• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • Reglementet

stina

Tro på det, för så är det.

• SaramedM

Därför att din smärta över ett förlorat djur inte går att jämföra med den smärtan någon upplever när ett barn dör
    Så du väljer inte att ta smärtan själv om djuret dör eftersom det inte är samma smärta
    Inte ens i närheten

Nuttans Mamma skrev 2009-01-01 13:39:16 följande:
    Jag har alltid haft djur. Min högsta värdering här i livet. Jag har inga barn. Så givetvis räddar jag mitt djur före en annan barn. Varför ska jag lida, blir deprimerad och ledsen, gråta dag efter dag. Medans en annan blir lycklig för hennes barn räddades av mig. Varför ska jag frivilligt välja att ta smärtan själv? Fattar däremot inte att inte vissa förstår att andra kanske resonerar annorlunda. Djur och barn är annorlunda värderade person till person. Hade jag en egen hund och ett eget barn, så väljer jag barnet. Men nu var det INTE mitt barn TS frågade om, så då väljer jag min EGEN hund!!!!!
  • enlitenbitkaka

jag inser ju att det "rätta" i människors ögon bör vara att rädda flickan. Men i en sån pressad situation hade jag utan att tveka valt min vovve....skulle aldrig kunna lämna honom att dö.

Vill du kika in hos mig? Hojta till så fixar jag det :)
  • castillo

hade ite tvekat en sek att ta barnet och springa ut . en hund kan gå och rädda sig själv ett barn på 6 mån kan knapt sitta sjäv.
    hade tilloch med ofrat mitt eget liv för at rädda en 6mån bebis som jag inte känner.

• Stiiiiina

Ingen idé att diskutera mera.. du har din åsikt och jag min..

Även om jag va helt ensamnen.. ingen familj sambo mm
    Hade bara min katt så skulle jag inte kunna välja bort barnet..
    Är hellre helt ensamen än att offra ett barn..

Nuttans Mamma skrev 2009-01-01 13:55:42 följande:
    Nej.. jag har inte barn.. och kanske kommer jag aldrig få några.. så därför blir svaret lätt för mig. Har jag inte mina älskade djur. Som jag älskar mer än allt annat, min sambo och famlij givetvis också. Ja, vad har jag då? När det sista skulle ryckas ifrån mig också. För det andra är det så idiotiskt fråga. Mamman räddar barnet själv.. så behöver man inte tänka på det.Sen beror det helt på hur situation är också.. 
  • Thalis
    SaramedM skrev 2009-01-01 14:01:03 följande:
    Därför att din smärta över ett förlorat djur inte går att jämföra med den smärtan någon upplever när ett barn dörSå du väljer inte att ta smärtan själv om djuret dör eftersom det inte är samma smärtaInte ens i närheten
    Fast nu talar du om för någon annan vad den personen känner och inte känner!
    Den smärta som Katja83 tror sig kunna känna är något varken du eller jag vet något om!
    Diskutera aldrig med idioter,de drar ner dig till deras nivå och vinner tackvare erfarenhet.
  • Stiiiiina

precis!

castillo skrev 2009-01-01 14:02:48 följande:
    hade ite tvekat en sek att ta barnet och springa ut . en hund kan gå och rädda sig själv ett barn på 6 mån kan knapt sitta sjäv. hade tilloch med ofrat mitt eget liv för at rädda en 6mån bebis som jag inte känner.
  • SaramedM
    enlitenbitkaka skrev 2009-01-01 14:02:37 följande:
    jag inser ju att det "rätta" i människors ögon bör vara att rädda flickan. Men i en sån pressad situation hade jag utan att tveka valt min vovve....skulle aldrig kunna lämna honom att dö.
    Men du skulle kunna lämna ett spädbarn att dö?
  • enlitenbitkaka

Hej och hå vad vi generaliserar

SaramedM skrev 2009-01-01 14:01:03 följande:
    Därför att din smärta över ett förlorat djur inte går att jämföra med den smärtan någon upplever när ett barn dör Så du väljer inte att ta smärtan själv om djuret dör eftersom det inte är samma smärta Inte ens i närheten
  • enlitenbitkaka

Omläget stod mellan mitt "barn" och en okänd bebis så hade jag valt att rädda min hund. Punkt. Man väljer instinktivt den man har närmast relation med.

SaramedM skrev 2009-01-01 14:04:31 följande:
    Men du skulle kunna lämna ett spädbarn att dö?
Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......