• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • Stiiiiina

Dum fråga.. självklart barnet!!!
    Skulle må jätte dåligt av att inte ha kunnat rädda min älskade sigge
    Men jag skulle inte kunna leva med mig själv om jag inte räddat barnet!!!!

• Namnam

Har bara läst TS

Jag skulle välja barnet.
    Jag har en dotter och en tax som jag älskar väldigt mycke men.
    Om hunden dör kommer jag att sörja, om min dotter dör dör en stor del av mig själv. Därför skulle jag aldrig kunna välja min hund och orsaka barnets mamma den smärtan att förlora sitt barn.

• Miracle Cats

Och det är högst personligt det också, hur vi värderar djur och människor. Jag sätter tom olika värde på olika människor och höjer inte alla automatiskt till skyarna bara för att det är människor. Nu har jag varken tid eller lust att engagera mig just nu i den här diskussionen. *kastar ruttna tomater här också*. Jag respekterar er mindre som inte respekterar djurägares värderingar och åsikter. Tack gode att vi inte är lika allihopa.

Time spent with cats is never wasted
  • Cinza

Miracle Cats skrev 2009-01-01 13:31:36 följande:

Och det är högst personligt det också, hur vi värderar djur och människor. Jag sätter tom olika värde på olika människor och höjer inte alla automatiskt till skyarna bara för att det är människor. Nu har jag varken tid eller lust att engagera mig just nu i den här diskussionen. *kastar ruttna tomater här också*. Jag respekterar er mindre som inte respekterar djurägares värderingar och åsikter. Tack gode att vi inte är lika allihopa.
    Men du, jag kan visst förstå att djur är riktigt värdefulla. Mina katter är mitt allt nu när min son gått bort, men jag skulle ändå välja att rädda barnet för jag vet hur det känns att förlora sitt barn. Jag VET hur det känns. Förstår du? Jag VET även hur det känns att förlora sin katt man haft i 18år. Det GÅR inte att jämföra.
  • Stiiiiina

Förstår inte hur ni tänker ni som skulle valt hunden???
    Jag skulle inte tveka en sekund om jag var tvungen att välja mellan min älskade katt och någon annans barn....
    spellar ingen roll om det va mitt barn eller min värste fiendes barn............... barn är barn som man gör allt för att skydda...... fattar inte hur ni tänker??
    Inte konstigt att världen är som den är om man väljer ett djur framför ett litet barn???????

• Nadadija

Heeelt chockad över att det finns folk som väljer sin hund framför ett barn. Jag hoppas att såna människor inte jobbar med barn eller har med barn o göra!

• Fru O Mamma Kokkonen

Jag har alltid haft djur. Min högsta värdering här i livet. Jag har inga barn. Så givetvis räddar jag mitt djur före en annan barn. Varför ska jag lida, blir deprimerad och ledsen, gråta dag efter dag. Medans en annan blir lycklig för hennes barn räddades av mig. Varför ska jag frivilligt välja att ta smärtan själv? 
    Fattar däremot inte att inte vissa förstår att andra kanske resonerar annorlunda. Djur och barn är annorlunda värderade person till person. 
    Hade jag en egen hund och ett eget barn, så väljer jag barnet. Men nu var det INTE mitt barn TS frågade om, så då väljer jag min EGEN hund!!!!!

Stiiiiina skrev 2009-01-01 13:35:11 följande:
    Förstår inte hur ni tänker ni som skulle valt hunden???Jag skulle inte tveka en sekund om jag var tvungen att välja mellan min älskade katt och någon annans barn....spellar ingen roll om det va mitt barn eller min värste fiendes barn............... barn är barn som man gör allt för att skydda...... fattar inte hur ni tänker??Inte konstigt att världen är som den är om man väljer ett djur framför ett litet barn???????
    Jag är din älsklingsförlovade smultronduva.
  • Fru O Mamma Kokkonen

Jag är förstående i din situation om du väljer ditt barn.. i samma situation väljer jag MIN hund.. och inte en annans barn... Jag jobbar hos en tonåring..

Nadadija skrev 2009-01-01 13:38:10 följande:
    Heeelt chockad över att det finns folk som väljer sin hund framför ett barn. Jag hoppas att såna människor inte jobbar med barn eller har med barn o göra!
  • ninos

ÄÄÄhhhhhh? Är det något att tveka över? Det är så absolut självklart att man räddar barnet.

Jag undrar verkligen om någon på riktigt skulle göra ett annat val om det var "skarpt läge"? Det är ju en sak att resonera kring frågan och då kanske någon tänker egoistiskt men om det verkligen var på riktigt riktigt då väljer väl vilken sund människa som helst att rädda barnet. Vilken värld lever vi i annars?

• Fru O Mamma Kokkonen

Det är inte ALLS LIKA SJÄLVKLART för MIG att välja barnet, mer självklart att välja min egen hund... 

ninos skrev 2009-01-01 13:46:12 följande:
    ÄÄÄhhhhhh? Är det något att tveka över? Det är så absolut självklart att man räddar barnet. Jag undrar verkligen om någon på riktigt skulle göra ett annat val om det var "skarpt läge"? Det är ju en sak att resonera kring frågan och då kanske någon tänker egoistiskt men om det verkligen var på riktigt riktigt då väljer väl vilken sund människa som helst att rädda barnet. Vilken värld lever vi i annars?
Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......