• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • Teskedsmamman

Spelar könet på barnet någon roll?

SJälvklart tar jag med barnet! Hunden har ändå en viss chans att klara sig, jag sörjer hunden vansinnigt men skulle aldrig kunna leva med att lämna ett barn.

Triss i killar! 04, 05 & 07 - läs om oss tesked.blogspot.com/
  • Pormoicheia
    Terryleene skrev 2008-12-31 20:00:52 följande:
    Pormoicheia skrev 2008-12-31 13:26:03 följande: Jag har sagt det förr och jag säger det igen:Barnet är naturligtvis klädd i rosa. På så vis vet man att det är ett flickebarn och inte ett barn av gossekön.
    Men föräldrarna kanske är "jämställdhetsfanatiker" och har klätt sonen i rosa jueh
    Eller tänk om de helt enkelt varit färgblinda...

Om det är så eldhärjat att man inte hinner rädda både hund och barn borde man ju inte hinna varken se och reflektera över färgen på kläderna.
    Om inte annat så är det nog lätt att se fel på en sån detalj om det är rökigt och man dessutom har brottåm.

Skulle vara intressant med TS förklaring på saken. Det är ju trots allt hon som formulerat trådstarten.

Och en annan sak...Hade det på något sätt blivit annorlunda om det varit en liten pojke?
    It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • och

Men om man är färgblind då, vad gör man då?

Terryleene skrev 2008-12-31 20:00:52 följande:
    Pormoicheia skrev 2008-12-31 13:26:03 följande:
    Jag har sagt det förr och jag säger det igen:Barnet är naturligtvis klädd i rosa. På så vis vet man att det är ett flickebarn och inte ett barn av gossekön.
  • NorasMamma

Barnet givetvis. Vad är det för idioter som sätter sitt djurs liv framför ett litet barns? Skäms...

• skorpionen80

NorasMamma skrev 2008-12-31 21:28:44 följande:

Barnet givetvis. Vad är det för idioter som sätter sitt djurs liv framför ett litet barns? Skäms...
    Folk som älskar SITT djur högt och mer än främmande barn. Inte alls konstigt för mig. Jag antar att du inte hade räddat mina katter före dina barn heller, och jag tycker inte du är en idiot för det.
  • elektra1
    skorpionen80 skrev 2009-01-01 02:34:34 följande:
    NorasMamma skrev 2008-12-31 21:28:44 följande: Folk som älskar SITT djur högt och mer än främmande barn. Inte alls konstigt för mig. Jag antar att du inte hade räddat mina katter före dina barn heller, och jag tycker inte du är en idiot för det.
    fast man kan ju inte jämföra djur med barn.
    Det är ju helt knäppt!
    Ett djur blir aldrig lika mycket värt som ett barn.
    Och ja. Jag har haft djur hela mitt liv. Många hundar, och ett antal katter som jag älskat.
    Har du barn? Har inte kikat efter i din pres. Men jag antar att du inte har det...
    För då förstår man inte. Det gjorde inte jag heller före jag fick barn.
Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......