• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • johsjo

Måste få ställa en liten fråga. Jag hade mitt tredje missfall i måndags, och fick tabletter för att stöta ut allt i tisdags. I dag så känns det som om jag har ont, lite stickande och molande vid livmodern, ev lite på höger sida. Det är inte ont som i molande växtverk, utan på något annat sätt.

Jag har inte känns såhär förut,, men det kanske är vanligt,, man är bara lite orolig nu..

En fråga till, från det att man tagit första blodprovet, hur lång tid brukar det ta tills utredningen är färdig- Jag ska utredas på karolinska i solna och huddinge.

• Snozie

lucki och johsjo- Beklagar mf...

Kan bara säga att om man har den minsta lilla ork och gnista till att fortsätta försökar så gör det. Har själv haft 6 mf och är nu på min sjunde grav. Går in i v 32 imorgon!!! Helt otroligt, jag är så enormt stolt och det ÄR värt alla tårar. Alla år. Alla sorgsna tankar. Alla vänner som svikit. Nu ser jag mållinjen i horisonten...

Ge inte upp..

Kram

ps: Jag är fortfarande med er här inne om dock inte så väldigt aktv alltid.... Oskyldig

Om ni viste vad vi kämpat. Snart är vi i mål!
  • Mikes bride

Tack snälla, goa Snozie! Det är precis sånt man behöver höra när det känns så fruktansvärt hopplöst.
    Jag önskar er ALL lycka i framtiden!!

• Linan78

Beklagar missfallen, lucki och josho. Tänker på er. Josho - kanske inte allt kom ut i tisdags, det kan ju ta några dagar. Blöder du än?

Snozie - grattis till att du nu kommit så långt!

Kan bara instämma med Snozie och försöka fömedla hopp. Sitter ju här idag på BF+2, efter tre missfall på raken. Det går inte alltid åt skogen!

• johsjo

Härligt att höra att det kan gå vägen nästa gång,, vi ska som sagt ta en paus nu på 3 mån, sen tar vi nya tag, och hoppas på en 2010a...

Mina blödningar håller på att sluta., men det känns som smådrag och stickningar. Men det är väl bara att hoppas på att det går över. Blir det akut ont så får jag väl åka in igen.. (Jag är stammis på akuten numera, de känner igen mig och är supergulliga).

• Snozie

Linan 78- Grattis själv du.... . Spännande....längtar till BF själv....

Om ni viste vad vi kämpat. Snart är vi i mål!
  • HoppetKärleken

Välkomen hem Cia, måste varit ljuvligt med semester!

Lucki många varma kramar till dig!

Snozie grattis till v32 snart håller du din lilla bäbis i famnen, gud så underbart det måste vara!

Ja här är en till som kämpar med vikten behöver absolut gå ner 5-6 kg men det är inte det lättaste, ska ta tag i det på måndag tänkte jag

Men en fråga till er alla trådisar, börjar nu känna panik över att Dr B gått i pension och har inte riktigt orkat tänka på mitt katastrof TNF värde under julen men det har nu gått upp för mig att jag måste ta tag i detta. Vart ska man vända sig??? Hjälp mig? Någon som vet hur man gör för att få en remiss till Dr C i danmark, bor nämligen i södra sverige så det vore underbart att komma i kontakt med honom. Om någon vet och vill hjälpa mig, snälla inboxa mig, jag vore er evigt tacksam!

Är det någon i tråden som skickat prover till USA än och gjort biopsi för att skicka dit och kontrollera NK-celler i livmodern? Vet inte hur jag ska gå vidare med detta heller, vem sa man kontakta?

Kram på er alla, ursäkta mitt långa EGO inlägg!

• Cia o krabaten

Hej hej

Visst var det skönt med semester!
    Kan verkligen rekommenderas

• Cia o krabaten

Datorn hänger sig, men beklagar er somn har det tungt nu

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8