• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • mammawannabe

Spirit: Beklagar det tidiga mf

Fantastiskt att det verkar ha tagit sig mha aku, gissar att du tänker fortsätta med det? Har du ngn annan behandling oxå?

• Spirit

Mwb - fortsätter med aku ett tag till
    Annars är planen ny ICSI, sist fick jag fragmin. Tänker be om T + F + progesteron denna gång.

• mammawannabe
    Svar på #523
    Spirit skrev 2009-01-04 22:29:27 följande:
    Mwb - fortsätter med aku ett tag till Annars är planen ny ICSI, sist fick jag fragmin. Tänker be om T + F + progesteron denna gång.
    Förstår! Låter som bra plan med T, F och prog.
  • EMND

Go´kväll, ni sköna! Måste säga att jag har saknat er fast det var lite skönt också att komma bort ett tag. ..Fundersam

Gratulerar så mycket till Krus för jag kan bara tänka mig vilken stress du går igenom men så underbart att allting är som det ska.

Miz Turko och BP, Franka, vad härligt med små buff, buff,...helt salig av bara tanken.Oskyldig

Kajo, hoppas din resa blir värd den modan. Ta det lugnt och slapna av på tåget i morgon.

Mikes Bride, hur går det för dig idag? Läkarbesök i morgon igen? Kram!

Spirit, beklagar den misstänkta, men det är väl ett bra täcken att lyckas på egen hand. Vem går du hos?

Vild i Håret! Grattis, vilken bra början på året!

Mamarazzi, här är en till som är ingenjör och som hatar tiden mellan ÄL och BIM. Nästa vecka börjar vi med föräldrarutbildningen men är inte redo för det än. Ledsen

Poppy och johsjo förstår er ångest inför jobbet, själv har jag nästan bestämt mig att sjukskriva mig.

Beundrar er som har gått ner i vikt, jag trodde faktiskt att efter så många km i Barcelona och bara 2 måltider per dygn, det kommer att blir något lättare på vågen men nej, i stället blev det + 1 kg. Skit också. Undrar om mina hormoner är som de skulle, känner mig inte alls pigg och alert. Nu får jag verkligen ta i och träna!

MW: vinkar till dig från min sida av stan, vink, vink

Idun, snälla sköna tack för dina tankar.

Resan gick bra och det var ca 15 C varmt men samma kväll som vi kom skadade jag foten Fot i munnnen så nästa morgon väcktes jag av jätte ont samt fick mens. Otroligt, cykeln blev bara 23 dagar och då tror jag ännu mer att jag hade ÄL dag 8-9.  Varför tar det sig inte? Hur som jag har bestämt att inte ta T denna månad förän efter ÄL (om jag finner någon!). Hur som vi fick åka till akuten för fotens skull. Spanjorerna var otroligt effektiva, jag undersöktes på mindre än 30 minuter och detta av tre traumatologer. Besöket lättade oss på ca 230 € men vi hoppas försäringen betalar tillbaka. Inget var brutet men jag fick gå med krycka i 2 dagar. Vilken avslutning på året, nästan skratretande. Skrikandes Hur än det känns bra att man är på andra sidan nu att år 2008 är bakom mig.

Sov gott alla....

• babblar på

vild i håret: grattis! Skönt att du sluppit blödningar

MWB: lycka till på nya jobbet! Hoppas det blir roligt

spirit: tråkigt om du fick ett mf till fast härligt att det tog sej naturligt. Nåt bra i det hela i alla fall.
    Jag hade också ett misstänkt mf men plussade aldrig så jag vet inte om det var det eller vad

DND: välkommen tillbaka...men vilken otur du haft. Hoppas 2009 blir bättre för dej än 2008 avslutades

• Idun 78

DND, vilken katastrofal avslutning på ett skitigt 2008. Behöva hoppa på kryckor när man är på semester är ju inte alls särskilt roligt... Ja eftersom du fick mens på dag 23 är det ju inte alls otänkbart med ÄL dag 8-9. Men varför det inte tar sig, bra fråga! Det har jag undrat många ggr också när man väntat cykel efter cykel utan att det hänt ngt. Frustrerande. Men visst har du inte försökt i så många månader? Du hade väl uppehåll ett tag efter senaste mf, eller hur var det? Kanske är skönt trots allt att börja köra parallellt med föräldrautbildning, även om jag förstår att just nu ligger ff mkt fokus på att få ett bio-barn? Kram

BP, ställde mig på vågen igår: +8,5 kg sedan start! v.24 idag. Räknar nog med att ha gått upp det dubbla minst fram tills dess att bebis tittar ut. Men det är kärlekskilon vartenda ett!

Spirit, vad härligt att aku verkar hjälpa trots att det nog blev mf den här gg. Men så kanske du heller inte tog ngn medicin nu eftersom du inte räknade med att bli gravid? Jag hade gått på zonterapi ngra ggr innan jag blev gravid första gg (slutade dock i ma) så jag tror absolut att alternativbehandlingar kan hjälpa till för att få fart på kroppen.

Vild i håret, grattis till första veckan!

Kajo, trevlig tågresa! Om du har möjlighet kanske du även kan fråga huruvida de är villiga att skicka biopsier från livmodern för analys av NK-celler till Dr Beer-center i USA? Och glöm inte att berätta hur mötet gick! Jag är så nyfiken!

Kramar till er alla!

• Lycka77

DND - välkommen hem och god fortsättning!
    Skönt att det inte blev några större skador med foten, vad har du råkat ut för?

Spirit - vad tråkigt med tidigt mf, men om det var så att du blev gravid på "hemmaplan" så är det ju fantastiskt. JAg har en vän här på fl som försökt bli gravid i många år både hemma och med hjälp av flera inseminationer och ivf. Efter ett par månader med akupunktur och örter som laddning inför nytt ivf så var hon gravid utan ivf, helt otroligt!

vild i håret - grattis!

Mikes bride - tänker på dig idag och hoppas att du slipper op!

Kajolajo - hoppas resan och besöket blir bra! 

johsjo - hoppas det går bra på jobbet idag!

mwb - pencillinkuren är uppäten och jag ska lämna in nytt prov för odling idag, och jag hoppas verkligen att GBS:en är borta nu.
    Hoppas att det går bra för dig på onsdag på nya jobbet!

Vad duktiga ni alla är med viktmisnkning och träning, stort grattis till er!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • frökenKAJO

God morgon tråden!

Nu sitter jag på tåget till Sthlm. Vet inte riktigt exakt var kliniken ligger men hinner nog kolla det under resans gång. Vet ni vad? Jag är nervös... Jag är själv, mannen är hemma med sonen vilket kändes som den smidigaste (läs: billigaste Flört) lösningen. Men just nu känns det som sagt lite ensamt och nervöst. Tänk om det blir kalla handen igen. *fasar*

• EMND

Håller tummarna för dig Lycka. Tråkigt med infektioner. Min fot har råkat ut för en "omöjligt" skada. (vanligtvis är jag inte klanntig !). Vände mig på rulltrappan och fick slag av först bildande trappan rak på mitten av foten. Det gjorde ont för en stund då men sedan glömde jag det och vi fortsatte vår låååååånga promenad. Men mitt på natten väcktes jag av jätte smärta. Forsökte gå upp och stå på foten men det gick inte. Kunde inte röra varken min stora tå eller foten. Men som sagt med årets slut försvann smärta och och på nyårsafton kunde jag gå igen utan kryckan.

Kajo ha det skönt i St. Oroa dig inte i förväg. Hur det än blir så gör du det DU kan göra. Trist att du känner dig ensam men vi är jätte många som tänker på dig-jag gör det iaf. Kram och lycka till!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8