• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • BettanB
    Svar på #500
    Blir snart miljöombyte så det räcker eftersom vi skall flytta.
    Och jag tänker inte ge Murphy vår nya adress.
    Nosce Te Ipsum
  • Finessan
    jazzy skrev 2009-01-04 14:08:50 följande:
    Vad är LCHF???

Sorry Jaz, glömde att svara dig förut. LCHF (low cab/high fat) är en kost i princip helt utan kolhydrater. Går att jämföra med rivstarten i GI. Äter man enligt LCHF så är det noll kolisar hela tiden (max 5 per 100 g är tillåtet). Det som sker är att kroppen hamnar i något som heter ketos och det är då fettet bränns. Äter man kolisar så kommer man ur ketosen och viktminskningen avstannar. Det går att kolla med stickor man köper på apoteket att man verkligen befinner sig i ketos hela tiden.

Kolla min blogg för att se vad det är jag äter. Det är riktigt goda saker. Idag ska jag baka ett "bröd"¨på ägg, ost och keso som man tex kan göra pizza på, taccos eller äta med vanligt pålägg som mackor.

Trixet är att byta ut kolhydraterna mot fett. Och jisses så länge man står sig! Inget småsug där inte någon timme efter mat.

Rödvin får man också dricka. Ikväll blir det kvällsgott med rödvin, salami, brie och rökta musslor. Mumma!

För mer och bra info:

http://www.kostdoktorn.se/?page_id=144

BP, tyvärr säger inte nk-celler i blodet något om hurvida man har dem i livmodern. Vecka 18, det tar sig! När är det RUL? Jag tycker inte att du har gått upp mycket alls. Jag köpte en bok och DVD som heter Innan du föder - Annas profylax. Vi såg övnings-DVD:n en gång och jag läste igenom boken - fick massor av beröm av BM under FL för min suveräna andning. En gång. Det är humor. Kostar massor att gå kurs.

Poppy, trist att du känner så. Hoppas att det går bra bara du är på plats och kommer in i det igen. Kanske går tiden snabbare med fokus på annat?

Bettan, jobbigt med nätterna. Sömn är ju viktigt för att man ska må bra. Funkar inte den så blir det knappast bättre.

• frökenKAJO

Hej tjejer!

Jag vill bara säga att jag varit såååå duktig och följt min diet samt motionerat massa, massa. Bara så ni vet... Skrattande

Finessan: Vilken rivstart!!!

Och imorgon ska jag till Stockholm och Strandkliniken. Känns väldigt nervöst och märkligt måste jag säga. Som tur är reser jag i första klass och kan surfa på vägen upp- behöver nog lite pepp.

Bettan och Poppy: Det där med ångest, ush ja, inte kul. Ångest is my middle namne tyvärr för tillfället.

• BettanB
    Svar på #503
    Lycka till inför imorgon. Om du surfar in här så kan du få pepp på vägen upp.
    Nosce Te Ipsum
  • Mom2006

Jag vägde mig imorse för att jag var nyfiken på om dieten fungerar, -1,7 kg.. Jag är överlycklig... Går efter Isodieten till viss del men har minskat portionerna och äter engligt tallriksmodellen och äter mellanmål på förmiddag och eftermiddag, max 3 tim mellan målen för att inte bli hungrig.
    Jag har tagit godbitarna från Isodieten/lite GI och gjort till något som fungerar för mig. En runda me hunden extra per dag oxå. Alla som vill haka på viktminskningen desto bättre, alltid lättare om man har någon annan man kan prata med...
    Kalolajo: vad dukigt... Vi ka stötta varandra i detta...

Jag mår väldigt bra nu och tycker det är roligt med maten och har en enorm motivation. Hoppas det håller även när jag börjat jobba. Har haft problem med depression, trodde jag, men det har nog varit något stress symptom från jobbet. Ska prata med chefen för att förändra nu när jag börjar jobba efter helgerna. Känner mig optimistisk inför det...

Jag har inget bredband så jag kikar in när vi är hos någon med bredband. Tråkigt men om 2 veckor har vi det igen.

• Spirit

Kajolajo - lycka till imorgon. Håller tummarna för att det går bra och du får det du vill

• frökenKAJO
    Mom2006: Vilka fantastiska resultat ni nått på så kort tid både du och Finessan. Bra gjort! Vi får absolut ta och stötta varandra.

Och jobbdepression känner jag igen. Ledsen
    Jag har nog egentligen inte ork för mitt jobb i nuläget men kämpar på.

Spirit och Bettan: Tack!
  • BettanB

Åhå, har börjat läsa Dr Beers bok och toklipar som Lille Skutt. Har inte kommit så långt ännu, men jag tror att jag älskar Alan Beer. 

Nosce Te Ipsum
  • Snozie

Bp- Ingen fara ang vikten. När jag var i v18 hade jag gått upp ca 12-13 kg...Nu i v32 har jag gått upp 20 totalt så att man ökar mycket ibörjan behöver inte betyda att man slutar på 30 kg...

Finessan- Intressant det där med LCHF! Låter som nått som skulle passa mig sedan. Har provat gi och mådde SUPER bra i kropp och själ när jag åt så. Är det någon som vet om det är farligt att leva på lite kolhydrater när man ammar? Kan det påverka mjölkprod? Vill bli av med mina 20 kg fort efter förlossningen....Oskyldig

Om ni viste vad vi kämpat. Snart är vi i mål!
  • Franka

Finessan - är jag den ENDA som slutat med tabletter??? Nu gjorde du mig rejält nervös! Är det bara jag som följt Dr Bs instruktioner?!

Barnmorskan varnade mig för att hon kanske inte hittar hjärtljuden men då blir det VUL/UL istället.

Poppy - för att slippa lägga tid på att storhandla kan jag rekommendera hemleverans av mat tex från mataffaren.se. Perfekt om man inte har bil och man spar massa tid. Kostnden på 85 kr spar man snabbt in genom att slippa spontaninköp. Vi beställer hem mat ca var 3:e vecka och stödhandlar mjölk o grönt därimellan.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8