• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • frökenKAJO

Jag är här DND! Har just läst i kapp, det tog ju lite tid. Räcka ut tungan

*vinkar till er andra också*

lucki: Säger som DND, bege dig bums till doktorn jag var hos. Du kommer att känna dig såååå lugn efteråt, lovar. Flört
    Hon förklarade att det egentligen aldrig är omöjligt att se till att någon klarar att bära ett barn tiden ut, med rätt mediciner. Prednisolon till exempel. Hon kommer från Uralområdet i Ryssland (? kan aldrig hålla ordning på de olika sovjetländerna) och berättade att hon sett de mest märkliga barn födas, 7 armar och missbildningar både lite här och där, troligen till följd av radioaktiva ämnen i området.
    "Det var barn som om naturen fått sköta sitt skulle ha stötts bort i missfall men pga medicinering föddes de."
    Hon rekommenderade därför fostervattensprov å det varmaste när man tar den sortens mediciner som förhindrar "vanliga" missfall.
    Enligt henne är det alltså inte kört för någon.

Mamarazzi: Hoppas att du mår bättre....

Laban: Håller tummarna för att det stiger och att allt är helt ok.

• frökenKAJO
    londonfredrika: Välkommen till tråden förresten. Tråden där ingen vill hör hemma men där alla ändå trivs. Skitdumt med åldersregel- för egen del blev det kalla handen gällande utredning pga att mannen veckojobbar i Norge och är skriven i sin övernattningslya där. (Hur sjutton får man annars tag på boende liksom...)

Säger som några andra- sök privat! Själv åkte jag 60 mil enkel väg i måndags för att komma åt medicinen jag ville ha. Skrattande
  • Lycka77

lucki - kan bara instämma i vad de andra i tråden skrivit, det är inte klokt vad läkarna slänger ur sig ibland, hur kan man döma ut ngn innan de ens tagit prover, inte klokt!

DND - vad har du blivit sjuksskriven för, är det ngt jag missat kanske?
    Min man hade varit krasslig med feber inför ett av våra ivf:er, och det ska läkarna var helt ok, so go for it!

Laban - Nej hoppas att det inte är som ni fruktar *kram*

mamarazzi - härligt att det ordnade sig med receptet!
    Vad bra att du fick lite stöd av LillaD, vi saknar henne här!

Cia - är rummet redan klart! Det ser härligt ut, där kommer E säkert sova gott!

Tack för era tummar och tankar. Det gick bra för oss idag, allt ser ut som det ska. Men istället för att vara glad och känna mig lugn så fick det lyckade rUL omvänd effekt, jag blev tokledsen och grinade hela vägen hem, man är inte klok...... Men det är nog kombinationen av spänningar och riktigt dålig sömn senaste nätterna som gav den effekten, förhoppningsvis känns det bättre i morgon.
    Har även tagit tag i detta med samtal och ska på tisdag få träffa en psykolog som är knuten till mvc så får vi se vad det kan ge. 

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • babblar på

Lycka: ja vad härligt!
    Jag brukar gråta av lycka efter varje lyckat Vul/ul, iaf ha svårt att låta bli. När jag såg den röra sej första gången höll jag på att börja toklipa på britsen men lyckades hålla emot till vi kom till bilen
    Hoppas det går bra på tisdag

• Laban82

DND: skumt de där med hcg och tvillingar, borde ju helt klart bli högre hcg med tvillingar. ????

Är det någon här inne som tagit Pergyl?

Det ska jag höre efter om detta blir ett till missfall.
    Pergyl påverkar tydligen follikernas mognad. Jag misstänker ju att mina folliker är undermogna. Helt klart inte dugliga för att en graviditet skall kunna fortlöpa.

Åh Krusbär, grattis till ett lyckat vul. Kram

• Finessan

DND, vad spännande! Tycker du att det gå bra eller är det jobbigt? Om du vill ha stenkoll på det du äter så kan du föra in här så räknas totalet ut:

http://www.minmat.net/

Har du hittat tråden här på FL?

Grattis Lycka till rul:et!

• SisselaM

hej på er,
    Vad bra mamarazzi att du fick recept till slut! Heja dig. Inte klokt att du fick kämpa så.
    Jag har varit lite halvförkyld de gånger jag blivit gravid. Och länge funderat på om det är det som hjälper till. Har inte tänkt i termer av immunologiska problem från början, utan bara på det här att det behöver bli en inflammation i kroppen. Sen när jag började undra om jag har endometrios började jag grunna mera på det.
    Och mina missfall ( totalt tre efter konstaterad graviditet) har alla skett i perioden slutet av december-slutet av januari.
    Vet inte om jag ska tänka att det är en tid som jag har lätt att bli gravid på eller en tid som jag typiskt får missfall på... Min fullgångna graviditet startade på försommaren.

• EMND

Lycka 77, jag fick sjukskrivning pga. utmatningsyndrom.  Det är mycket med jobbet, avhandingen, utredningen, behandlingen, föräldrarutbildningen... Det käns lämpligt att ta anstånd från det som är minst viktigt just nu-jobbet, så jag kan koncentrera mig på min avhandling (jag doktorerar under min tjänst och hinner knappt) och föräldrarskap.

Finesssan, min svärfar pratade så varmt om "fett-dieten" nu under Jul. Sedan när jag såg ditt inlägg betsämde jag mig att prova. Vilken tråd pratar du om? Näää, jag tycker inte att det är jobbigt, snarare roligt. Jag har alltid tyckt bra om grönsaker och mjölkprodukter dock mindre om kött och fett, men började äta mer kött efter sista missfallet. Det som är jobbigt är att avstå från frukt för jag älskar frukt. Jag testar även att använda laktosfria mjölkprodukter och hoppas att mina tarmar mår bättre av det. 

• Finessan

DND, där ser man! Glad Jag måste säga att jag är positivt överraskad än så länge. Sen må det väl hända att det var mycket vatten som jag tappat nu och det kommer jag säkert gå upp när jag börjar äta kolhydrater igen. Då vet jag å andra sidan att det är vatten.

Det finns en LCHF-tråd är på FL. Jag vill inte påstå att de är jätteduktiga att svara på frågor, men lite info finns i alla fall. Finns även en "vad har jag ätit idag-tråd" för inspiration.

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m37318427.html

Nu ska jag äta pizza på hemmagjort specialbröd (keso, ost och ägg). Sen blir det hallon och vispgrädde. Räcka ut tungan

Vad skönt att du har blivit sjukskriven.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8