• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Linan78

Välkommen hem DND! Trist med foten och mens, men skönt med miljöombyte kan jag tänka mig! Nya tag 2009!

Vild i håret - grattis till ny graviditet och till blödningsfri vecka. Hoppas sååå att det ska gå bra den här gången!

Ego - sitter och väntar på värkar eller vattenavgång eller nåt. Slemmisen började släppa i morse och nu vill jag bara att det ska sätta igång på riktigt! Är fortfarande superförkyld men har liksom glömt bort det i och med adrenalinkicken som följde efter upptäckten...

• Franka

Vild - oj vad kul, grattis. Så hoppas vi blödningar och annat tråkigt håller sig borta.

Spirit - äsch så synd. Men enligt Dr B har man ju större chans att bli gravid efter ett missfall... och eftersom det var så tidigt antar jag ni försöker nästa månad igen.

DND - vi var nog inte heller riktigt mogna när vi gick föräldrarutbildningen i våras. Det är man nog aldrig om man jobbar parallellt. Men det var intressant och fick våra tankar på annat ett tag. Skönt. Hoppas ni får bra kursledare.

• Idun 78

Linan, ojojoj spännande. Snart blir det bebis! Jippi!

Kajo, vi finns här och tänker på dig! Säger som DND, gör det du kan göra, mer än så kan man inte begära av sig själv. Men visst, jag förstår verkligen din rädsla för "kalla handen". Den rädslan är liksom ofrånkomlig när man stött på så många puckade läkare i sin jakt på hjälp för alla f*rbannade missfall. Men jag hoppas att ditt besök går bra, och att du sitter som en lyckligare människa på tåget hem i eftermiddag.

• BettanB

Det borde vara LAG på att alla gyn skall läsa Beers bok. Jag är helt frälst.
    Vi borde uppvigla någon duktig journalit att läsa boken och skriva om ointresserade svenska gynekologer.

Nosce Te Ipsum
  • Idun 78

Bra idé Bettan! Känner tyvärr inte en enda journalist...

• frökenKAJO

Ba idé Bettan! Känner några journalister men bara på skvallertidningen Aftonbladet och de skulle nog inte vara intresserade. Finns det ingen duktig skribent här i tråden.

Jag är snart framme förresten. Iiiiiiih!!

• Idun 78

Jo, varför inte Kajo? Aftonbladet har ju flera ggr tidigare skrivit om "fall" som varit "oförklarligt" barnlösa men som sedan fått hjälp, antingen utomlands genom att få prednisolon yp eller mha olika alternativbehandlingar, typ zonterapi, akupunktur etc. Kan du inte höra efter med dina vänner?

Vi borde samtidigt försöka börja slå ett slag för att det inte ska krävas tre konstaterade mf för att få en utredning, Dr Beer förespråkar ju utredning efter 2 mf (särskilt om man fyllt 35 eller mer), och vad jag förstått det går man allt mer åt det hållet i USA också (kanske även i andra länder?).

• Poppy Lee

Kajo: vad spännande att följa dig så här på väg till Sthlm! Strandkliniken ligger på Strandvägen tror jag låter så iaf.

DND: välkommen tillbaka, vad jobbigt med foten dock. Ett riktigt skitår var 2008!!! Spännande med föräldrautb. också.

Bettan: visst är boken bra? Jag har läst på Beers hemsida också (repronet) men tycker ändå att boken är tydligare på något vis, lättare att läsa där, hemsidan är lite rörigt upplagd. Man blir stärkt av den boken, visst känns det som om man får upprättelse på något vis?

Ego: VILL INTE JOBBA, VILL INTE JOBBA

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8