• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • BettanB

Hittade förresten en bra power point från en Matthiesen föreläsning. Googla på hans namn och missfall så kommer det upp som sista träff på första sidan.

Nosce Te Ipsum
  • EMND

Bra idé Sissela. Skicka länk till tråden. Skrev nyss ett längre inlägg men det försvann. Hör av mig senare angående artiklar.

• mamarazzi

Hej tjejer.
    Känner mig lite piggare idag. Har ingen feber nu. Skönt!

Sissela: jag har också funderat på att vi borde ha en tråd där vi samlar alla länkar, värden, prover, mediciner etc. Här får man ju leta ihjäl sig eller fråga samma fråga tusen gånger.
    Lägg in länken här när du startat tråden.

Ang. boken så är det ju superhärligt om några orkar och har energi. Jag har inte energi över till annat än att noja mig just nu. Kanske den dagen då jag sitter med ett barn i famnen (biologiskt eller adopterad) så kanske det finns ork.

BettanB: VAR är pp presen? Jag letar för fullt men hittar inte!!! Jag vill läsa.

EGO: Jo nu har jag ju börjat med proggen. Hur noga är det att man tar dem samma tid? Ska jag försöka satsa på att ta dem kl 22 och 10 typ? eller tog ni bara på kvällen innan ni la er och på morgonen då ni gick upp (kan ju variera)?

Hur snabbt kan man känna symptom av proggen. Mår illa idag men nu vågar jag ju inte tro på att det är några naturliga symptom utan tror allt beror på proggen...

KRAMAR

• mamarazzi

Det var ju en doktorands PP med Dr M hade visst hjälpt på något sätt.

Dock måste jag ju erkänna (ingenjör som jag är) att jag inte fattade mycket.

• BettanB

Ja, det var det visst. Hoppade över första sidan och i introlänken presenterades det som en Matthiesenföreläsning. Han har säkert varit inblandad mao. Kanske är handledaren.

Nosce Te Ipsum
  • babblar på

Sandraw: tack för svar. Ska ringa min tandläkare på måndag och se vad han säger. Hoppas du och Arwen mår bra

Mama:jag har ju tagit prog 3 graviditeter och den enda gången jag känt av dem var denna gången. Började må illa från första dagen med dem(2 dagar efter äl) SEn blev det mer och mer illamående. Trodde det skulle gå över när jag slutade med prog men nope. Fast det är bättre nu iaf
    Jag har hört att man ska ta dem samma tid varje dag så jag gjorde det och med 12 timmar mellan

• BettanB

Och DET är ju positivt; att de tar doktorander som eldar på och forskar på det immunologiska området. Mer forskning till folket! Min förra gynläkare är visst också ofta inblandad i Matthiesens forskning (prof. Berg).

Nosce Te Ipsum
  • Laban82

Mamarazzi: Jag har inte tagit proggen samma tider. Jag tar den väldigt olika i och med att jag jobbar så oregelbundna tider. Ibland blir det 5 på morgonen och som i dag kl.11. Har aldrig tänkt på att man måste ta dom samma tider. Kan det vara därför detta verkar ha gått snett?
    Igår kväll var en jobbig kväll, låg och grät typ hela kvällen, har i princip gett upp nu. Ska ta mitt andra blodprov på tisdag så då vet jag ju ganska klart åt vartåt det lutar.

Kram och hoppas ni får en trevlig helg tjejer.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8