• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Finessan

Mamarazzi, nu är tre paket Prog på väg till dig. Jag har även svingat mitt trollspö över laddningen.

Någon annan som vill ha något? T? Fragmin? Pred?

Kajo, så här säger Dr B (klippt från min blogg):

Enligt Dr B så är det mest fördelaktiga att ägget befruktas så fort som möjligt, något som även minskar missfallsrisken, därför ska de små krigarna redan finnas där, redo för sin uppgift, när ägget svischar förbi. Fast att vara en liten krigare är inte fullt så enkelt alla gånger heller. Här fick jag mig en lektion. Spermierna får absolut inte vara äldre än 7 dagar, då finns det för många dåliga spermier. De får dock inte vara för färska heller utan 3-5 dagar gamla är det optimala. Då är de pigga och glada. Problemet, som Dr B sa, är att många gör slut på de braiga genom att hoppa i sängen för ofta runt ÄL.

Mom, kul att det går så bra för dig också!

Franka, jippie för hjärtslag!

Snozie, skönt att det inte var så farligt.

Stella, vad jag förstår så är det en vanlig bakterie i ändtarmen och att det är lugnt så länge det inte är i urinen.

Lycka, lycka till!

Hur mår Idun? Dags för en ny date snart?

Cia, hoho!?

• vild i håret

Jag måste bara få säga: Åhhh va söta ni är som delar med er av era proggisar till mamarazzi. Hur kan så många goa fl-tjejer hamna i samma tråd??? Ni är fantastiska.

Hoppas, hoppas, hoppas att det går vägen för mig nu så att jag också kan skicka prog-recept till bättre behövande om nån månad. Blir skiit sur på alla läkare som vägrar skriva ut recept.

Jag lovar att min läkare ska få höra ett och annat om det skulle gå vägen för mig. Hon ville ju inte heller skriva ut utan jag fick köra "livbojs-varianten" och ilska jag också för att hon skulle gå med på det.

• londonfredrika

Hej, hoppar in här även om jag kanske inte kvalificerar riktigt med "bara" 2 st MF7MA i bagaget.
    Kände bara att jag är trött på att hänga i "nu blir vi gravida, ge järnet" trådar då det bara blir vi kvar.

Vi står nu inför ett nytt "problem" vi får ingen hjälp tills jag har fyllt 23, blir så bitter. 23, ett år till av väntan.
    Och anledningen.."man har oftast ett mer seriöst förhållande när man har passerat 23" hur kan man säga något sådant egentligen?!

Så, nu har jag nog gnällt klart, blir bara så ledsen när det känn som om ingen lyssnar på hur jobbigt det faktiskt är att inte ta sig vidare. Nu hoppas jag att ajg inte förolämpar någon med mina 2 Mf då ni kanske har någon regel (?!) om att man behöver ha fler? 2 känns lite jämfört med 5..

• londonfredrika

Tidigare inlägg kanske lät lite konstigt men jag hoppas att ni förstår hur jag menar

• stella

Jag fick UVI besvär innan jul. Då togs även odlign på GBS från urin, slida och ändtarm. Jag blir bara så rädd när man hör GBS. Jag har frågat runt lite i GBS trådarna här på familjeliv också så jag hoppas att de kan ge svar.

Londonfredrika: Skumt med en åldersregel - i alla fall med den motivering du har fått. Sök privat det är mitt tips!

• Cia o krabaten

Svischar förbi och håller tummarna för alla som behöver nu.
    HAr Linan fått bebis än?

Själv har jag fullt upp med vardag som startar igen OCH att jag håller på att inreda ett djungel-rum åt min snart 4-åriga dotter! Hoppas kunna fota och lägga ut bilder senare idag så ser ni vad som hållit mig ifråån er goa tjejer.

Hålle rmed om att ni är underbara, inte bara för att ni deölar med er av medicin, utan för allt stöd till varandra
    Tur att ni andra hade Prog för mitt recept var för gammalt även om jag hade en laddning kvar att hämta ut...
    T har jag redan delat med mig av det jag hade kvar och en av de bebbarna är i v30 nu (Hannnah väntar nr2 ni som minns henne)

*Åter till djungeln *

• Snozie

Londonfredrika- Låter helt sjukt ju...Dålig ursäkt! Säger som någon annan här. Sök privat eller till annan läkare. Det finns allt för många läkare där ute som babblar i nattmössan.... . Vad vet han/hon om ert förhållande. Sånt där blir jag så trött på...

Om ni viste vad vi kämpat. Snart är vi i mål!
  • babblar på

Stella: jobbigt. Man kanske skulle testa för gbs på mer sätt än i urinen då. Men jag har faktiskt för mej att det var just Gbs drb och jag pratade om som han sa att man inte behandlar längre mer än under förlossningen. Är inte helt jättehundra men tror det var det vi pratade om då

lycka: jag håller tummarna idag!

hej på dej LondonFredrika. Visste inte att det fanns en åldersregel.

• Poppy Lee

Hej alla, herregud vad ni skriver! Hinner absolut inte med att kommentera allt.

Måste bara flika in ang. detta om att plussa vid sjukdom/nedsatt immunförsvar: enligt Alan Beer är det ett starkt tecken på att man har immunologiska problem att man är/blir sjuk när man plussar. Detta behöver dock - tyvärr - innebära att mf-risken är mindre. Men den är inte större heller

Att få influensaliknande symtom när man får mf är också ett tecken på att man har just immunologiska problem. Det har jag alltid fått, varenda gång faktiskt. Förkyld el. magsjuk i samband med mf.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8