vampyria2 skrev 2009-01-01 15:29:32 följande:
Men du bara för att du inte gråter så tar du inte saker och ting bättre, det är inte friskt att inte gråta när enns föräldrar dör då behöver man faktiskt hjä
lp.Om man inte har empati själv hur ska man då kuna lära ett barn det, är faktiskt ganska viktig egenskap.Att hantera en kris bra är inte att inte känna några känslor och därför inte gråta, att hantera en kris bra är om man kan känna och ändå fortsätta leva livet.
Nu är vi OT igen, men jag tror att alla hanterar saker på olika sätt. Att jag reagerar såhär är antagligen för att allt hände på en och samma gång nästan. Jag var mitt uppe i en seperation när mamma dog,min låssaspappa slutade älska mig, sen var det struligt på jobbet, jag flyttade till ny stad där jag känner ingen, farfar dog,pappa dog,jag fick en ny okänd bror,tjafs med bouppteckningar, en viktig vänskap tog slut och jag fick missfall. Då kan jag inte tillåta mig att sörja. För gör jag det så tar jag mig inte upp igen.. Men för att återkomma till ämnet... Just all skit som ni nu fått ta del av har gjort att jag känner som jag gör för mina djur. Dom har funnits där hela tiden.