• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Finessan

Hej på er tjejer!

Mina tankar till er som har det jobbigt nu.

HK, instämmer i kören - gå med i SIS. Och Iduns förslag om strandkliniken och remiss var ett väldans bra förslag. Ring dit och hör efter!

BP, NK-celler i livmoderns slemhinna är det som spelar roll och blodet säger inget om det. Det är därför det behövs en biopsi för att kolla NK-celler. Hur mår du och magen förresten? Vilken vecka är du i nu?

Franka, nervigt att sluta med allt? Jag tror att du är den enda i tråden som inte har fortsatt. Det KAN vara tidigt för hjärtljuden. Bara du är förberedd på det. Hoppas dock att du får höra det. Det är lycka i kvadrat!

Mama, spännande med BIM. Förstår de tudelade känslorna. Hur mycket albyl tar du? Äsch för flunsan. Hoppas att du snart kryar på dig!

Jag kunde inte hålla mig och ställde mig i morse, efter 3 dagar LCHF, på vågen. -1,4 kg! Förvånad Då har jag svullat i grädde, ostar, salami och annat gott. Otroligt.

• babblar på

Franka: jag ska lyssna första gången om ca 2 veckor och jag är i v 18 nu. Så 14 är tidigt känns det som. Men vad härligt att du kommit så långt.

Mamarazzi: jag håller mina tummar att det blir plus och att influensan försvinner!

Finesssan: Men drB kollade Nk-cellerna på mej..i blodet alltså. Men de kanske inte är lika tillförlitliga?

Jag är i v 18 nu och vi mår bra hoppas jag Fast jag vill känna riktiga sparkar. Kände lite buff inatt tror jag(?)och så känns det som en ...hmm.. boll som vrider sej ibland. Det borde väl vara bäbis gissar jag. Hoppas!
    Oj 1,4 kg var inte illa på så kort tid. Grattis! Jag gick upp ca 1,5 på en dag häromdagen

Har gått upp 6-7 kg. När man läser andra trådar verkar det mycket?

har ni andra gått på psykoprofylax-kurs?

• babblar på

Mama: läste för fort. Jag hoppas du får dina provsvar innan fredag och sen att det blir plus på fredag... och flunsan kan väl försvinna direkt nu idag

• Poppy Lee

Finesssan: är det sant! Oj, det lät verkligen strålande... kanske får ansluta mig till din diet jag med?

mwb: hej på dig! Hur mår du, det var ett tag sedan! Har du ÄL eller ngt sådant, typ BIM på gång snart?

mamarazzi: vad spännande med BIM! Jag håller givetvis tummarna. Kan du inte kontakta Mathiesen för Fragminrecept utifall att det blir plus?

Mikesbride: hur mår du gumman?

EGO: har jättemkt ångest över att börja jobba nu i veckan. Detta lilla "jullov" har varit jättebra för mig, nu känns det som om all oro, stress och ångest kommer att sätta igång igen. VILL INTE jobba, VILL INTE!!!

• Poppy Lee

BP: vecka 18, det var värst! Grattis!

• BettanB

Poppy: Känner precis som du. Värsta ångesten. Vill leva kvar i min lilla bubbla här hemma och vänta på att tiden tickar på. Mitt fokus just nu, för att öht hålla näsan över ytan, är den förestående utredningen. Vill få den gjord och sen börja försöka igen.

Nosce Te Ipsum
  • Poppy Lee

Bettan: visst är det hemskt! Man får så mkt mer mf-ångest när man har jobbstress, tycker jag. Stress ger ångest som ger stress som ger mer oro och ångest... gaaah.

Jag och maken har som nyårslöfte att städa och storhandla i veckorna istället för på helgen iaf. Så får man två helt lediga dagar utan plikter! Som det sett ut nu under hösten har lördagarna präglats av ICA Maxi trängsel och söndagarna av städning... Tar nog hellre allt jobbigt i arbetsveckan och total slapphet på helgen.

Skönt att du ska få din utredning snart!

• BettanB

En evighetsmaskin. Jupp.. *pustar*
    Hade sån ångest i natt att jag knappt kunde sova. Har drömt mardömmar varenda natt sen missfallet.. Borde nog få tummen ur och prata med någon, men just nu känns det som om enda verkbara medicinen vore en ny graviditet. Fast nästa gång lär jag vara hysterisk av oro. Gah.

Smart nyårslöfte. Det kanske vi snor. *funderar*

Nosce Te Ipsum
  • Poppy Lee

Bettan: vad jobbigt med nattångest. Har du svårt att somna också? Har ni möjlighet att resa bort några dagar, få lite miljöombyte?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8