• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Idun 78

Hej Cia! Och välkommen tbx! Hur gick första långresan som tvåbarnsmamma?

• Poppy Lee

Hej alla och god fortsätttning på det nya året!

Välkommen tillbaka Cia, hade ni det skönt i värmen?

Jag kämpar också med vikten, vill ner 10 kg. Känns väldigt surt att ha varit gravid två ggr förra året och då gått upp i vikt, men inte lyckats gå ner den efteråt. Nu var det ju bara två månader sedan jag var gravid sist, men ändå. Blir ju inte bättre av att jag gärna tröstar mig med ostar och vin!!!

Men nu ska jag ut i spåret, ska börja gå istället för att cykla till jobbet också. Blir ju en daglig promenad på totalt en och en halv timme att jämföra med 40 min cykeltur.

• lucki

Väntar troligtvis ett missfall igen, kanske är det ett x.
    Fick jag idag veta på gyn akuten.
    Hur ska jag klara det här?

Åkte in imorse. har molande värk i vänster sida, ibland hugger det till väldigt.

Gjorde först ett vul, hon kunde bara se en förtjockad slemhinna.
    Sedan tog man serum-hcg. Väntade många timmar på de svaret.
    HCG låg sedan på 330. HALLÅ, jag har varit med förut så jag VET att det inte är en vanlig graviditet. Jag plussade 18/12, så eftersom hcg ska dubblas efter 48 timmar så förstår jag att det här inte kommer gå vägen.

Fick åka hem med förhållningsregeln att om jag får mer ont o börjar blöda mer så ska jag åka in SNABBT, helst med ambulans...jaha, nu blev man ju inte direkt lugnare.

Just nu känner jag mig så fruktansvärt tom o ledsen, kan inte fatta femte missfallet på raken, jag kommer nog aldrig få hålla ett nytt liv i min famn.
    Har tusen frågor, men inga svar.
    Ska tillbaks på söndag för nya prover, sedan har jag tid igen fredag.

Någon som känner till någon läkare i stockholmstrakten som är duktig på missfall.
    Måste träffa en om jag någonsin ska våga igen.

VARFÖR???
    Det blev långt inlägg, men jag behövde skriva av mig

• BettanB

Men nej...
    Lucki, ledsen för din skull. *kramar-om*
    Hoppas att det åtminstone inte handlar om ett x.

Nosce Te Ipsum
  • babblar på

Lucki: nä vad tråkigt Hoppas det inte är utomkvedes iaf
    Stor kram på dej

• Malinen

Åh, så ledsen för din skull, Lucki. Men har du inte fått någon utredning? Det brukar man ju få efter 3 mf. Kan tipsa om Dr Anette Sjösten på Viktoriagruppen vid Medborgarplatsen. Hon tar många prover och jag känner förtroende henne. Men det är lite väntetid så ring dit så snart som möjligt. Håller tummarna för dig på söndag. Stor kram

• lucki

Malinen skrev 2009-01-02 18:30:18 följande:

Åh, så ledsen för din skull, Lucki. Men har du inte fått någon utredning? Det brukar man ju få efter 3 mf. Kan tipsa om Dr Anette Sjösten på Viktoriagruppen vid Medborgarplatsen. Hon tar många prover och jag känner förtroende henne. Men det är lite väntetid så ring dit så snart som möjligt. Håller tummarna för dig på söndag. Stor kram
    Jodå, jag har gjort utredning där man inte kunde hitta något. Tog massa blodprover på mig o även maken gjorde även ett vul med ngn kontrastvätska.
    Däremot litar jag tyvärr inte på läkaren som gjort utredningen, han sa själv att hon aldrig gjort det utan letade på nätet vad hon borde ta.
    Sedan vill hon bara ordinera 1t. Trombyl. Jag har sagt jag vill ha prog. också, men det tycker hon är humbug.

Hursom så har jag inget förtroende för henne utan skulle vilja disskutera saken med ngn som kan sin sak.
  • frökenKAJO
    Lucki: Vad oerhört tungt och sorgligt för er. Åh vad ledsen jag blir att läsa om gynbesöket Ledsen.
    Hoppas att det inte är utomkveds och hoppas att ni får till stånd en bra utredning efter så många missfall på raken!
  • Idun 78

Lucki, så otroligt tråkigt att höra. Förutom Victoriagruppen så ska det finnas ngra läkare på Danderyds sjukhus som har forskat en del på mf (fick tipset via Mikes bride så jag har själv inte varit i kontakt med dem, men hon är väldigt nöjd). Jag kan inboxa dig namnen, vet dock inte om de tar nybesök men det kan vara värt att testa och ringa dem. När du har haft så många mf har du rätt till utredning och medicinering. Och jag vet att det är lätt att misströsta just nu, men med rätt medicinering finns det många här inne som lyckats behålla en graviditet så det är på inget sätt "kört" för din del, även om jag förstår att det känns så just nu. Kram

• Mikes bride

Lucki: *Kramar om dig* Det stämmer bra att jag har lyckats komma i kontakt med en riktigt bra läkare på Danderyd. Jag inboxar dig.
    Beklagar verkligen det tråkiga beskedet.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8