• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Linan78

Jo, idag lilleskuttan. Men inga tecken på att nåt ska hända. Bara ett lynnigt humör... Har just gråtit en stund och jag kommer inte ihåg varför...

• Lilleskuttan

Då hade jag inte helt fel iaf..
    det måste ju vara jobbigt när inget hänt på bf,,det är ju de datumet man gått och sett fram emot i en evighet,,nästan iaf
    Ja ,hormoner inte så lätta att tas med. Men snart får du ju träffa din efterlängtade bebis... (längtar dit jag med)

• Finessan

Hej på er och god fortsättning!

Hur har du haft det, Cia?

Nytt år, gamla drömmar, nya förhoppningar. Let's rock, tråden!

• BettanB

G'middag alla. Jag har inte riktigt vaknat ännu efter gårdagen.
    Gott nytt år på er allihop.

Nosce Te Ipsum
  • Mom2006

Idag börjar mitt nya liv. Jag har övervikt och tänker gå ner nu inför vårt försök till ett syskon till vår flicka. Jag hat har 10 kg mer än när jag blev gravid med min flicka men har egentligen 28 kg att gå ner enligt BMI men nöjer mig att gå ner till 70-75 kg.
    Köpte Amalia och där stod om Isodieten som jag hade tänkt ta tips ifrån. Det är inte lätt att följa slaviskt när man har en 2 åring hemma.
    www.isodieten.se
    Känner mig väldigt motiverad inför detta och det bästa är att mannen ska oxå hålla igen och då är det mycket lättare. Vi ska ut och gå mer och sporra varandra.
    Jag får hoppas att mina chanser till att genomföra en graviditet förbättras när jag går ner i vikt och även får ett bättre tänkande inför en graviditet för att inte gå upp för mycket.

• lucki

Hej hoppas ni alla hade ett trevligt nyår.
    Vi hade det, var borta hos goda vänner. Tyvärr blev jag avslöjad av alla att jag var gravid. Tyckte det var på tok för tidigt, är ju bara i vecka 6. Tidigare gånger då jag blivit "avslöjad" har jag blivit glad. Nu gjorde det mest ont. Är så van vid att dessa lyckönskningar snart byts ut till tårar.

Skrev ett långt inlägg i dagboken igår, där jag HOPPAS på att 2009 ska bli bätttre än tidigare år.
    2007 hade jag ju två mf och
    2088 hade jag två ma.
    Men det verkar som om det här också ska gå åt H***vete.
    Imorse då jag var på toa har de dumma bruna flytningarna börjat.
    Precis så har alla andra mf börjat.
    Nu är jag rädd o ledsen igen.

VARFÖR???
    Ville bara skriva av mig.
    KRAM

• Mom2006

JAg känner ingen känslan du har nu. Jag hade det så under min första graviditet och jag har en snart 3 åring flicka.
    Hoppas att allt går bra.. Försök tänka positivt, vet det inte är lätt när man har haft mf innan.
    Håller tummarna att allt går bra.

• frökenKAJO

Mom2006: Här är en till som också behöver gå ner i vikt. Började faktiskt med en diet redan efter jul och har hållt på i 7 dagar nu, en slags rivstart till mitt nya nyttiga liv.
    Vi kanske kan stötta varandra?

lucki: Jobbiga känslor, så har det varit för mig också, ÄVEN den gången då det faktiskt gick vägen för tre år sedan och slutade med sonens födelse. Jag var precis lika orolig då och det blev ändå bra i slutänden. Men usch ja, det är inga roliga känslor alls. *håller tummarna för dig*

• Cia o krabaten

Finesssan: Jo tack, jättebra.
    Längtar tillbaka till solen, eller snarare efter sommar här hemma
    Bloggade just om resan lite.

Här är en till som håller på med vikten, ska kolla in Isodieten, annars är ju VV min metod.

Kram till er som behöver det.
    Linan: Heja heja, första 2009-bebisen i tråden då

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8