• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • SisselaM

Nu går jag igång lite på opinionsbildandet:
    Här kan man om man vill starta en namninsamling för att sjukvården ska utvecklas när det gäller att bistå och bemöta personer som genomgått flera missfall. Men insamlingen måste i så fall startas av någon som kan formulera det så relevant som möjligt (och jag är nybörjare här och kan inte tillräckligt mkt). Sen skulle den kunna skickas vidare till både sjukhus, politiker på länsnivå och riksnivå.

www.namninsamling.com/site/

• Idun 78

Bra initiativ SisselaM. Tyvärr är jag en kråka på att formulera mig slagfärdigt, men kanske ngn annan här inne är lite bättre vän med pennan än jag?

• Lycka77

Många bra idéer här med både nya kliniker, artiklar och namninsamling. Tyvärr har inte heller jag ordets gåva och överlämnar det med varm hand till någon annan. Nu när man passerat veckorna då risken för tidigt mf minskat så har andra nojjor tagit vid, hur står det eg till med tappen??? Ni som är/har varit gravida, har ni undersökt tappen, och hur går en sån undersökning till? Kan man se det på ul? Vad är det mer som man, som nojjig, "bör" be sin läkare om? bp - när har du tid för rUL, måste väl vara snart? Själv ska jag iväg på fredag? Linan - åh vad spännande!!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

hmmm, undrar varför det inte blir några mellarum...? Hoppas det går att läsa ändå.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • mammawannabe

Linan! Oj, låter som det är nära nära nu (eller kanske redan på gång). Hoppas allt är under omständigheterna bra! Heja heja!!

Kajo: Oxå nyfiken, hur har det gått?

Instämmer, bra idéer kring artiklar. Namninsamling låter verkligen bra.

Lycka: Vad bra att du tagit odling igen. Det är säkert okej nu. Har ingen input att komma med ang tapp, men det finns säkert några med erfarenhet här i tråden som kan.

Krus: Så du är journalist/informatör!

Ego: Känner mig något seg idag. Förutom att mensen kom idag, iof bra alltid skönt när kroppen kommer igång igen efter ett mf, så verkar jag fått öroninflammation på köpet. Det hade jag INTE beställt.

Är det ngn som har koll, visst är det väl Kåvepenin man brukar få för öroninflammation?? Har en kur hemma som jag funderar på att ta. Har ingen lust att ägna min sista lediga dag åt vårdcentralsbesök imorrn.

• mammawannabe

Japp, nu hittade jag info på vårdguiden oxå. Verkar som Kåvepenin är vanligt använt vid öronshit.

Hade egentligen tänkt spara min kur tills om man blir gravid och nojjar igång på GBS utan att få gehör att få ta odling men jag kanske får offra min kur på örat, det är INTE kul med öronont.

• Cia o krabaten

Lycka: Det som man kan be om är flödesmätning.
    Jag fick det aldrig, men de kollade hur stos A var och iom att han var lagom stor så var det ingen idé att mära flödet i navelsträngen för då var det bra redan menade de. Men jag propsade väl inte heller feg som jag är...

Jag har inte riktigt läst på om flödesmätning själv, men Jazzy gjorde såna ofta så då frågade jag också
    Gissar att det är för att försöka hitta ev proppar i navelsträngen som ska täppa till flödet.

rUL redan på fredag?
    Kom ihåg att dokumentera!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8