• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • MammatillO

Precis :P

Måste vara en extrem pundad förälder som går och lägger sin bebis i mitt hus och en okänd dessutom ;)

Decnet skrev 2008-12-29 14:31:25 följande:
    V hjärtar J skrev 2008-12-29 14:27:22 följande:
    ha ha.. Precis min tanke.. "Vem F** har lagt en BEBIS häär?.. ooooh.. inte nu IGEN! Det här är femte bebisen på samma månad nu.. Crap!"
  • Millimina

Decnet skrev 2008-12-29 14:34:31 följande:

Millimina skrev 2008-12-29 14:32:20 följande:
    Jag har jjuh inte valt ännu.. men det lutar åt att jag väljer ungen.. Jag kan juh inte ha en hund som springer löst och inhämtar okända bebisar till mitt hem.. Jag har uppenbarligen valt HELT fel hundras.. Om han åtminstone kkunde lära sig att gräva ner dom på bakgården eller så..
    ...aah.. men det KAN vara en s.k. "Hjältehund", och just den här gången gick det inte att rädda både hund och barn, men nästa gång kanske både hund och bebis kan räddas. Och till slut kanske hunden har räddat många, många bebisar från branddöden. Det måste säkert hända tre gånger i hundens livstid att det brinner i närområdet där en bebis finns liggandes ensam kvar...i sexmånadersåldern också. Och då väljer du alltså att rädda en bebis nu mot potentiella tre andra.. Ajajajaj! Svårt val!
  • yodi

barnet.

det hade inte varit med ett lätt hjärta men jag hade aldrig kunnat leva med mig själv om jag låtit bebisen brinna ine.

• MammatillO

jag har inte ens valt att svara för att det är en sådan fråga jag inte ens orkar svara på för det kommer inte hända ;)

Millimina skrev 2008-12-29 14:32:20 följande:
    Decnet skrev 2008-12-29 14:31:25 följande:
    What? Valde ni hunden fyra gånger på raken så får ni ju skylla er själva! Det slutar inte brinna innan ni väljer rätt!
  • KattenFräsmorr

Tydligen finns det gott om sådana här trådar förstår jag genom att läsa här lite... Finns det många som väljer hunden? Eller varav detta intresse för frågeställningen djur vs människa?

Jag hade såklart valt bäbisen, först och främst går min egen art före andra arter och dels kan en hund gå/springa själv, det kan inte en sex-månaders bebbe.

• Decnet

Millimina skrev 2008-12-29 14:36:53 följande:

Decnet skrev 2008-12-29 14:34:31 följande:
    ...aah.. men det KAN vara en s.k. "Hjältehund", och just den här gången gick det inte att rädda både hund och barn, men nästa gång kanske både hund och bebis kan räddas. Och till slut kanske hunden har räddat många, många bebisar från branddöden. Det måste säkert hända tre gånger i hundens livstid att det brinner i närområdet där en bebis finns liggandes ensam kvar...i sexmånadersåldern också. Och då väljer du alltså att rädda en bebis nu mot potentiella tre andra.. Ajajajaj! Svårt val!
    Jafan.. Vad skall jag med alla andra bebisar till?

Hjälte hund?.. Så jag får inte ens en klapp på axeln för att det är JAG som väljer ungen?.. nej fan.. Hunden må varit duktig.. men han "ryker" så att säga..
  • Buttelina
    KattenFräsmorr skrev 2008-12-29 14:38:23 följande:
    Tydligen finns det gott om sådana här trådar förstår jag genom att läsa här lite... Finns det många som väljer hunden? Eller varav detta intresse för frågeställningen djur vs människa?Jag hade såklart valt bäbisen, först och främst går min egen art före andra arter och dels kan en hund gå/springa själv, det kan inte en sex-månaders bebbe.
    läs i tråden! tror det är 3 st som hade valt hunden va ca 20-25 st...
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • KattenFräsmorr
    Buttelina skrev 2008-12-29 14:39:17 följande:
    läs i tråden! tror det är 3 st som hade valt hunden va ca 20-25 st...
    Ja då så, och de är säkert bara ute efter att provocera, så egentligen finns det inget underlag alls då .
  • Buttelina
    KattenFräsmorr skrev 2008-12-29 14:47:48 följande:
    Ja då så, och de är säkert bara ute efter att provocera, så egentligen finns det inget underlag alls då .
    ja hoppas verkligen att de bara provocerar. för jag fattar inte annars
    Isabel och Alexander - mina små hjärtan
Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......