• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Franka

Kajo - skönt med en läkare som lyssnar. Eller nja, bryr sig, kanske var rätt ord i sammanhanget
    Babblar - lycka till på fredag!

Jag fick min journal från Lucina idag. Antar att de rensar datorn nu när de stänger. Fick ni andra oxå det innan jul?(Vi har flyttar utan eftersändning, därav sen post)

I journalen från den 21 oktober står det att vid en ev. graviditet skulle jag ta Trombyl tom v 24. Men när jag ringde innan jul sa han tom v 12. Vet ju att han ändrar sina rekommendationer då och då att han kanske fått nya rön på de två månaderna, men nu har det verkligen satt griller i huvudet på mig. Hua, det är bara att hålla tummarna för att det jag tog ska räcka.

• Mikes bride

Hej alla goa kvinns!

Wow, vad det skrivits här,har inte hunnit hålla mig uppdaterad så nu har jag göra ett tag

Lucki - läste om det tråkiga du råkat ut för. Kan bara beklaga och skicka dig en styrkekram.

Linan - ut med liten nu! Vi är nyfikna här!

Kajo - låter som ett annorlunda besök hos läkaren. Kul att du gillar henne!

Tack alla ni som tänker på mig och undrar hur det går.
    Så här är det..... var och lämnade hcg prov igår. På remissen stod det att det var akut. Då ska man få svaret inom 4 timmar....
    Jag har inte fått något svar än! Eftersom det är helg så svarar dom inte på gynakuten, utan man blir automatiskt kopplad till vårdguiden som inte är till någon större nytta för mig!
    Jag hoppas innerligt att det inte är druvbörd jag har. Har inte lust att operera mig, vi gifter oss 31 januari och åker på bröllopsresa 4 februari. Så en operation nu skulle innebära katastrof för mig!
    Brösten ömmar än, men mycket mindre än för några dar sen. Så jag håller tummarna att det går åt rätt håll!
    Känner mig livrädd.

• EMND

uf lucki, beklagar innerligen. Hoppas du återhämtar dig snart. Måste ni vänta länge eller kan försöka snart igen?

Linan det kanske är bra att baby väntar så du hinner bli frisk. Du kommer att behöva kraft efter förlösningen, passa på och vila så länge du kan.

Mikes bride, vad tråkigt att vänta. Jag förstår att du är rädd. Om något är bra med sjukvården då är det att den räddar livet faktiskt och det gör svenska läkare bra. Hoppas du kan koncentrera dig på bröllopsplanerna och komma lite undan den tråkiga omständigheten. Vart åker ni på bröllopsresa? Kram

A80, du är bevis att läkare är människor också! . FlörtDu är säkert så medveten om allt som kan gå fel och alla tillstånd man kan drabbas av, men nu har du kommit så långt och naturen har tagit sin rätta väg mot en ny liten människa.

Jag ligger i soffan men ont i magen efter att vi har varit och simmat idag (och trännat har jag en stund också Skrattande).  Till sist tog jag en massage för mina tröga tarmar. När vi kom hem det kom ut en vis sekretion efter att jag hade kissat - en klump ganska lik äggvita fast lite tjockare och väldigt elastisk. Jag roppade på maken: VI MÅSTE HA SEX-NU! Generad Han är förkyld, stakaren, men ställer upp. Idag är jag på CD 8 och ÄL stickan i morse visade minus. Jag har ingen sekretion nu men kissar ofta och har ont i övre delen av mage. Vad är detta nu?

• Spirit

Kajo - kul att det verkade bra med ditt besök. En dum fråga: du skrev att du fick fyra recept...Trombyl, Progesteron och Prednisolon men vad mer??

• frökenKAJO

Åh, inget spännande, det var mot svamp. Doktorn tyckte att jag nog hade det och jag kan gott slänga i mig en kur bara för att. Inte för att jag känner några symtom men hon övertygade mig genom att trycka en spegel i näven och visa mig hela härligheten Generad. Jag är ju inte där och kikar på dalig basis såatteh.... inte f-n vet jag hur det ska se ut.

• EMND

Kajo inboxa mig också, tar det här tid går jag vidare med...

• BettanB

MB: Nej, vad knas! Hoppas verkligen att hcg sjunker som det skall och att du slipper dumma komplikationer. *kram*
    Hej, alla!

Nosce Te Ipsum
  • mamarazzi

Godmorgon! Ser att även Bettan är upp den tidiga timme.

Jag har precis testat +... Helt galet. Mår illa som tusan med det kom inte förren efter jag plussat så det är nog för att jag är vettskrämd. Ni är först att få veta. Mannen ligger och sover.

Oh shit! Vad gör jag nu? Jag självmedicinerar med 1/2 barnalbyl om dagen. Ska jag dra ner den nu? Borde jag försöka få ett recept på progesteron? oh shit..jag är gravid...igen...

lucki: Åh nej vad trist. Hoppas att ni efter omständigheterna mår bra.

Kajsa: Inboxa mig med. Om inte nu detta går vägen måste jag ju göra något radikalt.

MB: Åh fy vad jobbigt. Men idag ska de väl vara på plats igen?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8