Inlägg från: vampyria2 |Visa alla inlägg
  • vampyria2

Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......

pyret11 skrev 2009-01-01 15:03:47 följande:
    jag skulle försöka få ut båda två barnet i famnen och hunden roppar man på. detta kom och tänka på vad det stod i aftonbladet idag om 2 åringen innebränd fy vad tänkte mamman med tar man inte ut sitt barn oxså blä hatar sånt folk som inte kan ta ut allt
    Måste fråga hur du menar? Tror du inte att mamman hade tagit med barnet om det fanns en chans att få med det, eller hur menar du?
  • vampyria2
    Verkligen skrev 2009-01-01 15:23:37 följande:
    Varför inte? Nu är du lite snabb att döma. Jag har brist på empati men inte när det gäller mina nära. Mina vänner, mina syskon och min sambo är allt för mig. Jag värnar om dom. Utomstående däremot skiter jag i. Och min känslokalla sida har vart bra för mig. Båda mina föräldrar dog nyligen med ett år emellan. Jag grät inte, jag tog hand om min storasyster. Det är det som är bra med känslokallheten, jag hanterar kriser jäkligt bra. Men jag är fullt kapabel att älska. Att få ma i oktober slog hårdare på mig än nåt annat nånsin gjort.
    Men du bara för att du inte gråter så tar du inte saker och ting bättre, det är inte friskt att inte gråta när enns föräldrar dör då behöver man faktiskt hjälp.

Om man inte har empati själv hur ska man då kuna lära ett barn det, är faktiskt ganska viktig egenskap.

Att hantera en kris bra är inte att inte känna några känslor och därför inte gråta, att hantera en kris bra är om man kan känna och ändå fortsätta leva livet.
Svar på tråden Din älskade hund är instängd i ett brinnande hus tillsammans med en för dig okänd 6 mån flicka......