• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • lollisen

Tror du verkligen inte att du skulle vara arg?? Hur tänker du då? Att en annan människa väljer bort ditt liv, det skulle du inte känna ilska/hat/frustration och allt annat för menar du? Du skulle helt enkelt känna förståelse??

Verkligen skrev 2009-01-01 15:13:52 följande:
    Det håller jag nog inte med om. Alla är inte som du.
  • 5 barnsmamman
    vampyria2 skrev 2009-01-01 15:12:28 följande:
    Måste fråga hur du menar? Tror du inte att mamman hade tagit med barnet om det fanns en chans att få med det, eller hur menar du?
    jo men om man läser hela artiken så verkade de fåt panik för barnet och mamman var på samma plan alltså så kunde man fåt med sig barnet.Det verkade som ingen tänkte klart.
  • Verkligen
    SaramedM skrev 2009-01-01 15:14:29 följande:
    Verkligen skrev 2009-01-01 15:13:52 följande: Du har inga barn, du vet inte hur du skulle reagera
    Och du vet inte hur jag är som person. Jag är ganska känslokall.
    jag är livrädd för att leva och jag är dödsrädd för att dö
  • SaramedM

Verkligen skrev 2009-01-01 15:17:14 följande:

Jag börjar ana det nu faktiskt
  • barajosefine

Pyret11: Hoppas inte någon som känner familjen läser det du just skrev. Du var inte där och du vet inte allt så uttryck dig inte på ett öppet forum för guds skull...

Jag skulle GIVETVIS räddat barnet utan att tveka. Tänk att komma ut ur ett brinnande hus bärande på sin hund och möta föräldrarna blick för att säga :Jag lämnade eran dotter för att dö. Min hund måste få överleva.
    Hade jag var mamman skulle jag nästan sett det som mord då denne lät min dotter brinna inne.

• Verkligen
    lollisen skrev 2009-01-01 15:16:06 följande:
    Tror du verkligen inte att du skulle vara arg?? Hur tänker du då? Att en annan människa väljer bort ditt liv, det skulle du inte känna ilska/hat/frustration och allt annat för menar du? Du skulle helt enkelt känna förståelse??
    Jag skulle vara arg över det faktum att förlora ett barn, men jag skulle inte kunna döma den personen för att den gjorde det valet. Det vore dubbelmoral ifrån min sida. Och jag hatar dubbelmoral.
  • lollisen

Där kanske du oxå har förklaringen....? Hur kan du då skriva så känslokallt som du nyss gjorde?

pyret11 skrev 2009-01-01 15:17:13 följande:
    jo men om man läser hela artiken så verkade de fåt panik för barnet och mamman var på samma plan alltså så kunde man fåt med sig barnet.Det verkade som ingen tänkte klart.
  • Verkligen
    SaramedM skrev 2009-01-01 15:18:05 följande:
    Verkligen skrev 2009-01-01 15:17:14 följande: Jag börjar ana det nu faktiskt
    Och det är jag glad över. Har fått vara med om fler dödsfall på sistone än normalt. Och då är det bra att vara stark.
  • Centurion

Jag tror att det för många kan vara svårt att svara på frågan innan man står inför faktum. Till exempel jag som har djur så betyder mycket för mig, min spontana känsla är givetvis de som står mig nära. Vad jag sen skulle göra om det inträffade vill jag inte alls tänka på.

Att låta ett barn dö. Det är så jävla krasst att hoppa på andras åsikter. Faktum är att alla som skriver i tråden låter barn dö. Ta bara barn i tredje världen, hur stor insats gör DU för att rädda deras liv? Har du bidragit till den annalkande svältkatastrofen i afrika, om inte så undrar jag hur du kan låta bli med gott samvete eftersom vi vet att barn svälter till döds. En jävla dubbelmoral är vad det är!

Welcome to walk a mile in my moccasines
  • slangbella
    Verkligen skrev 2009-01-01 15:17:14 följande:
    Skaffa då för guds skull inga egna barn!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ AXEL 081012 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......