• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • Munkakvarn

Jag älskade fövisso min katt något galet. Men eftersom jag inte är dum i huvudet och empatistörd så är det också självklart att jag tar ut barnet först. Något annat finns inte på världskartan.

Ett husdjur kan jag komma över. Ett förlorat barn är ett förlorat barn och jag hade inte kunnat leva med mig själv, dels för flickans skull men även för hennes föräldrars skull.
    Har man någon som helt förmåga att föreställa sig andra människors känslor så är svaret också givet. Jag klarar mig utan katten, men en mor och far som förlorar sitt barn...ush, jag vill inte ens tänka tanken och kan nog inte föreställa mig vilken brinnande och förgörande smärta det är. Det måste vara det värsta som kan hända en människa och så grym är inte jag.

• LindaRebecka

Min hund räddar jag.
    (eller ja, min katt, har ingen hund )

• nollåtta

Barnet självklart. Att inte rädda barnet borde klassas som vållande till annans död. Vilka äckliga människor det finns som seriöst skulle rädda en hund framför ett barn. Hoppas jag slipper stöta på er.

• Paariss

då undrar jag var bebisens föräldrar är? ;P
    varför inte låta mig rädda min hund och barnets föräldrar
    rädda sitt barn..? eh?

• Paariss

skulle ju också välja barnet först, såklart.
    tycker det låter overkligt bara att stå vid ett brinnande
    hus dit inte brandkår kallats och att barnets föräldrar
    bara stuckit!?

• jelina

hmm, jag tänker att om jag har tid att avgöra att det är en flicka som är ca 6 månader och som jag aldrig sett förut så borde jag rimligtvis ha tid att plocka upp hunden på vägen när jag fått tag i lilltjejen. på så vis blir jag riktig hjälte o räddar båda trots att det egentligen inte var möjligt!
    dessutom, som det står i ts. att inte kunna rädda någon (djur eller människa) är inte samma sak som att bidra till någons död i mitt tycke och tänk eftersom att bidra för mig är en aktiv handling...

• jelina
    Svar på #336
    haha, jo de kan ju kännas lite lätt overkligt kanske...
  • xxmeyaxx

Hade inte tvekat. Barnet ska räddas.
    Försök låta en sex månaders bebis ta sig ut själv?

Hunden kan springa på egen hand (fot? tass?)

« Feel the magic of Meya »
  • jelina
    Svar på #339
    men samtidigt var det ju inte tillräckligt viktigt för föräldrarna att lilltösen skulle med ut ur huset...
    trodde de kanske att hon kunde springa själv?
Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......