• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • SaramedM

Utan tvekan så räddar jag barnet, aldrig jag frivilligt så låta ett barn dö

Ni som valt det, hur ska ni någonsin kunna förklara det för den lilla flickans föräldrar`?

Att välja ett djur framför ett barn är inte sunt

• Cinza

Miracle Cats skrev 2009-01-01 12:58:46 följande:

Cinza, jag vet inte hur det känns att förlora sitt barn men jag vet hur det känns att leva i ovissheten över om man öht ens kommer få barn. Jag vill inte jämföra känslor utan jag väljer utifrån min familj och vad som känns oerhört viktigt för mig och det är våra djur. Oavsett om man har barn eller inte så anser jag att ens personliga känslor ska respekteras i en om än kontroversiell diskussion, men det förväntas bara att respekten ska fungera åt ett håll; föräldrarnas. Jag har upplevt åratal av tomhet pga längtan efter ett barn och där har våra djur spelat en oerhört viktig roll för mitt välbefinnande!
    Jag beklagar att du haft det svårt, men det räcker tyvärr inte. Den enorma smärtan det blir för en förälder att mista sitt barn är oöverträffbar.
  • Miracle Cats

Och jag beklagar det du gått igenom men jag skulle aldrig förmå mig att sitta och jämföra lidande. Du kan inte sitta och säga att mina känslor är mindre värda än dina. Det är något högst individuellt och gör att jag förlorar lite respekt för den som gör det.

Time spent with cats is never wasted
  • Reglementet

missnöjd

Jag skulle rädda mina katter framför dina ungar när som helst.

• Bobbenn

den jag har en relation till

befria palestina*bojkotta israel*stoppa folkmorden i gaza!
  • Cinza

Miracle Cats skrev 2009-01-01 13:14:56 följande:

Och jag beklagar det du gått igenom men jag skulle aldrig förmå mig att sitta och jämföra lidande. Du kan inte sitta och säga att mina känslor är mindre värda än dina. Det är något högst individuellt och gör att jag förlorar lite respekt för den som gör det.
    Dina känslor är värda lika mycket som mina, men din hund/katt är inte lika mycket värda som någons barn. Så enkelt är det.
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Jag skulle välja hunden.. Samma gäller om det hade varit mina katter så skulle jag rädda dem givetvis före.. de är ju mina och mitt ansvar. Min kärlek.. helt enkelt..
    Jag är din älsklingsförlovade smultronduva.
Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......