Inlägg från: castillo |Visa alla inlägg
  • castillo

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

hade ite tvekat en sek att ta barnet och springa ut . en hund kan gå och rädda sig själv ett barn på 6 mån kan knapt sitta sjäv.
    hade tilloch med ofrat mitt eget liv för at rädda en 6mån bebis som jag inte känner.

• castillo
    Nuttans Mamma skrev 2009-01-01 13:55:42 följande:
    Nej.. jag har inte barn.. och kanske kommer jag aldrig få några.. så därför blir svaret lätt för mig. Har jag inte mina älskade djur. Som jag älskar mer än allt annat, min sambo och famlij givetvis också. Ja, vad har jag då? När det sista skulle ryckas ifrån mig också. För det andra är det så idiotiskt fråga. Mamman räddar barnet själv.. så behöver man inte tänka på det.Sen beror det helt på hur situation är också.. 
    försåt inte ditt tankesätt. skulle till och med låta mitt syskon eller nån av mina föräldrar vara kvar framför ett spädbarn.
    skulle aldrig kunna tänka att min egen lycak ska komma föra ett barns liv.
    däremot skulle jag rädda min egen son först.
    ett djur är också ett liv men ett barn är försvarslöst skulle inte kunna leva med mig själv om jag lätt ett barn dö för att rädda ett husdjur även om det betyde mycket för mig bara för att jag ite ska känna mig ensam. helre lever jag ensam hela livet med ett gott sammvete en ett liv fullt av nära och kära i plågan avmitt samvete.
  • castillo

Lindispindis84 skrev 2009-01-01 14:21:16 följande:

Kan man inte bli glad och känna att man har gjort en hjälteinsats för två föräldrar som får fortsätta leva med sitt barn. Om man säger så här då, de kanske har haft enormt svårt att få barn. Har försökt i flera år och så till slut gick det. De fick sin älskade lilla dotter och var överlyckliga. Och så ska hon få brinna inne bara för att några väljer sitt husdjur främst. Jag förstår inte.Och bara för att jag älskar mina barn mer än alla andra så betyder det väl för sjutton inte att jag skiter i att rädda någon annans barn. Är folk så fruktansvärt oempatiska??? Hur kan man ens resonera så? "Men bebisen är okänd för mig"So what?? Usch, det är tragiskt att det faktiskt finns folk som resonerar så här.Missförstå mig inte, jag är djurälskare och har alltid varit, och har förlorat många djur genom åren. Det är jobbigt, men jag skulle aldrig någonsin vilja tänka tanken på att förlora min son.Det är väl klart att man försöker rädda båda. Och jag tycker för övrigt frågan är så idiotiskt formulerad att det är pinsamt. En hund har ben och kan springa ut själv, eller hoppa ut genom ett fönster om det inte är för högt upp. Eller hoppa över elden där den inte brinner så mycket och ta sig ut genom dörren. Det går alltid, om den inte råkar vara förlamad men det står inget om det i trådstarten så då utgår jag från att det är en helt frisk och kry hund.Men en 6-månaders bebis kan troligtvis inte gå. Hur sjutton kan man låta den ligga kvar i ett brinnande hus???? Nej usch, jag mår illa alltså. Och hoppas innerligt att ingen utav er som valt hunden kommer i närheten av mina barn i en liknande situation. Jag skulle aldrig aldrig förlåtit er!
    jag förstå inte heller ens såna männsikor. kan nästan garanter att om dem satt fast i ett hus som bran och deras hund dem ofrar allt för komm in och ska försäka rädda dem hade struntat i dem och räddat barnet då hunder är otroligt kloka dem hade till och med ofrat sitt liv för ett barn.

men att en människa ska låtta ett spädbarn brinna till döds för att inte behöva gå genom sorgen av att förlora ett husdjur även om det är allt dem har.
    ush, försåt itne ens att någon kan tänka så.
  • castillo
    Nuttans Mamma skrev 2009-01-01 14:24:25 följande:
    I verkliga livet så fungerar det inte ens så... då hade jag tagit barnet i famnen och hunden hade kutat med mig ut i samma veva.. Hade han inte följt med själv, hade jag grabbat tag i kopplet och släpat ut hunden. För frågan är så jävla sjuk så det finns inte..
    Vart finns ens föräldrarna till barnet?
    Men jag har gjort mitt val.. min hund..
    föräldrarna kanske har brunnit upp eller vad som helts.
    jag hade inte ens funderat över vart dem e någon stans jag hade nog konsentrerat mig på att öveleva och rädda så många som möjligt.
  • castillo
    Nuttans Mamma skrev 2009-01-01 14:30:14 följande:
    Men om föräldrarna redan brunnit upp i lägenheten eller huset är det troligt att barnet redan också gjort det. Dags å vara lite realistiska i denna knäppa tråd..
    realistisk. i en sådan situation tar överlevnadsinstingten över. det innebär att ens fundera över vart någon anna är är ute ur frågan
    en människa i en sådan sittuation hade räddat barnet i första hand.
    visa kanske hade struntat helt i båda barnet och hunden och räddat sig själv och levt med skuldkänslor hella livet.

du värkar vara en sådan person som skulle ofra sitt liv för sitt husdjur så du skulle nog inte lämna din hund bakomdig men du skulle inte heller lämna ett barn du skulle nog försöka rädda båda .

du är nog som min man har frågat en gång om han skulle rädda mig eller sin mamma ur ett brinande hus han svara han hade försökt rädda båda eller dö allihopa han hade inte kunat välja ,
    ja däremot tänker på ett annat sätt jag hade valt att rädda min man då jag ser hellre mig själv leva utan mamma eller pappa en att min son ska få växa upp utan sin mamma eller pappa.
  • castillo
    Nuttans Mamma skrev 2009-01-01 14:42:49 följande:
    Men jag har gjort mitt val att rädda hunden..Men behöver inte göra det valet egentligen.. som skrivet redan så tar jag barnet i famnen och  hunden i kopplet/halsbandet och vi alla kommer levandes ut ifrån lågorna. Men sen realistiskt om föräldrarna redan är döda, uppbrunna så är spädbarnet det med. Oftast har man väl sina barn sovandes i samma rum när de är så små.. Så undrade TS vart föräldrarna är.. Jag älskar barn mer än alla annat, jag har varit barnlös i åtta år.. jag har haft mina katter i 5 respektive 8 år.. så dom är som mina barn. Jag skämmer bort dem, älskar dem, leker och lever med dem. Kelar, gosar och kramar.. pratar med dem också.. de är mitt allt nu.. 
    beklagar att ni inte har kunatfå barn.

men barnlös eller inte att låta enannan människa dö överhuvudtaget på dett sådant brutalt sätt för att rädda sina katter hudnar fåglar eller vad det nu kan vara ush,.
    till och med en hund hade räddat barnet i första hand.
  • castillo
    Nuttans Mamma skrev 2009-01-01 16:04:23 följande:
    Men jag svarade jag väljer mitt djur... (varit lite in och ut i tråden).
    Men sen om jag fick välja mellan att mitt liv skulle bli räddat eller ett spädbarns liv, så väljer jag att spädbarnet ska räddas.. Jag är en älskande människa som älskar mina djur, jag är definivt ingen egoist. 
    måsta säga att ett barns liv skulle jag anse som viktgare att rädda en ett djurs liv eller en annan människa som är vuxen.
    barn är oskyldiga och försvarslösa och har just brjat sitt liv.
    att välja bort det barnets liv för en hund som lever max i 10 år ush. inte ens en vuxen orde gå före ett barn.
    ni glömer vist bort att barnen är faktist vår framtid .
  • castillo
    enlitenbitkaka skrev 2009-01-01 22:57:10 följande:
    Omdu visste att det lilla barnet bara skulle leva i ca. 6år till då?
    det spelar ingen roll. ett barn kommer alltid i första hand.
  • castillo
    enlitenbitkaka skrev 2009-01-01 23:37:50 följande:
    And I quote;"att välja bort det barnets liv för en hund som lever max i 10 år ush. inte ens en vuxen orde gå före ett barn. ni glömer vist bort att barnen är faktist vår framtid ."Du kan inte använda livslängden som ett argument om det inte gäller för båda parter. Simple as that.
    en hund vet man ca hur länge den kan leva , vi är människor vi kan inte veta hur länge en mäniska ska leva inge ens dem läkarna som säger till canser sjuka hur länge dem har kvar att leva har rätt . vi vet bara att ca 100 år är max för en människa. .
Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......