

Barnet absolut!! Ni som säger något annat kan ni förklara hur ni Tänker för det övergår mitt förstånd!

Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......