• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • Garageänkan

barnet. Inget snack om saken. Undrar vilken förklaring den som räddade sin hund före ett barn skulle ha åt föräldrarna. Eller hur ni skulle tänka om den som räddade sin hund istället för ditt barn?

• skorpionen80

Hunden, utan tvekan. Men hur vet jag om att jag inte kan rädda båda? Hur vet jag att hunden inte tagit sig ut själv? Och hur vet jag att MIN hund är i ett hus ensam med en för mig okänd bebis? Hur går det ihop?

• Pormoicheia
    skorpionen80 skrev 2008-12-31 12:15:58 följande:
    Hunden, utan tvekan. Men hur vet jag om att jag inte kan rädda båda? Hur vet jag att hunden inte tagit sig ut själv? Och hur vet jag att MIN hund är i ett hus ensam med en för mig okänd bebis? Hur går det ihop?
    och hur vet man att det okända bebisen är en flicka...
    It's the end of the world as we know it, and I feel fine
  • Hannajo

Självklart skulle jag rädda barnet. Ett människoliv är värt mer än en hund.

Elvira dec -04, Oskar juni -08
  • elektra1

självklart barnet!! En människa går alltid före.

Och jag tror inte man kan leva med det annars.
    Herregud vad  man skulle bli föraktad annars.
    Jag skulle då hata den människan som inte räddade mitt barn, och istället tog sin hund.

Tycker allvarligt att de som väljer djuret inte är riktigt funtade i huvudet...

• Terryleene

Pormoicheia skrev 2008-12-31 13:26:03 följande:

och hur vet man att det okända bebisen är en flicka...
    Jag har sagt det förr och jag säger det igen:
    Barnet är naturligtvis klädd i rosa. På så vis vet man att det är ett flickebarn och inte ett barn av gossekön.

Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......