• Skehamn09

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

Du kan bara rädda en....Hunden har du haft länge och älskar innerligt...

Barnet känner du inte...du vet inte vems barn det är...Men det ser ut att vara runt 6 mån gammalt och det är en flicka.

Vem räddar du....??

Den du väljer bort brinner inne....Finns inga möjligheter att rädda båda...EN DÖR!
    Inga hjälteinsatser i världen hindrar det...

Jag hade räddat barnet utan att tveka...Skulle aldrig kunna leva med mig själv efter att ha bidragit till en bebis död.

• Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......
  • Alexandra84

Barnet såklart!

~*~ Lycklig mamma till två, men i april blir dom tre ~*~
  • miss nöjd

Självklart väljer jag bebisen framför min hund! Visst- sorgen är förjäklig efter ett älskat djur men det är inget alls i jämförelse med hur det skulle kännas att förlora sitt barn!

• miss nöjd

Självklart väljer jag bebisen framför min hund! Visst- sorgen är förjäklig efter ett älskat djur men det är inget alls i jämförelse med hur det skulle kännas att förlora sitt barn!

• cissi24

Barnet såklart. Hemskt att det finns människor som skulle kunna rädda en hund istället.

• miss nöjd

Mina barn som är killar har haft rosa kläder på sig ;)

Jag undrar dock om könet på bebisen skulle påverka folks val i denna fråga?

Terryleene skrev 2008-12-31 20:00:52 följande:
    Pormoicheia skrev 2008-12-31 13:26:03 följande:
    Jag har sagt det förr och jag säger det igen:Barnet är naturligtvis klädd i rosa. På så vis vet man att det är ett flickebarn och inte ett barn av gossekön.
  • SofieO

Måste man ens ställa en sån här fråga?!?

Heeelt sjukt enligt mig iaf om någon väljer hunden istället för barnet!!!

• skorpionen80

elektra1 skrev 2009-01-01 10:55:42 följande:

fast man kan ju inte jämföra djur med barn. Det är ju helt knäppt! Ett djur blir aldrig lika mycket värt som ett barn. Och ja. Jag har haft djur hela mitt liv. Många hundar, och ett antal katter som jag älskat. Har du barn? Har inte kikat efter i din pres. Men jag antar att du inte har det... För då förstår man inte. Det gjorde inte jag heller före jag fick barn.
    Min älskling betyder mer för mig än vad din älskling betyder för mig, så varför skulle jag rädda någon jag inte älskar och låta den jag älskar dö? Låter helt idiotiskt i mina öron, förstår inte att man kan välja bort de man älskar.
  • miss nöjd

Sådär säger bara de som själv inte har barn... Hade du själv upptäckt hur en kärlek till barn känns så hade du insett hur sjukt det låter att man väljer ett djur före...

skorpionen80 skrev 2009-01-01 11:54:35 följande:
    elektra1 skrev 2009-01-01 10:55:42 följande:
    Min älskling betyder mer för mig än vad din älskling betyder för mig, så varför skulle jag rädda någon jag inte älskar och låta den jag älskar dö? Låter helt idiotiskt i mina öron, förstår inte att man kan välja bort de man älskar.
Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......