• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • jk78

barnet.. för mig har ett människoliv större värde än ett djursliv

• kengru

Helt klart barnet, ingen tvekan, ett människoliv är för mig mer värt än ett djurs liv.

• Decnet

V hjärtar J skrev 2008-12-29 14:27:22 följande:

Men varför skulle en okänd bebis vara i samma hus som min hund ?Ganska dåligt exempel !
    ha ha.. Precis min tanke..

"Vem F** har lagt en BEBIS häär?.. ooooh.. inte nu IGEN! Det här är femte bebisen på samma månad nu.. Crap!"
  • Millimina

Decnet skrev 2008-12-29 14:31:25 följande:

V hjärtar J skrev 2008-12-29 14:27:22 följande: ha ha.. Precis min tanke.. "Vem F** har lagt en BEBIS häär?.. ooooh.. inte nu IGEN! Det här är femte bebisen på samma månad nu.. Crap!"
    What? Valde ni hunden fyra gånger på raken så får ni ju skylla er själva! Det slutar inte brinna innan ni väljer rätt!
  • Buttelina
    V hjärtar J skrev 2008-12-29 14:27:22 följande:
    Men varför skulle en okänd bebis vara i samma hus som min hund ?Ganska dåligt exempel !
    men din vovve sprang ju in i det brinnande huset när han sniffade till sig bebisen
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Sallisen

Barnet självklart. Människoliv är mer värda än djurs liv!

• MyggaMygg

Inget djur före barn så jag hade räddat barnet helt klart

• MammatillO

Haha aldrig min hund skulle springa in i ett brinnande hus , hon är ju fegskiten själv ;) Men hon lär nog springa in i ett hus som ej är brinnande hittat henne inne i grann huset några gånger ;)

Buttelina skrev 2008-12-29 14:32:22 följande:
    men din vovve sprang ju in i det brinnande huset när han sniffade till sig bebisen
  • Decnet

Millimina skrev 2008-12-29 14:32:20 följande:

Decnet skrev 2008-12-29 14:31:25 följande:
    What? Valde ni hunden fyra gånger på raken så får ni ju skylla er själva! Det slutar inte brinna innan ni väljer rätt!
    Jag har jjuh inte valt ännu.. men det lutar åt att jag väljer ungen.. Jag kan juh inte ha en hund som springer löst och inhämtar okända bebisar till mitt hem..

Jag har uppenbarligen valt HELT fel hundras.. Om han åtminstone kkunde lära sig att gräva ner dom på bakgården eller så..
  • TBS

Barnet

Och nog förstår väl alla att det är en hypotetisk fråga?? Påståenden som: Jag skulle aldrig "lämna hunden ensam i ett hus med en bebis" eller "min son är allergisk mot hundar, så det kan inte hända",
    får er att verka obildade, snarare än fyndiga

Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......