• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • Eisa

En sån här tråd startade jag för 2 år sedan och fick mellan 2000-3000 svar.

Kul att frågor går igen.

• Karlsson

Bebisen räddas självklart. Och ja, klart jag gillar min jycke men inte sjutton låter jag ett barn brinna inne för det .

Spelar ingen som hellst roll förresten om det är ett barn eller en vuxen, det är en människa och där gör jag viss skillnad. Skulle kanske däremot få problem att bära ut en vuxen men jag skulle ge det ett försök så jag kan säga och känna att jag gjorde allt.

• knorrhane

barnet såklart, för hennes och hennes föräldrars skull. Tänk om någon sket i mitt nyfödda barn för en jyckes skull. *ryser* Jag har haft hund, och självklart är det sorgligt, men jag skulle välja ett människobarn i första hand.

• Pormoicheia

Räddar barnet och öppnar dörren och hoppas på att hunden är klok nog att springa ut själv.

It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • Pormoicheia

...om barnet är okänt...hur kan man veta att det är en flicka?

It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • Gladhannapanna

Eftersom vår hund är 14,5 år gammal och ganska skröplig hade jag valt barnet, men inte utan ångest för hunden!!!

• redneck girl

jag hade ju helt klart räddat barnet.sorry,lilla vovven jag hoppas du kommer till ett bra ställe efter detta.

• sandyrosa

Skulle undantagslöst rädda vilken människa som helst före ett djur.

Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......