• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • BettanB
    Svar på #550
    Förstår PRECIS hur du menar. Mitt jobb blir ju också rätt knas om jag inte mår bra och har annat i huvudet. Liiite svårt att sitta och lyssna på andras bekymmer hela dagarna när mitt eget inre är svart och ihåligt. Gah.

Men men.. Det brukar ju kännas bättre när man väl kommit igång och fått det hela i rullning igen.
    Nosce Te Ipsum
  • Iske

tycker absolut att det kan vara värt ett försök att få upp ögonen på lite större tidningar att skriva om våra problem.... Aftonbladet är ju inte alltid omöjligt haft med artikel där. sen så kanske Svenskadagbladet skulle vara nått ?

• vild i håret

Tack tjejer för alla gratis. Ni är goa.

Linan: va spännande med slemmisen!!! Håll oss informerade.

Kajo: hoppas det gick bra i dag. Håller tummarna!

Kram till er andra

• BettanB

Kajo: Skriv en rad här inne när du kan, så vi får höra hur det gått.

Nosce Te Ipsum
  • BettanB
    Svar på #552
    Tror du SvD kunde göra något av det? Kanske mer ViFöräldrar eller liknande?
    Nosce Te Ipsum
  • Iske

Beror väl på lite hur man lägger fram det och villka man vill ska läsa det.... viföräldrar är säkert lättare att få kontakt med än SvD

• SisselaM

hej på er,
    hoppar in här efter att ha läst både här och skrivit i andra tråden om upprepade missfall och det här med media. När det gäller dr B, eftersom han nyligen gått i pension, borde det inte gå att intressera någon tidning för att också göra ett stort personporträtt av honom med anledning av att han nu slutat, och få någon att vinkla det så? lite nyhetsvärde i sig.
    och sen få så många andra medicin/vetenskapsjournalister som möjligt intresserade av att skriva om situationen i Sverige när det gäller upprepade missfall

• Krusbär

Ang. journalister (är själv fd journalist som har "sålt min själ" och blivit informatör) så tror jag absolut att alla tidningar ni nämner kan vara intresserade. Kvällstidningar har ju mycket riktigt inte tid att göra några djupare efterforskningar, men är intresserade av allt som ger bra rubriker. Och de når ju ut till många. Kruxet för alla journalister är dock att de söker efter en story med nyhetsvärde, dvs det ska helst vara nya och omvälvande rön som de är först med. Men finns det en person ("fall") att hänga upp storyn på och som läsaren kan identifiera sig med så ökar det ju chanserna!

Hinner tyvärr inte kommentera alla just nu, men kikar in i morgon igen och väntar då med spänning på rapporter från Linan, Kajo och Mikes. Beklagar också Spirits mf. Men grattis Vild i håret! Kram till er andra!

• Poppy Lee

Kajo: var är du??? Vill veta hur det gått! Hoppas att du rapporterar snart, nyfiken.

Bettan: jo, det är sant, det brukar kännas mycket, mycket bättre bara man sätter igång. När jag var sjukskriven nu i höstas blev jag väldigt arbetsskygg och det kändes väldigt motigt att börja jobba igen. Men sedan när jag väl kom tillbaka till jobbet i december kändes det helt OK.

Helst skulle jag dock vilja vara mångmiljardär och styra över jobbet helt själv

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8