Inlägg från: SaramedM |Visa alla inlägg
  • SaramedM

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Utan tvekan så räddar jag barnet, aldrig jag frivilligt så låta ett barn dö

Ni som valt det, hur ska ni någonsin kunna förklara det för den lilla flickans föräldrar`?

Att välja ett djur framför ett barn är inte sunt

• SaramedM

Därför att din smärta över ett förlorat djur inte går att jämföra med den smärtan någon upplever när ett barn dör
    Så du väljer inte att ta smärtan själv om djuret dör eftersom det inte är samma smärta
    Inte ens i närheten

Nuttans Mamma skrev 2009-01-01 13:39:16 följande:
    Jag har alltid haft djur. Min högsta värdering här i livet. Jag har inga barn. Så givetvis räddar jag mitt djur före en annan barn. Varför ska jag lida, blir deprimerad och ledsen, gråta dag efter dag. Medans en annan blir lycklig för hennes barn räddades av mig. Varför ska jag frivilligt välja att ta smärtan själv? Fattar däremot inte att inte vissa förstår att andra kanske resonerar annorlunda. Djur och barn är annorlunda värderade person till person. Hade jag en egen hund och ett eget barn, så väljer jag barnet. Men nu var det INTE mitt barn TS frågade om, så då väljer jag min EGEN hund!!!!!
  • SaramedM
    enlitenbitkaka skrev 2009-01-01 14:02:37 följande:
    jag inser ju att det "rätta" i människors ögon bör vara att rädda flickan. Men i en sån pressad situation hade jag utan att tveka valt min vovve....skulle aldrig kunna lämna honom att dö.
    Men du skulle kunna lämna ett spädbarn att dö?
  • SaramedM
    enlitenbitkaka skrev 2009-01-01 14:06:22 följande:
    Omläget stod mellan mitt "barn" och en okänd bebis så hade jag valt att rädda min hund. Punkt. Man väljer instinktivt den man har närmast relation med.
    Nej det gör man inte
    Jag hade inte lämnat ett barn att dö
  • SaramedM

I natt brann en 2 åring pojke inne i en villabrand, resten av familjen tog sig ut

Jag hade slängt in alla djur jag haft om det inneburit att det barnet hade överlevt

• SaramedM
    Nuttans Mamma skrev 2009-01-01 14:43:39 följande:
    Usch stackars barn.. Fy lider med familjen och deras sorg/förlust. 
    Men du skulle ändå välja att låta din latt leva även om du kunnat rädda det här barnet på bekostnad av dina katter?
  • SaramedM
    Nuttans Mamma skrev 2009-01-01 14:48:31 följande:
    Jag hade inte kunnat rädda barnet. Barnet är inte här.. i närheten av mig.. så låt oss vara realistiska..
    Men om du kunnat? Så hade du ändå valt dina katter?
  • SaramedM

Verkligen skrev 2009-01-01 14:49:11 följande:

Och jag hade ALDRIG i mitt liv offrat mina djur för ett barn.
    Det hade jag gjort
  • SaramedM
    Nuttans Mamma skrev 2009-01-01 14:52:45 följande:
    Backquestion: Ni som offrar era ÄLSKADE djur för ett OKÄNT barn.. hur mycket älskar ni era djur egentligen då?
    Mindre än andra människor älskar sina barn
    Smärtan att förlora ett djur går inte ens att jämföra med smärtan att förlora ett barn
  • SaramedM

pyret11 skrev 2009-01-01 15:03:47 följande:

jag skulle försöka få ut båda två barnet i famnen och hunden roppar man på.detta kom och tänka på vad det stod i aftonbladet idag om 2 åringen innebränd fy vad tänkte mamman med tar man inte ut sitt barn oxså blä hatar sånt folk som inte kan ta ut allt
    Vadå? Tror du mamman frivilligt lämnade kvar barnet?

Det kanske inte GICK att nå barnet? Det aknske var räddningstjänsten som fick ut de vuxna?
  • SaramedM

Verkligen skrev 2009-01-01 15:07:23 följande:

Jag skulle känna vrede över att förlora mitt barn. Men jag skulle inte kunna vara arg för att nån annan valde at rädda det den personen älskar.
    Det skulle jag
    jag skulle skälla, slå, skricka och slänga saker på dem, jag hade behövt att någon hindrade mig från att slå ihjäl personen som VALT att låta mitt barn dö

Och det skulle alla föräldrar göra
  • SaramedM

Verkligen skrev 2009-01-01 15:13:52 följande:

Det håller jag nog inte med om. Alla är inte som du.
    Du har inga barn, du vet inte hur du skulle reagera
  • SaramedM

Verkligen skrev 2009-01-01 15:17:14 följande:

Och du vet inte hur jag är som person. Jag är ganska känslokall.
    Jag börjar ana det nu faktiskt
  • SaramedM

Verkligen skrev 2009-01-01 15:19:02 följande:

Och det är jag glad över. Har fått vara med om fler dödsfall på sistone än normalt. Och då är det bra att vara stark.
    Starkt är en sak, känslokall en annan sak
Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......