• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Linan78

Snozie - inte bra att banta när man ammar, kan utsöndra gifter i kroppen som barnet får i sig. Det man kan göra är väl att hålla igen på riktiga onyttigheter, men om jag minns det rätt så var jag extremt hungrig och sugen när jag ammade, särskilt i början. Mycket värre än under graviditeten! Så för min del får det nog bli raska och långa barnvagnspromenader för att tappa mina 20...

• babblar på

Franka: vill lugna dej lite med att jag följer drBs på ett sätt iaf. (Jag fick ju nya svagare sprutor av just honom) Men han verkade iaf inte gilla T efter v 12 längre(nu kom jag inte ihåg om du tog T eller F) Han vet säkert vad han gör/säger så det är nog lungt att sluta när han säger. Jag hoppas det iaf

Mom och kajolajo: vad duktiga ni är ni med

Kajolajo: lycka till imorgon

Snozie: skönt att höra att du gått upp mer i min vecka men ändå inte gått upp så mycket. Fast nu verkar jag gå upp jättefort men det har ju varit jul och så

• Finessan

Snozie, LCHF är inte att banta och jag har läst att det ska gå bra att äta det medan man ammar. MEN, jag lovar att du kommer att gå ner ändå. Jag gick ner 1 kg i veckan och tänkte absolut inte på vad jag åt. 17-18 kg försvann på 3 månader. Det bästa är kanske att hålla igen lite på kolhydraterna, men äta bra i övrigt. Eller skit i allt och gå ner ändå.

Mom, bra jobbat! Det är också på kort tid va?

Kajo, bra jobbat av dig också! Spännande med i morgon. Kanske kan du fråga läkaren om hon kan fixa remiss till Dr C i Danmark?

Bettan, har du varit inne på The Alan E. Beer Center for Reproductive Immunology and Genetics? Mycket intressant läsning! Dr Beer själv har tyvärr lämnat jordelivet.

http://repro-med.net/

Franka, jag undrar om inte alla har fortsatt med T. I alla fall de flesta.

• vild i håret

Jag brukar mest vara här inne och ställa en massa frågor till er kloka och kunniga tjejer, men nu har jag faktiskt en liten god nyhet:

Jag är gravid igen (efter 5 mf på raken) och har nu slagit ett nytt "inte-blöda-under graviditeten-rekord". Det vill säga en HEL LÅNG VECKA har jag varit gravid utan att blöda. Vågar förstårs inte hoppas ett ändaste lite dugg på det här, men för mig som brukar börja blöda direkt vid pluset är detta ett stort framsteg.

Ett stort och härligt framsteg som jag har er att tacka för. Min läkare har nämligen ingen koll alls på upprepade missfall, men gick till slut med på at ge mig crinone när jag berättat om hur många av er som fått progesteron.

Hur än slutet blir på den här resan så vill jag bara skicka en stor tackkram till er alla för denna vecka utan blödningar.

• Iske

vild i håret skrev 2009-01-04 21:48:53 följande:

Jag brukar mest vara här inne och ställa en massa frågor till er kloka och kunniga tjejer, men nu har jag faktiskt en liten god nyhet: Jag är gravid igen (efter 5 mf på raken) och har nu slagit ett nytt "inte-blöda-under graviditeten-rekord". Det vill säga en HEL LÅNG VECKA har jag varit gravid utan att blöda. Vågar förstårs inte hoppas ett ändaste lite dugg på det här, men för mig som brukar börja blöda direkt vid pluset är detta ett stort framsteg.Ett stort och härligt framsteg som jag har er att tacka för. Min läkare har nämligen ingen koll alls på upprepade missfall, men gick till slut med på at ge mig crinone när jag berättat om hur många av er som fått progesteron.Hur än slutet blir på den här resan så vill jag bara skicka en stor tackkram till er alla för denna vecka utan blödningar.
    Grattis håller tummrna att det ska gå bra hel vägen :D
  • mammawannabe

Gokväll!

Tack Poppy med mig är det okej. Väntar på första mensen efter missfallet, det blir 28 dagar på ons. Vi har inte försökt cykeln som varit och kommer nog inte försöka den som kommer heller även om nu ÄL skulle fungerar vilket man ju inte vet. Ska börja på mitt nya jobb på ons och det kommer nog bli en omställning som heter duga efter att ha varit student några år , så det får bli lite en sak i taget just nu. Så det blir hängade i tråden läääänge än .

Skit vad trist med din jobbångest , extra jobbigt när man vet att det kommer vara superstressigt när man kommer tillbaka efter ledighet.

Mycket bra idé med handling och städning i veckan. Tror jag snor konceptet direkt.

Kajo: Lycka till imorrn i Sthlm! Blir spännande att höra hur det gått sen.

Franka: Oj vad snabbt det gått med veckorna. Förstår att det är nervigt att sluta med alla piller men säkert ingen fara alls. Mina tummar hålls för ett bra UL/VUL.

Babblar: Grattis till 18 veckor!! 7 kg är väl inte så mkt för 18 veckor eller? Har lite dålig koll.

Bettan: Usch det låter tungt just nu för dig och inte bra när sömnen blir lidande oxå Många kramar!

Bra jobbat alla som rivstartat 2009 med massa kilotapp! *heja*

Själv kör jag "jag kan äta så mkt chips jag vill ikväll för jag ska ju röra på mig imorrn".... smart

• mammawannabe

Vild i håret: Massor av grattis till graviditeten och massor av lycka till på fortsatta färden!

• Spirit

Vild i håret - grattis! Jag håller tummarna!

Mwb - kul med nytt jobb! Ger ialla fall lite annat att tänka på

Ego - jag tror att jag har fått ett MF till.....
    Började ju med akupunktur för ett par veckor sedan och jag tror faktiskt att vi blev gravida på naturlig väg (helt otroligt efter 10 år och ett antal ICSI!!!). Det kändes så i kroppen. Men jag hann aldrig testa innan blödningen kom.

Då kändes det precis som vid de senaste MA, konstig huvudvärk och liksom sjukdomskänsla i kroppen (typiskt immunologiska problem enligt Dr Beer). Mensen var inte riktigt som vanligt, och nu har jag som avslag precis som efter de andra MF.
    Knepigt eller hur?

• johsjo

sitter här och har lite ångest. Ska till jobbet i morgon, och träffa alla kollegor.

Värdens gulligaste och trevligaste (oftast). Men de har en tendens till att tycka synd om mig. De har vart med under mitt halvår med ma,mf,mf. Känns bra, men samtidigt lite tufft, att stå där som den som inte får till det, som det är synd om.
    Hur som, så blir man särbehandlad, av välvilja. Sist jag var gravid fick jag knappt lyfta en pärm.

Gulliga så man blir rörd, men samtidigt lite jobbigt..

H,mmm rörigt inlägg, men jag vet inte riktigt vad jag känner... Alltid tufft att komma tillbaka, (har haft 2/3 ma, mf under loven)

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8