• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • babblar på

Lucki: tur att de slapp ta bort äggledaren! Hoppas du mår bättre snart.

Bubblan: grattis till 1åringen!

Strumpan: grattis till liten Freja!

lycka: känner du mycket annars? Jag har känt "petande" några dagarna nu. Inte ofta och mest på kvällen när jag ligger ner. Idag har jag inte känt nåt än.
    Sen har jag ju ganska länge anat att nåt far runt där inne men var osäker på om det var tarmar eller vad. När jag vaknar på morgonen och rullar över från sida till rygg är magen helt sned
    Det går nog bra på fredag ska du se. Är du före eller efter mej i tid förresten? Jag är i 17+5 idag enligt drBs uträkning

Iske: katrinplommon säger de ju ska funka också

• Iske

lycka och bp får testa dom grejerna....

• Amis

Hej alla kloka gummor.
    Jag hoppas att jag kan få lite svar av er som tyvärr har erfarenhet av upprepade missfall. Jag har varit gravid 2 ggr, första slutade i mf i v. 8 och med andra dog sonen i magen i v. 17. Det har gjorts missfallsutredning och inga fel har hittats. Sonen dog av en kromosomavvikelse. Nu till min fråga, jag fick utskrivet Trombyl av min läkare (innan vi visste om krom.avvikelsen) och jag undrar om det är ok att ta det om inga tester har visat att man egentligen behöver det?.
    Vi är mitt i IVF karusellen just nu och jag tänker på ifall vi lyckas bli gravida om det finns något man kan göra för att öka chanserna ex genom trombyl.
    Vad tipsar ni om? Har någon fått medicin trots att inga tester visat några fel?
    Tacksam för svar!

• Lycka77

bp - jag ligger lite före dig, 18+3 idag.
    Före jul var det några dagar som jag kände av bebben varje dag, inte som sparkar utan bara att något rörde sig där inne, men efter jul har det varit väldigt lugnt. På senaste ul så låg h*n med huvudet utåt och då måste det väl vara extra svårt att känna rörelser, samt att även jag har moderkakan i framvägg, men jag längtar till h*n kommer att ge sig till känna varje dag.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Iske

Lycka och Bp vad kul att ni ligger så lika ligger lite efter er med 16+1 idag (men får väl se vad dom säger på rul om ca 2 veckor )

• Spirit

Mama - GRATTIS!!!

Kajo - du får gärna inboxa mig oxå!

Ego - äl ida, har börjat med 1/2 albyl minor. Måste ju göra nånting

• babblar på

Spirit: heja heja..kör hårt

Lycka: aha du är nästan en vecka framför mej
    Jag lade mej ner lite nyss så jag kände lite "hopp" i magen Konstigt att det är nån som petar på en från insidan Fantastiskt! För det måste ju bara vara bäbisen ?
    Sist jag var på ul sa hon nåt om att jag nog också hade/kommer få? moderkakan i framvägg. Får väl se vad de säger nästa gång

Iske: du och jag är ju nästan lika synkade som Lycka och jag då

hej amis! Usch vad jobbigt med ett sent mf

• Krusbär

Laban: Det kan ju bero på när man gör vul:et, i början ser man ju bara hinnsäcken men i vecka 5+ ska man nog helst se gulesäcken om hinnsäcken är normalstor. Om gulesäcken har med progesteron att göra tror jag inte, om den inte syns (när den ska) beror det väl isåfall på att graviditeten inte har kommit igång ordentligt från början. Vilket ju iofs kan bero på lågt progesteron, därom tvistar de lärde... Tummar tillbaks!

• wewe

Amis skrev 2009-01-07 18:05:40 följande:

Hej alla kloka gummor. Jag hoppas att jag kan få lite svar av er som tyvärr har erfarenhet av upprepade missfall. Jag har varit gravid 2 ggr, första slutade i mf i v. 8 och med andra dog sonen i magen i v. 17. Det har gjorts missfallsutredning och inga fel har hittats. Sonen dog av en kromosomavvikelse. Nu till min fråga, jag fick utskrivet Trombyl av min läkare (innan vi visste om krom.avvikelsen) och jag undrar om det är ok att ta det om inga tester har visat att man egentligen behöver det?.Vi är mitt i IVF karusellen just nu och jag tänker på ifall vi lyckas bli gravida om det finns något man kan göra för att öka chanserna ex genom trombyl.Vad tipsar ni om? Har någon fått medicin trots att inga tester visat några fel?Tacksam för svar!
    Jag har samma fråga som Amis. Vore sååå tacksam för svar!
    Jag är intresserad av att börja "självmedicinera". Men jag har inte hittat ngn ASA receptfritt på 75mg, som jag har läst är dosen för att minska risken för mf.
    Har precis köpt Albyl minor (250mg), men tabletterna är ju så små! För att få 75mg så ska man ju bara ta 1/3 tabl. Lyckas ni dela tabl till 1/3? (precis testat och dela tabl; 1/4 är ju lättare!)

Dessutom, NÄR har ni börjat ta ASA: Vid ÄL? Först när ni fått plus på stickan?
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8