• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • h8him

SilentStar skrev 2008-12-29 14:18:26 följande:

haha tänkte precis samma sak
    + 1 :)
  • norgesessan

Aldrig att jag hade offrat ett barn/människa för ett djur.....

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • qattla

Eftersom jag haft hunden länge så betyder det förmodligen att den snart kommer att dö ialla fall, så jag väljer barnet.
    Det är det intellektuella valet. Känslomässigt hade jag velat rädda hunden.

• Cinza

Självklart bebisen. Skulle ALDRIG utsätta några föräldrar för den fruktansvärda förlusten att mista ett barn.

Som tur är kommer nog den situationen inte uppstå och man räddar båda.

• Esthery

jag hade räddat barnet, helt klart!! Oavsett ålder dessutom.

• Buttelina

de som väljer hunden måste ju vara fruktansvärt egoistiska människor!

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
  • Skrik och Panik

Jag blir så trött på alla dessa frågor!

I mina ögon borde barnet alltid alltid alltid gå före djuret!

• Millimina

ja. Haha. Och hade bebin varit min och du räddat din hund före min bebis hade jag nog dödat dig. Eller. Det hade kunnat vara någon annans bebis du inte räddade. Jag hade dödat dig ändå.

• MammatillO

Men varför skulle en okänd bebis vara i samma hus som min hund ?

Ganska dåligt exempel !

Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......