• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Krusbär

Cia och Lilleskuttan! Tack för svar! Då kör jag nog på med 2 T till v 12 och sen 1 efter det.

Laban: 7+1 borde ni se hjärtat! Du kan ju fråga om hcg, men enligt min gyn är det meningslöst att ta hcg eftersom det kan skilja så mycket och ändå vara normalt. Dessutom kan man ju ha i princip normalt hcg med ofostrig/ma. Så han menade att ultraljudet säger mycket mer än blodprovet. Men du kan ju som sagt alltid fråga!

Lucki: Fullt förståeligt att du vill ta en paus nu. Än behöver du inte tänka på framtiden, viktigast är att vila nu. Kramar!

• Laban82

Krusbär: de e lite de jag misstänkt att hcg kan vara normalt trots MA/ofostrig graviditet. Kanske är lönlöst, det är nog bara att vänta och vänta.... jobbigt dock.
    När var du på vul första gången då ni såg att allt var ok?

Lucki: kram på dig. Hoppas ni snart orkar börja igen, vet att rädslan hänger tugnt över en, men på nått sett så vågar man till slut. Kram igen.

• strumpan73

Ville önska alla en god forsättning!! Har haft en hektisk tid som nybliven förälder och dessutom så har vi flyttat. Så här i efterhand så var väl inte det en sån bra idè. Men nu har det lugnat ner sig. Lilltjejen Freja mår bra och hon utvecklas snabbt, på måndag blir hon två månader och hon är underbar- älskade unge! Mannen började jobba idag och det är tomt och nu ska jag klara allt själv, men man får väl en rutin på det med. Ville bara höra av mig till den bästa tråden och önska alla lycka till! Kramar. Skriver kanske mer sen men tjejen sover inte så långa stunder på dagarna så det är svårt att hinna.

• Krusbär

Laban: Om man tar fler prover kan man ju se om det stiger som det ska eller inte. Gör det inte det kan det ju ge en indikation på att det inte stämmer. Men att hcg är inom det normala spannet säger inte mycket. Kanske har din gyn en annan uppfattning?

Jag gjorde första vul:et vid 5+4. Då såg vi en hinnsäck, gulesäck och kanske ett litet foster men inga hjärtslag. Så det sa egentligen inte så mycket. MEN - för mig ingav det ändå hopp eftersom jag i tidigare graviditeter gjort vul vid samma tid och då var hinnsäcken mindre och ingen gulesäck eller foster syntes. Så redan då kunde man misstänka att det inte var ok, även om det såklart inte gick att säga säkert. Så att få beskedet HELT NORMALT vid 5+4 var en liten framgång för mig.

• Laban82

Krusbär: man har aldrig sett varken gulesäck eller foster hos mig heller. Produseras ingen gulesäck om man har brist på progesteron?
    Jag håller verkligen tummarna för dig. Det verkar ju lovande hittills. Du ger mig hopp och ni andra också såklart.
    Strumpan73: Är såååå avundsjuk..... njut för fulla muggar
    Kram alla och trevlig kväll.

• Lycka77

Grattis mamarazzi!!!

mwb - skönt att kroppen verkar ha kommit igång igen, men vad trist med öroninflammation, hur känns det idag?

Kajoloajo - skönt att du gillade läkaren, hoppas nu att recepten kan hjälpa dig

bp - härligt att du känner av bebben!
    Min har varit väldigt lugn senaste dagarna så efter en jobbig fm idag åkte vår AS fram och hjärtljuden finns kvar! Måtte allt vara bra på fredag!
    Lycka till på måndag!

hk - Tack! Visst kommer du ihåg rätt - ivf för hela slanten, den lill* som bor i mig nu är dock resultatet av ett FET, efter 3 fulla ivf:er.

lucki - vad tråkigt ta hand om dig

Iske - jag har nog skrivt det tidigare -  Dinkelgröt med extralinfrön och Paraffin från Apoteket hjälper mig med min mage, hoppas det gör susen för dig med, förstoppning är inte kul.

mb - vad dåligt att du inte fått svar. Att gå och vänta är verkligen tortyr. Hoppas på det bästa så det inte stör era bröllopsplaner. Var ska resan gå? *kram*

Flödesmätning och tappkontroll *noterat* ska ta upp båda undersökningarna med läkaren på fredag få se vad han säger, tack för responsen.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • johsjo

Jag har nu fått en kallelse till gyn på karolinska. Vad är det som ska hända där?

Jag fick mitt tredje missfall konstaterat på gyn akuten, och han skulle sen skicka remisser och så för blodprover m,m,. ... Har även en tid hos BM för att se att grav hormonerna har försvunnit.

Men min fråga då.. vad ska gyn göra (tror ni) och är det hon som kommer vara "ansvarig" för min utredning?

Någon som vet.

• lucki

johsjo skrev 2009-01-07 16:39:33 följande:

Jag har nu fått en kallelse till gyn på karolinska. Vad är det som ska hända där?Jag fick mitt tredje missfall konstaterat på gyn akuten, och han skulle sen skicka remisser och så för blodprover m,m,. ... Har även en tid hos BM för att se att grav hormonerna har försvunnit. Men min fråga då.. vad ska gyn göra (tror ni) och är det hon som kommer vara "ansvarig" för min utredning?Någon som vet.
    Jag gjorde min utredning på DS.
    Men första besöket gick jag och maken.
    Då tog man blodprover på oss båda.
    Sedan lämnade jag urinprov.
    Hon gjorde en vanlig gynundersökning-
    Hon skrev även remiss till ultragyn som gjorde vul med kontrastvätska.

Har för mig var vad som hände första gången jag var för utredningen
  • lucki

johsjo skrev 2009-01-07 16:39:33 följande:

Jag har nu fått en kallelse till gyn på karolinska. Vad är det som ska hända där?Jag fick mitt tredje missfall konstaterat på gyn akuten, och han skulle sen skicka remisser och så för blodprover m,m,. ... Har även en tid hos BM för att se att grav hormonerna har försvunnit. Men min fråga då.. vad ska gyn göra (tror ni) och är det hon som kommer vara "ansvarig" för min utredning?Någon som vet.
    Jag gjorde min utredning på DS.
    Men första besöket gick jag och maken.
    Då tog man blodprover på oss båda.
    Sedan lämnade jag urinprov.
    Hon gjorde en vanlig gynundersökning-
    Hon skrev även remiss till ultragyn som gjorde vul med kontrastvätska.

Har för mig var vad som hände första gången jag var för utredningen
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8