• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • lucki

Kajolajo skrev 2009-01-09 17:52:29 följande:

lucki: Säger som DND, bege dig bums till doktorn
    Jag har sparat hennes namn nu. Vart in o läst på hemsidan. Jag ska först ringa sophiahemmet på måndag hade jag tänkt, men jag provar nog ringa strandkliniken också. Jätte tack!! Imorse kändes allt svart, då jag fick rekomenderad att sluta försöka fler gånger.
    Efter att pratat med er här vid datorn känns det bättre.
  • lucki

Blir lite sentimental och måste få tacka alla som stöttat mig här under dagen.
    Imorse efter samtal med gynekologen var allt svart, jag var ledsen o kände mig minst i världen.
    Efter att pratat med er här idag känns det lite bättre.
    Känner mig starkare o kommer orka kämpa lite till

• EMND

bra lucki, så ska det låta! (hm påmin mig om dessa ord om det går illa för mig! )

• Cia o krabaten

*Peppar lucki*

Laban: Usch

Lycka: Heja heja! Steg 4/5 avklarat! Nu är det fullf art mot bebis
    Förstår att du grinade lite, det är många spänningar som släpper...

• londonfredrika

Hur gör man när man söker privat egentligen, hur börjar man och vad händer sen..? Låter väl som en konstig fråga men det känns som att jag skulle vilja att någon "walked me through it" innan jag tar steget. Och vad i hela friden kostar det att söka privat?

Vad äter man för att få igång en regelbunden ägglossning? Känns som om ni här är lite mer pålästa än vad jag är ;)

Försöker fortfarande läsa upp mig lite och "lära känna" er i tråden men det är så mycket!

• EMND
    Svar på #815
    Jag förstår att du har många frågor LF (londonfredrika). Det första steget är att hitta en bra klinik. Beroende var du bor kan någon av oss tipsa vilka vi tyckte var OK. Sen ringer du och förhoppningsvis får en tid. I många fall gäller det att bli rätt påläst. Finesssan har en lista över prover som man har tagit på henne. Det är bra att vara insatt då många läkare gör inte så omfattande utredning.
    Förutom prover, en undersökning av livmoder har gjorts på en del av oss. Du kan gå in på behandlingstråden och läsa lite mer om vilka vi är, vad vi har för behandlingar, alltså mer fakta om oss.
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

Vad gäller regelbunden ÄL, jag har haft dem regelbundna, trodde jag. Jag ville förstärka min ÄL och experimenterade med Apiforce (bidrottninggelé). Ena månaden blev ÄL jätte stark men det tog sig inte, och nästa jätte tidigt (troligen) och cykeln var kortare så jag slutade. Jag åt massa grape denna månad. E-vitamin höjer fertilitet.

Har din kille försökt undersökas?
  • londonfredrika

DND,

(LF, vad roligt )

Har försökt läsa lite i behandlingstråden men det är så vansinnigt mycket!
    Bor i Skellefteå, ligger 14 mil norr om Umeå långt uppe i norr.
    Känner mig så handfallen, vill ta reda på allt som finns att veta men vet inte vart jag ska börja.

våran historia ser ut såhär:

Blev gravida December 07 och fick då MF i v.7 i Januari 08
    Efter det hände det inget mer, inga utslag på stickor ingen temp skillnad, noll.
    Fick då en knäpp och åt Apiforce jag med och det var faktiskt den månaden som det tog sig för oss nu i Oktober 08. Det slutade dock i MA i v.12 i December.

Äter mitt val kvinna och extra E-vitamin tillsammans med folsyra och mannen äter Zink och folsyra.

Jordan har aldrig blivit kollad men är stensäker på att allt är hans fel, han är däremot helt ok med att gå vidare och kollas när det nu blir dags.

• babblar på

Nu har jag ett problem och tänkte att alla smarta härinne kanske har nån bot eller iaf varit med om samma
    Nästan varje gång jag borstar tänderna,en dag åt jag bara en apelsin, blir det Sthlms blodbad. Riktigt äckligt ser det ut. Jag vet att det antagligen ser ut att vara mycket mer blod än det är men det är men ändå.
    Har hört att man blöder i tandköttet som gravid men detta är ju löjligt.

• Sandraw76

BP: Jag har varje graviditet som gått längre fått graviditetsinducerad tandköttsinflammation o det är verkligen mycket samt att jag fick som en blåsa i gommen sist ett sk granulom som kunde börja blöda spontant. Har fortfarande kvar det fastän Arwen är mån. Men borsta ordentligt o försiktigt var det råd jag fick.

• SisselaM

hej på er,
    jag har börjat hänga lite i både den här missfallstråden och den andra. Igår kväll som var en sån där deppkväll började jag läsa den första tråden här. Ska plöja igenom varenda en. Tack för all kunskap ni delar med er av! Jag kopierar och klistrar in sånt som är nytt för mig i ett worddokument som heter "ihopsamlade fakta om missfall och hur man kan förebygga".
    Ni skulle banne mig kunna göra en egen liten bok om det här. Har lekt med tanken på att starta en tråd som heter något liknande som mitt worddokument, där man inte "pratar" utan bara bidrar med fakta. Men själv har jag ingen "egen" fakta att bidra med bara det jag lär mig här ;). Är det overkill eller skulle det vara ett schysst sätt att samla ihop det på? Tänker mig dels referat från artiklar och böcker, dels vad kunniga läkare sagt, dels länkar som hänvisar till hemsidor, artiklar etc. En annan fantasi är att man skulle hjälpas åt att översätta stycken i engelska böcker som behandlar ämnet. Harry Potterfans har ju hjälpts åt att översätta ibland för de har inte orkat vänta på översättningar i bokform

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8