• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Laban82

Det är noh kört för mig. Begärde att få komma och kolla hcg med blodprov i.o.m. att jag har så lite symtom.
    Jag är i v. 5+5 och hcg var bara 137.
    Fan va less jag blir. Ska ta ett nytt blod prov på onsdag och kolla om det stiger.

• EMND

Hej alla, äntligen är jag sjukskriven. Jag har varit borta från forumet pga. problem med logg in men nu sitter jag hemma och försöker hinna i kapp. På sätt och vis känner jag mig lyckad för att efter ettårskamp har ändå lyckats finna läkare som bäda ger recept, tar prover och även sjukskriver nu. Det låter visst paradoxalt att det måste bli så här men från 1/1 har jag insett att man måste se någon mening i det här om man ska kunna gå vidare.

Och vet ni vad? Jag har fått ÄL , väl jag vet inte om ÄL men + på ÄL stickan iaf men (det är alltid en MEN ) min man är så jätte sjuk. Han har haft feber i tre dagar nu och fick  munsår idag. Jag mår bra  men inte han, men vi försöker ändå. Och jag som jag är fick panik igen: om feber påvärkar spermie, då blir det kankse ingen befruktning, eller så blir det fel på embrio eller så blir jag smittat också och detta skadar embriot Kan det aldrig bli lätt? Vi tog influensavacin i oktober så jag vet inte vad har drabbat just honom som är annars alltid frisk, och dessutom dagarna när jag äntligen har en sådan där teoretisk ÄL. Är det inte typiskt?

Har ni några kunskaper/erfarenheter om detta med killar, feber och graviditet?

Ursäkta för ego.

• Snozie

Ahhhhh.....AHHHHHH.....Jag är så GLAD....AAHHHHH.

Ringde till en hästbutik där jag lämnat in min sadel till försäljning. Dyyyrrr sadel 10.000:-. DOM HAR SÅLT DEN!!!!

AHHHHH

Kan nästan inte tro det är sant!

Om ni viste vad vi kämpat. Snart är vi i mål!
  • Snozie

Laban- Ursch. Vet jag också hade så en grav. Tog hcg och det låg på 5...kram till dig!

DND- Har iof hört att det inte är bra för män att basta och så innan men jag har svårt att tro att lite feber skulle slå ut alla spermier...? Nä, hopp i säng...Du får väll badda pannan på honom samtidigt.

Håller tummarna nu. Vilket äl test anv du?

Om ni viste vad vi kämpat. Snart är vi i mål!
  • mamarazzi

Laban: Åh nej vad trist att höra. Men som sagt det behöver inte vara kört. Försök att hålla modet uppe och vänta och se vad som sägs på onsdag.

Finesssan: Fick inte dina prog. idag. Har posten utdelning på lördagar?

Men jag väntar på samtal från citykliniken. Pratade med en kvinna där som sa att jag kunde få en tid på tisdag men jag sa att jag vill ha ett recept IDAG! Hon skulle prata med läkaren och ringa tillbaka men hon har ännu inte ringt och det var 1,5 timme sen.

Sedan har jag börjat oroa mig sååå för utomkvedes. Jag har ont nästan hela tiden på högersida. Fan! Hoppas det e något annat. Går det inte om till på måndag får jag väl åka in. De kan väl se X redan i vecka 4+4?

• lucki

Laban82 skrev 2009-01-09 13:52:04 följande:

Det är noh kört för mig. Begärde att få komma och kolla hcg med blodprov i.o.m. att jag har så lite symtom. Jag är i v. 5+5 och hcg var bara 137.Fan va less jag blir. Ska ta ett nytt blod prov på onsdag och kolla om det stiger.
    NEJ! Inte du också.
    Blir så ledsen för din skull.
    Varför kan det inte bara få fungera
  • Lilleskuttan

mamarazzi:Hoppas dom ringer snart då och att dom skriver ut receptet..
    Jag har haft ont i ena sidan ,flera av gångerna jag varit gravid. Och nu sist som jag tog upp det med läakaren så sa hon att det kan vara den sidan som ägget släppte ifrån.
    Tror det är vanligast att man får ont i v 6 om det är x.har för mig att jag läst det nån stans. Men om du har mycket ont är det ju bättre att du kollar en gång för mycket..

• EMND

Uff Laban vad jobbigt. Men HcG fördubblas väl var tredje dag. Det kanske inte är så lågt för vecka 5+5. Hoppas det ökar snart.

Snozie, har du flera sadlar? Skämtar, grattis,  det kan väl duga till en barvagn.

Londonfredrika, det är inte klokt vad läkarna kan komma med som kommentarer. Viserligen är ju du jätte ung, i det mest fertila åldern, men desstå mer borde du få rätt att bli undersökt. Jag fattar mig inte på läkarna, när man är 30 + skäller de ut oss för att vi har väntat så länge men när man är ung betraktas man som luft. Om det föreligger något fel varför vänta  iofs ingen Landsting utreder innan 3 mf. Det är bäst om du söker privat då en utredning kan ta tid,. Få av oss här har kunnat nöja oss med Landstings hjälp. Lycka till men stressa inte, ett år går fort!

• EMND

Mamarazzi, om man kunde faxa eller mejla prog så hade jag gjort det på en gång då jag har några över. Men kan inte du gå till akuten och säga att du hade dåligt koll och att dina prog tog slut så du inte har några till helgen och att din läkare är på semester. eller något i den stilen. Vill hjälpa dig men vet inte hur .
    Vad gäller ont så kan det bli äggstocken som håller på och producerar progesteron. Har man kollat din progesteron dag 21? Kram

• Cia o krabaten

Nu är E's djungelrum klart!
    Finns i min "riktiga" blogg för er som har adressen dit

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8