• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Idun 78

HK, jag vet att det ska finnas kvinnor på SIS Yahoo-forumet som skickat biopsi-prover. Är du medlem där? Ang. dr C, tror du möjligtvis att Strandkliniken (som Bling varit i kontakt med) skulle kunna skicka en remiss? De verkar ju ganska liberala, annars har jag mest hört om folk som stött på patrull med att få remiss till dr C tyvärr. Men återigen, kolla på Yahoo-forumet, där kan det finnas tips och råd.

• mammawannabe

HK: Instämmer med Idun. Tror SIS är ett bra sätt att få info om hur man kan komma i kontakt med Dr C. Verkar som flera på forumet har varit/är patienter hos honom. Om du inte redan är medlem är adressen man mailar ang förfrågan om medlemskap [email protected]. På forumet finns också info om hur man kan gå tillväga när man skickar prover tilll USA eller till England (där det oxå finns en Beer-klinik om jag förstått rätt).

lucki: Många kramar, vilket skit

Mikes: Hur är det vännen, har gravsymtomen gått ner ngt?

Linan: Hur går det för dig?? Är det lugnt ff?

Lycka: Hade ni det bra norröver? Hur har det gått med pencillinkuren? Ska du ta uppföljningsprov efter kuren?

Sällar mig till viktminskningsskaran. Att komma igång med träningen är A och O för mig också.

Kramar och god fortsättning på er allihop!

• mammawannabe

Varför blir adressen till SIS så där miffig varje gång? DEt ser inte ut sådär när jag skriver inlägget *morr*

Ja, du fattar den säkert HK.

• Franka

Hej hej,
    Mikes B, johsjo och Lucki - usch vad jobbigt, tänker på er.
    Johsjo - gjorde min första utredning på Sophiahemmet och vi bokade in ett nytt möte efter ca en månad och då hade alla provsvar kommit.

Ingalill på Lucina ringde i fredags för att tacka för blommorna (hon glömde göra det när vi pratade sist, sa hon)
    "De malalösa rosorna står fortfarande och är så fina, efter två veckor." Slut citat. Hon lät mycket nöjd

Slutade med alla mina piller förra veckan; Trombyl, Progesteron och Prednisolon. Ska lyssna på hjärtljuden på torsdag, hoppas allt är bra...

• babblar på

Johsjo: tråkigt med mf Jag tycker det kan kännas lite när allt ska bli normalt igen.

snozie och linan: vad härligt att ni gått så långt...längtar!

Franka: vad duktig du är som slutat med allt. Håller tummarna för torsdag. Var lyssnar du på hjärtljud så tidigt(hemma? AS)Jag har ännu inte fått lyssna hos nån Bm eller läkare

Hk och andra: ang NK-celler så har jag ju kollat dem i blodet. Är det skillnad att kolla dem via biopsi då?

• Franka

Babblar - var på inskrivning innan jul och barnmorskan häpnade över min långa lista med missfall Hon förstod att jag inte ville vänta ända till RUL med att kolla, så hon föreslog en hjärtljudskoll på torsdag, då är jag i v 14 (13+6), är det så tidigt?

Känner mig inte duktig som slutat med tabletterna, men ville inte fortsätta experimentera på egen hand, så jag hade inget val, kändes det som. Men det är skönt att bara ta TVÅ! tabletter numera (Folsyra och Mitt val kvinna)

• Linan78

Franka - lycka till att du kommit så långt nu! Ska hålla tummarna för dig på torsdag (om jag inte själv ligger och föder, då glömmer jag nog bort det... ). När jag väntade H fick jag höra hjärtljud i v. 12 tror jag, men den bm jag haft den här gången ville inte lyssna "så tidigt" ifall hon inte hittar nåt och man då bara blir orolig. Så jag gjorde VuL i v. 13 istället. Men jag tror säkert att din bm kommer hitta hjärtat!

Mammawannabe - här händer inget... börjar bli lite otålig förstås, men är å andra sidan inte riktigt kry och har knappt sovit inatt så jag vet inte om jag skulle palla en förlossning. Hoppas att jag snart blir bättre och att bebisen känner av det och bestämmer sig för att göra entré!

• jazzy
    Franka skrev 2009-01-04 12:22:52 följande:
    Babblar - var på inskrivning innan jul och barnmorskan häpnade över min långa lista med missfall Hon förstod att jag inte ville vänta ända till RUL med att kolla, så hon föreslog en hjärtljudskoll på torsdag, då är jag i v 14 (13+6), är det så tidigt?Känner mig inte duktig som slutat med tabletterna, men ville inte fortsätta experimentera på egen hand, så jag hade inget val, kändes det som. Men det är skönt att bara ta TVÅ! tabletter numera (Folsyra och Mitt val kvinna)
    jag började lyssna på h-ljud redan i v 14...så det går!
    3 barnsmamma
  • mamarazzi

Hej alla tjejer och GOTT NYTT ÅR!
    Här hemma har vi influesan inte så kul inte. Har BIM på fredag och kan inte tänka på annat. Både hoppas att det gått vägen men ändå inte. väntar ju på mina provsvar så det hade ju varit bäst att få dem innan jag blir gravid. Har heller inga recept på varken trombyl eller prog men jag tar barn albyl.

Franka: LYCKA TILL! Åh vad jag grät när jag hörde dotters hjärtljud första gången.

Linan: När hade du BF? Min dotter kom på BF + 14 och är det finaste barnet i världen så de som kommer sent är oftat finast.

Mikes Bride: Jag håller tummarna för dig. Fan vad mycket skit vi ska igenom!! ARGH!

johsjo: Du ska väl på återbesök? Jag har också tagit cytotec vid 2 av mina missfall men då har det tagit några dagar för det att komma ut och sen har jag blödigt upp till en vecka.

Ang. vikt så är jag en gammal viktväktare. Just nu ligger jag 2 kg över målvikten. inte mycket att bråka över men jag får börja tänka mig för vad jag äter.

Ang. missfallskliniken så är det ju toppen att så många är på! Håller helt med om att vi kan snabbplugga in läkarlinjen. Hoppar helt klart över alla onödiga kroppsdelar!

KRAMIS *host host host*

• Snozie

Till alla som oroar sig för bebis i magen skulle jag säga KÖP AS! Skulle inte ha överlevt oron denna grav utan den! Senast i morse med morgontrött bebis åkte den fram...Jag lyssnade från v 13 (12+0) och det funkade jätte bra. Så otroligt skönt att bara få en bekr på att JA den lever idag med...

Om ni viste vad vi kämpat. Snart är vi i mål!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8