• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • mamarazzi

Det skulle betyda att jag typ behöver 114 st... antar jag. LillaD har visst 10 st. Då har jag ju bara 105 kvar.

Vilka har INTE blivit rekommenderade Prog. och varför?

• Krusbär

mamarazzi: Jag har egentligen inte blivit rekommenderad prog eftersom min gyn menar att det inte minskar risken för mf. Men jag fick det ändå tack vare tjat om spottings innan mens.

• Snozie

Grattis mamarazzi! Underbart... . Knepigt varför läkarvården alltid skall vara så krongliga. Så fort man själv vet vad man behöver så skall det ifrågasättas. Ibland önskar jag att jag var ansl till en privatklenik som man bara kunnde ringa och slippa dra hela historien igen...

Själv är jag fan total depp idag...Skall på föräldrautbildning. VILL INTE, VILL INTE, VILL INTE. Varför? Jo just därför att jag är livrädd att åter igen sitta där och alla andra får sina barn utom vi...

Funderar på att stanna hemma.

Om ni viste vad vi kämpat. Snart är vi i mål!
  • Finessan

Insåg nu att jag har ett helt barnlöshetsapotek här hemma.

Progesteron
    Trombyl + baby aspirin
    Fragmin
    Prednisolon

Sen måste jag bara få tala om att jag har gått ner 2,2 kilo på en vecka. Utan att vara hungrig och utan att jag känner att jag har försakat något. Amaaaaazing!

• Finessan

Kram till Snozie! Jag kände mig som ett UFO när gruppen började. Det är svårt att kunna idendifiera sig med gräddfilare. Jag gör det fortfarande inte. Känner mig inte riktigt som andra mammor eftersom jag har ett hemskt bagage att släpa på. Ibland kan jag tom känna mig lite utanför. Tror att jag alltid kommer att idendifiera mig mer med de som har haft fertilitetsproblem.

• mamarazzi

Fan nu ringde de från KK i Lund (jag hade lämnat meddelande). Det är ju min "underbara" utredningläkare om ni minns henne som inte tyckte jag hade upprepade mf eftersom de inte var dokumenterade.
    Iallafall så sa hon att de rekommenderar inte prog förren efter första vul då de har bekräftat graviditeten. Jag fick tid till vul den 26:e jan. Fasiken! Nu vet jag inte hur jag ska göra!!! ARGH!

• Poppy Lee

Snozie: känner med dig - jag tyckte att det var olidligt med föräldrautbildning, och då hade jag "bara" haft ett mf innan (visserligen ett sent). Men blä! vad naiva och oförskämt lyckliga de andra paren var när man själv satt där som ett traumatiserat nervvrak och mest funderade på huruvida bebisen skulle överleva förlossningen eller ej.

mamarazzi: men! vad är det för läkare som vägrar prog, det är ju heltokigt! Tjata, tjata, tjata. Någon på KK måste vara beredd att skriva ut. Finns det ingen privat ivf-klinik du kan ringa? De läkarna skriver väl i regel alltid ut prog, alla får ju det vid ivf.

BP: hoppas att det går bra på RUL!

• mamarazzi

Så alla är överens om att prog är bra?

Poppy Lee: fasen jag vet ingenting längre. RMC i Malmö ska visst vara negativa till att skriva ut prog fast de gör ivf där...

• Poppy Lee

Testat den där Curakliniken då? Den ligger väl i Malmö? annars, kan du inte ringa/maila DrM i Helsingborg? Han har väl skrivit ut prog förrut?

Prog är iaf inte skadligt på något sätt, så jag begriper inte alls varför KK vägrar. Det är väl i synnerhet alldeles i början av en grav. det är viktigt, så varför vänta tills efter vul - låter knasigt!

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8