Inlägg från: Fru O Mamma Kokkonen |Visa alla inlägg
  • Fru O Mamma Kokkonen

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Jag skulle välja hunden.. Samma gäller om det hade varit mina katter så skulle jag rädda dem givetvis före.. de är ju mina och mitt ansvar. Min kärlek.. helt enkelt..
    Jag är din älsklingsförlovade smultronduva.
  • Fru O Mamma Kokkonen

Jag har alltid haft djur. Min högsta värdering här i livet. Jag har inga barn. Så givetvis räddar jag mitt djur före en annan barn. Varför ska jag lida, blir deprimerad och ledsen, gråta dag efter dag. Medans en annan blir lycklig för hennes barn räddades av mig. Varför ska jag frivilligt välja att ta smärtan själv? 
    Fattar däremot inte att inte vissa förstår att andra kanske resonerar annorlunda. Djur och barn är annorlunda värderade person till person. 
    Hade jag en egen hund och ett eget barn, så väljer jag barnet. Men nu var det INTE mitt barn TS frågade om, så då väljer jag min EGEN hund!!!!!

Stiiiiina skrev 2009-01-01 13:35:11 följande:
    Förstår inte hur ni tänker ni som skulle valt hunden???Jag skulle inte tveka en sekund om jag var tvungen att välja mellan min älskade katt och någon annans barn....spellar ingen roll om det va mitt barn eller min värste fiendes barn............... barn är barn som man gör allt för att skydda...... fattar inte hur ni tänker??Inte konstigt att världen är som den är om man väljer ett djur framför ett litet barn???????
  • Fru O Mamma Kokkonen

Jag är förstående i din situation om du väljer ditt barn.. i samma situation väljer jag MIN hund.. och inte en annans barn... Jag jobbar hos en tonåring..

Nadadija skrev 2009-01-01 13:38:10 följande:
    Heeelt chockad över att det finns folk som väljer sin hund framför ett barn. Jag hoppas att såna människor inte jobbar med barn eller har med barn o göra!
  • Fru O Mamma Kokkonen

Det är inte ALLS LIKA SJÄLVKLART för MIG att välja barnet, mer självklart att välja min egen hund... 

ninos skrev 2009-01-01 13:46:12 följande:
    ÄÄÄhhhhhh? Är det något att tveka över? Det är så absolut självklart att man räddar barnet. Jag undrar verkligen om någon på riktigt skulle göra ett annat val om det var "skarpt läge"? Det är ju en sak att resonera kring frågan och då kanske någon tänker egoistiskt men om det verkligen var på riktigt riktigt då väljer väl vilken sund människa som helst att rädda barnet. Vilken värld lever vi i annars?
  • Fru O Mamma Kokkonen

Nej.. jag har inte barn.. och kanske kommer jag aldrig få några.. så därför blir svaret lätt för mig. Har jag inte mina älskade djur. Som jag älskar mer än allt annat, min sambo och famlij givetvis också. Ja, vad har jag då? När det sista skulle ryckas ifrån mig också. För det andra är det så idiotiskt fråga. Mamman räddar barnet själv.. så behöver man inte tänka på det.

Sen beror det helt på hur situation är också.. 

Stiiiiina skrev 2009-01-01 13:51:42 följande:
    Jag har oxå alltid haft djur...Älskat dom otroligt mycket och dom har betytt jätte mycket för mig.. Sörjt dom när dom gått bort jag skulle lida bli depprimerad gråta varje dag för att jag mist min älskad katt..Men jag skulle må så fruktansvärt dåligt över att inte ha kunnat rädda barnet.. Jag har ju barn själv.. Mitt barn betyder mer än mitt eget liv..Att rädda en annan människas barn känns viktigare än att rädda min älskade katt..Jag skulle känna mig självisk om jag skulle välja hunden före barnet..Kanske för att du inte har barn som du inte inser hur man känner för den här frågan??!Jag lider hellre av min förlust av min katt, än att veta att en mamma förlorat sitt barn.....
  • Fru O Mamma Kokkonen

I verkliga livet så fungerar det inte ens så... då hade jag tagit barnet i famnen och hunden hade kutat med mig ut i samma veva.. Hade han inte följt med själv, hade jag grabbat tag i kopplet och släpat ut hunden. För frågan är så jävla sjuk så det finns inte..

Vart finns ens föräldrarna till barnet?

Men jag har gjort mitt val.. min hund..

• Fru O Mamma Kokkonen

Men om föräldrarna redan brunnit upp i lägenheten eller huset är det troligt att barnet redan också gjort det. Dags å vara lite realistiska i denna knäppa tråd..

castillo skrev 2009-01-01 14:28:03 följande:
    öräldrarna kanske har brunnit upp eller vad som helts. jag hade inte ens funderat över vart dem e någon stans jag hade nog konsentrerat mig på att öveleva och rädda så många som möjligt.
  • Fru O Mamma Kokkonen

Men jag har gjort mitt val att rädda hunden..
    Men behöver inte göra det valet egentligen.. som skrivet redan så tar jag barnet i famnen och  hunden i kopplet/halsbandet och vi alla kommer levandes ut ifrån lågorna. 

Men sen realistiskt om föräldrarna redan är döda, uppbrunna så är spädbarnet det med. Oftast har man väl sina barn sovandes i samma rum när de är så små.. 

Så undrade TS vart föräldrarna är.. 

Jag älskar barn mer än alla annat, jag har varit barnlös i åtta år.. jag har haft mina katter i 5 respektive 8 år.. så dom är som mina barn. Jag skämmer bort dem, älskar dem, leker och lever med dem. Kelar, gosar och kramar.. pratar med dem också.. de är mitt allt nu.. 

castillo skrev 2009-01-01 14:35:53 följande:
    ealistisk. i en sådan situation tar överlevnadsinstingten över. det innebär att ens fundera över vart någon anna är är ute ur frågan en människa i en sådan sittuation hade räddat barnet i första hand. visa kanske hade struntat helt i båda barnet och hunden och räddat sig själv och levt med skuldkänslor hella livet. du värkar vara en sådan person som skulle ofra sitt liv för sitt husdjur så du skulle nog inte lämna din hund bakomdig men du skulle inte heller lämna ett barn du skulle nog försöka rädda båda .du är nog som min man har frågat en gång om han skulle rädda mig eller sin mamma ur ett brinande hus han svara han hade försökt rädda båda eller dö allihopa han hade inte kunat välja ,ja däremot tänker på ett annat sätt jag hade valt att rädda min man då jag ser hellre mig själv leva utan mamma eller pappa en att min son ska få växa upp utan sin mamma eller pappa.
  • Fru O Mamma Kokkonen

Usch stackars barn.. Fy lider med familjen och deras sorg/förlust. 

SaramedM skrev 2009-01-01 14:38:12 följande:
    I natt brann en 2 åring pojke inne i en villabrand, resten av familjen tog sig utJag hade slängt in alla djur jag haft om det inneburit att det barnet hade överlevt
  • Fru O Mamma Kokkonen

Jag hade inte kunnat rädda barnet. Barnet är inte här.. i närheten av mig.. så låt oss vara realistiska..

SaramedM skrev 2009-01-01 14:46:47 följande:
    en du skulle ändå välja att låta din latt leva även om du kunnat rädda det här barnet på bekostnad av dina katter?
  • Fru O Mamma Kokkonen

Men.. föräldrarna fanns där? Dom hade väl kunnat rädda barnet. Jag hade inte kunnat göra det. Jag var inte där. Hade jag varit där hade jag räddat barnet givetvis. Men mina katter är HÄR i mitt hem. Men jag hade offrat mitt EGET liv för att rädda barnet.. Duger det som svart? 

SaramedM skrev 2009-01-01 14:49:31 följande:
    en om du kunnat? Så hade du ändå valt dina katter?
  • Fru O Mamma Kokkonen
    Backquestion: Ni som offrar era ÄLSKADE djur för ett OKÄNT barn.. hur mycket älskar ni era djur egentligen då?
  • Fru O Mamma Kokkonen

Hundar kan simma rätt bra.. Så din hund kommer att klara sig iaf

Verkligen skrev 2009-01-01 14:56:27 följande:
    Ja tänk om. Då är det som det är. Och det är upp till var och en att prioritera. Jag prioriterar djur och kan förstå att andra gör det med.Så helt okej.
  • Fru O Mamma Kokkonen

Men jag svarade jag väljer mitt djur... (varit lite in och ut i tråden).

Men sen om jag fick välja mellan att mitt liv skulle bli räddat eller ett spädbarns liv, så väljer jag att spädbarnet ska räddas.. 

Jag är en älskande människa som älskar mina djur, jag är definivt ingen egoist. 

Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......