• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • Verkligen
    Centurion skrev 2009-01-01 15:28:55 följande:
    Att hantera ett dödsfall eller flera på det sätt du beskriver anser inte jag är sunt. Dock är inte du och jag densamma men jag är rädd för att du kan få sota för det i framtiden. Jag har själv gått igenom mycket tuffa saker men jag har tagit alla smällar, hamnat på botten och sen tagit mig upp igen.
    Jag kommer klara mig. Tror inte att jag kommer få sota för det.. Jag har haft mitt med min depression och min PÅ, nu ser jag bara framåt...Försöker göra saker som skulle göra min mamma stolt. Det räcker..=)
    jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö
  • lollisen

Alla sörjer vi på olika sätt, det är de fakto nått som är nödvändigt eftersom vi alla är människor och har massor av känslor som måste komma ut på nått sätt..

Jag hoppas iallafall att du hittat ditt sätt (eller att du gör), så att det inte slår tillbaka på dig senare i livet..

Mvh Lollis.

Verkligen skrev 2009-01-01 15:26:58 följande:
    Nej nej, ingen fara med det. Jag behöver bara inte sörja. Jag klarar mig ändå..=)
  • Centurion
    lollisen skrev 2009-01-01 15:30:20 följande:
    Jag kan säga såhär.. Att då jag ser misären på TV eller då någon berättar om den för mig, då gör det ont i mig. När jag blir påmind om hur många människor som lider varenda dag, ja då reagerar jag. De dagar då jag själv har en underbar dag med mina älskade, då gräver jag inte ner mig i andras misär, nej. och det är ganska normalt. Som skrivet, de gånger jag blir påmind eller börjar tänka på misär, då känns det i mig.
    Så varför räddar du hellre ett barn ur ett brinnande hus än gör en insats för de många barn som behöver det? Det är dubbelmoral! och att påstå att man avskärmar sig? Ja tyvärr är det just vad människan gör för man orkar inte engagera sig, man vill fortsätta i sin välfärd, kunna konsumera i massor utan att tänka på hur det ser ut någon annanstans.
    Welcome to walk a mile in my moccasines
  • Verkligen
    vampyria2 skrev 2009-01-01 15:29:32 följande:
    Men du bara för att du inte gråter så tar du inte saker och ting bättre, det är inte friskt att inte gråta när enns föräldrar dör då behöver man faktiskt hjälp.Om man inte har empati själv hur ska man då kuna lära ett barn det, är faktiskt ganska viktig egenskap.Att hantera en kris bra är inte att inte känna några känslor och därför inte gråta, att hantera en kris bra är om man kan känna och ändå fortsätta leva livet.
    Nu är vi OT igen, men jag tror att alla hanterar saker på olika sätt. Att jag reagerar såhär är antagligen för att allt hände på en och samma gång nästan. Jag var mitt uppe i en seperation när mamma dog,min låssaspappa slutade älska mig, sen var det struligt på jobbet, jag flyttade till ny stad där jag känner ingen, farfar dog,pappa dog,jag fick en ny okänd bror,tjafs med bouppteckningar, en viktig vänskap tog slut och jag fick missfall. Då kan jag inte tillåta mig att sörja. För gör jag det så tar jag mig inte upp igen.. Men för att återkomma till ämnet... Just all skit som ni nu fått ta del av har gjort att jag känner som jag gör för mina djur. Dom har funnits där hela tiden.
    jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö
  • lollisen

Vem har skrivit att jag hellre räddar ett barn ur ett brinnande hus än göra en insats för svältande barn? Vad får du allt ifrån?

Dubbelmoral? Ska ja skita i det barn som håller på att brinna inne och istället springa till närmsta telefon för att skicka alla mina pengar till rädda barnen el liknande istället?

Skulle jag inte avskärma mig, så skulle jag ta livet av mig pga depression, precis som de flesta om man enbart skulle fokusera på allt negativt i världen..

Vad gör du själv? Bor du ute i buschen utan el? Skänker du bort alla dina inarbetade pengar till tredje världen? Lever du själv i misär för att inte sålla dig till det sk storkonsumerande folket?

Eller hur lever du? Du har ju iallafall el och dator med internet...

Centurion skrev 2009-01-01 15:33:54 följande:
    Så varför räddar du hellre ett barn ur ett brinnande hus än gör en insats för de många barn som behöver det? Det är dubbelmoral! och att påstå att man avskärmar sig? Ja tyvärr är det just vad människan gör för man orkar inte engagera sig, man vill fortsätta i sin välfärd, kunna konsumera i massor utan att tänka på hur det ser ut någon annanstans.
  • Severus

Barnet, förstås.
    Inte fan måste jag veta vems barnet är för att vilja rädda livet på det!!!
    Man måste vara mer puckad är MediaMarkts reklam, om man väljer att leva med att låtit en bebis dö, före en hund...

Våga Vägra Östrogen
  • Centurion
    lollisen skrev 2009-01-01 15:37:50 följande:
    Vem har skrivit att jag hellre räddar ett barn ur ett brinnande hus än göra en insats för svältande barn? Vad får du allt ifrån? Dubbelmoral? Ska ja skita i det barn som håller på att brinna inne och istället springa till närmsta telefon för att skicka alla mina pengar till rädda barnen el liknande istället? Skulle jag inte avskärma mig, så skulle jag ta livet av mig pga depression, precis som de flesta om man enbart skulle fokusera på allt negativt i världen.. Vad gör du själv? Bor du ute i buschen utan el? Skänker du bort alla dina inarbetade pengar till tredje världen? Lever du själv i misär för att inte sålla dig till det sk storkonsumerande folket? Eller hur lever du? Du har ju iallafall el och dator med internet...
    Jag har inte pratat om hur jag lever. Jag menar att det är dubbelmoral att sitta här och skriva okvädesord till de som valt att rädda ett djur före ett barn. Det har sagts en hel del fula saker om de personer som står för sin inställning till denna brand.
    Dubbelmoral för mig är att sitta här och döma andra människors åsikter och handlingar och sen vara lika stor kålsupare själv om du förstår vad jag menar?
    Welcome to walk a mile in my moccasines
  • mrs Elliott
    Svar på #276
    Man behöver inte leva i misär själv för att sympatisera med de som inte har det lika gott ställt som vi.Det vi kan göra är att använda de resurser vi är beviljade med att göra situationen bättre för behövande.Vi som har pengar har medlen att förändra,men inte genom att sitta i en koja och sympati lida.
    lollisen skrev 2009-01-01 15:37:50 följande:
    Vem har skrivit att jag hellre räddar ett barn ur ett brinnande hus än göra en insats för svältande barn? Vad får du allt ifrån? Dubbelmoral? Ska ja skita i det barn som håller på att brinna inne och istället springa till närmsta telefon för att skicka alla mina pengar till rädda barnen el liknande istället? Skulle jag inte avskärma mig, så skulle jag ta livet av mig pga depression, precis som de flesta om man enbart skulle fokusera på allt negativt i världen.. Vad gör du själv? Bor du ute i buschen utan el? Skänker du bort alla dina inarbetade pengar till tredje världen? Lever du själv i misär för att inte sålla dig till det sk storkonsumerande folket? Eller hur lever du? Du har ju iallafall el och dator med internet...
  • mrs Elliott

Förresten skulle jag rädda min hund...ja det var väl gräsligt.

• lollisen

Jag har själv inte skrivit okvädesord till dem som tror sig skulle välja annorlunda i denna sjukt hemska situation som TS beskriver...
    Däremot har jag ifrågasatt, vilket är en otroligt stor skillnad..

Centurion skrev 2009-01-01 15:42:58 följande:
    Jag har inte pratat om hur jag lever. Jag menar att det är dubbelmoral att sitta här och skriva okvädesord till de som valt att rädda ett djur före ett barn. Det har sagts en hel del fula saker om de personer som står för sin inställning till denna brand.Dubbelmoral för mig är att sitta här och döma andra människors åsikter och handlingar och sen vara lika stor kålsupare själv om du förstår vad jag menar?
Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......