• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Spirit

Bra ide om att tipsa nån journalist. Namninsamling verkar oxå bra. Jag är nog inte heller så bra på att skriva. Nån annan??

DND - jag går hos Susana Quintela i Stockkholm. Verkar klart bra, men det är dyrt!

• frökenKAJO

Hej på er!! *kvällsvinkar*

Jag reste i andra klass på mjölktåget på hemfärden så det bidde inget surfande. Nu kommer i alla fall en rapport.

Wow!
    Bling: Tack så otroligt mycket för tipset. Vilken oerhört karismatisk, kunnig och engagerad läkare du hittat Förvånad. Trodde inte att det fanns sådana inom gynekologin. Hon pratade väldigt mycket, bläddrade i artiklar och förklarade och hade sig, och det var tydligt att hon både vet mycket om ämnet samt tar det på allvar.

Sen sa hon några i mitt tycke lite halvlustiga saker (som jag dock kan svälja)- till exempel att rödhåriga är olik andra människor avseende behandling eftersom de härstammar från neanderthalarna genetiskt. Uuuuukej? Jag som är rödlätt kanske måste inse att missfallen kan ha en genetisk förklaring dårå.

Men strunt samma! Jag åkte därifrån helnöjd med fyra recept i bakfickan (bland annat prednisolon) och en lista på väsentliga prover som hon tycker jag ska be sjukvården ordna med. Hon var alltså helt inne på att det troligen är immunologiska orsaker i mitt fall men just in case så fick jag även Trombyl och progesteron på köpet.

Tyvärr glömde jag ju fråga om hon kan ordna med remiss till dr C i Köpenhamn, jag fick knappt en syl i vädret nämligen. Skulle föreslå att ringa och höra efter, hon verkar oerhört välvillig i alla fall!!!

Nu ska jag sova gott Glad

Godnatt alla och tack så mycket för er omtanke.

• Bling1975

Va bra att du blev nöjd Kajolajo, jag har haft en liten klump i magen hela dagen för att det skulle bli en katastrof. Men visst är hon helgalen, man får knappt ur sig ett ord och hon säger ju de mest lustiga saker. Men va bra att du fick allt du ville ha nu ska det bara till ett litet plus så får du förhoppningsvis ett hårigt litet flickebarn eller en helt vanlig liten pojke om nio månader

Stitch längtar efter Lilo
  • babblar på

lycka: på måndag är mitt Rul *nervöst* Lycka till på fredag!
    Undrar också hur tappkännandet går till Gissar att det är en vanlig gynundersökning men undrar om en barnmorska kan göra detta?

Linan: du kanske gosar bäbis nu? Spännande!

mwb: trist med öronen

cia: kan de göra flödesmätning ihop med Rul tror du. Man vill ju springa på så få ul som möjligt när man redan gjort många

kajo: konstigt med rödhåriga Men bra att allt gick bra och hon verkade bra

ego: nu börjar jag känna mej säker på att det är en liten som tar på insidan av min mage. Det guppar till ibland. Helst skulle jag vilja ligga i sängen hela dagarna och känna efter Jag hoppas så att den i min mage mår bra!

• BettanB

Kajo: Härligt att det gick så bra. Då vet man är det är dit man skall styra kosan om allt annat brister. Hon kommer att bli nersprungen.
    neanderthalare va? Haha..

Babblar på: Härligt att du känner lite nu.

*vinkar-till-alla*

Nosce Te Ipsum
  • HoppetKärleken

Kajo: Så härligt att höra att allt gick bra för dig!Skulle bli jätteglad om du vill inboxa namn, telefon och adress till henne måste ta tag i mitt liv igen, hur mycket kostade det? för visst var hon inte ansluten till landstinget?

Babblar på oj vilken härlig känsla det måste va att känna den lill* i magen

Lycka77 dax för rul för dig redan oj va tiden går fort, du ger mig lite extra hopp eftersom du gjort IVF, för visst minns jag inte fel? Lycka till gumman!

• fruZ

Hej tråden!
    Länge sen jag läste ikapp nu, men tänker på er och hoppas att det går bra för alla! Läser ibland sista sidan, men det är svårt att hänga med när det händer mycket. Ser att det är många nya i tråden, bra (även om jag önskar att alla slapp vara här) att tråden lever vidare, som stöd och kunskapsförmedling.

Hur går det för Linan?!

Lycka; jag känner precis igen det där med att byta fokus på oron. Därför bad jag min läkare att undersöka mig i ca v22-23 för jag var orolig för tappen. Då gjorde hon en gyn-us och kände att den var fast och stängd och ett VUL där hon mätte den till 35mm. Efter det har jag känt mig mycket lugnare vad gäller tappen. Nu är jag istället nojjig över att räkan inte växer som den ska (längtar till tillväxt-UL i v 32) och över att jag inte känner den lika tydligt nu sista två veckorna (moderkaka i framvägg borde vara förbjudet för missfalls-mammor!)

Kram på er alla, hoppas att 2009 blir vårt lycko-år!

• lucki

Förstår att det är mycket som skrivits här sedan jag åkte in till sjukhuset i söndags.

Skrev ju tidigare att jag skulle på återbesök söndag pga misstänkt x.
    Kom in kl. 10 och opererades sedan kl.13.
    Det var ett x.
    Två operationer senare är jag hemma igen.
    Är rätt drogad nu av allt smärtstillansde, vill bara komma in o skriva hur det gått.
    Jag läser bakåt senare när jag orkar.

kram

• Krusbär

Åh, lucki, vad jobbigt för dig! Många kramar!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8