• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • mamarazzi

Åh tack! Ja det är väl roligt... Gud jag känner mig helt snurrig.
    Tyvärr känns situationen väldigt lik den för exakt ett år sedan då jag plussade den 1/1 och sen fick MA den 29/1. Då precis som nu var jag nämligen sjuk när jag plussade. Men va fasen inte kan jag hänga upp mig på det. det är ju en ny graviditet nu!! eller hur!?

• mamarazzi

Kollade upp mig ev. BF och det skulle i såfall bli i mitten av september. Detta MÅSTE vara 3:e gången gillt då jag får en september bebis. Fick mf 2005 med en kott som var beräknad i september och samma då i början av 2007. Visst måste det vara 3:e gången gillt?! (griper efter halmstrån här )

• BettanB

Tredje gången gillt!

Nu skall jag till jobbet *pustar*

Ha en undebar dag!

Nosce Te Ipsum
  • mamarazzi

Detsamma! KRAM! (Tack för du var här!)

• Cia o krabaten

Grattis Mama!!!
    Nu är det 3egången gillt!
    Jag fick mf aug -06, aug -07 och bebis aug-08 (Samma vecka dessutom alla 3!)

Ang medicinering så skulle ju jag fortsätta med 1/2 tom v12, men det är jag som försökt med 1T och fått mf iaf...
    Tror iinte att det skadar med högre dosen alls, enda är väl om man får ont i magen av den eller har svårare med infästning, eller???

• mamarazzi

Hej Cia! Ja det var ju just pga dig som jag gick upp till 1/2. Fortsätter med det då.

Borde jag skaffa progesteron tro? Har försökt ringa RMC i Malmö men de öppnar först på måndag igen. Suck!

Ja visst borde det vara 3:e gången gillt! De andra missfallen har haft BF lite här och var så det har ju liksom inte funnits något mönster i det men NU finns ett mönster!! Ha ha ha!

• Idun 78

Mammarazzi; GRATTIS Ja jag skulle också fortsätta med 1/2 albyl till v.12. Det gjorde jag, och än så länge verkar det ju ha varit ett vinnande koncept (v.24 nu)

• mamarazzi

Idun: Åh jaaa! vad bra då kör jag på samma. Har du tagit progesteron?

• babblar på

lucki: nä vad tråkigt att det var X. Men att de insåg det så tidigt innebär det att äggledaren inte sprack då? För de kan ta bort det då utan att ta bort äggledaren va?

MB: nä nu tycker jag du väntat för länge. De borde väl vara mycket snabbare än sådär. Alltså med hela grejen. Ifall det är ett x vill man ju inte gå länge med det. Fy vad jobbigt att vänta. Hoppas du får svar snart

Mamarazzi: nämen vad kul. Grattis! Angående barnalbyl så kan jag inte nåt om dem så jag vet inte vad ½ innebär(är det ca som 2 T?)Tror drb säger 1 T till alla nu efter plus? Verkar så när man läser här så det kommer nog ny info hela tiden. Men jag är inte drB så jag kan bara säga vad de sagt till mej
    Behandlingen kanske är olika för olika personer också?

På mej verkade iaf inte 2 T funka så jag tog bara 1 denna gången. Jag vill inte råda dej till nåt där. Man måste nog känna efter själv. DEt kanske inte ens gör så stor skillnad vilket man tar?
    Men försök skaffa prog för säkerhets skull
    Ja tredje gången gillt såklart! Nu ska det funka!
    grattis igen !

Franka: På måndag är mitt Rul. Håll gärna tummarna på måndag också Ang. T så gissar jag att de ändrat sej. Han sa ju till mej nyss att han inte gillade att folk tog T efter v 12 fast innan så tyckte de att jag skulle ta det om jag ville fortsätta med nåt efter v 12 (nu när jag tog F alltså så det har ändrats på kort tid) Det kommer säkert nya rön hela tiden nu när mf verkar vara lite mer på tapeten

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8