• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • Zsaza

Eftersom jag i en paniksituation antagligen hade handlat helt känslomässigt, så hade jag helt klart räddad min vovvse

• Terryleene

Pormoicheia skrev 2008-12-30 16:39:25 följande:

...om barnet är okänt...hur kan man veta att det är en flicka?
    Barnet är klädd i rosa.

Jag skulle slängt mig in i lågorna för att slippa välja.
  • Nadjis

Jag hade inte tevekat utan räddat flickan först.

• Familjetrollet

hunden fört.tyvärr skulle känslorna att förlora en kär hund vara högre

Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • puss

VEM skulle verkligen rädda hunden först? på riktigt? det är ju bara att köpa en ny.

• Jennyrövardotter

Jag älskar våran hund så enormt mycket, men min son är mitt allt och jag skulle nog aldrig kunna leva vidare utan honom, jag skulle heller aldrig kunna utsätta någon annan förälder för något så hemskt så jag skulle med ett tungt hjärta rädda flickan.

• Cinza

Jag blir mörkrädd när jag läser att det finns de som skulle rädda hunden. Jag hoppas att svaret inte är riktigt genomtänkt, för HUR skulle man kunna göra så mot de stackars föräldrarna?

• VulgusProfanum

Jag älskar mina djur så är det men en människa okänd eller inte går före dem.
    Så jag räddar barnet och sörjer min jycke.

Don´t pee on my leg and tell me it´s raining
Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......