• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Finessan

Skönt Mamarazzi! Då ordnar sig allt. Det brukar göra det.

Lucki, inte ge upp. Lyssna inte på någon jävla skitdoktor som inte vet vad hon pratar om. Gråt och kom sedan igen med nya tag. Det finns fortfarande massor att göra för dig så det är absolut INTE kört.

Laban, fasiken då. Det behöver dock inte betyda att det är kört.

DND, har inte hört något om feber, däremot om varma bad som är no-no.

• EMND

Så skönt mamarazzie. Dumt med feber men det påvärkar nog inte graviditeten. Drick mycket och försök att inte oroa dig. Kram.

Lucki, du kanske ska testa Kajolajos läkre i St och få prednisolon och ev. heparin utskrivet. Bara trombyl verkar inte duga för många av oss. När började du med T? Förresten var är Kajo idag?

Laban förstår din inställning men glöm inte att mirakel sker. Du har kanske tvillingar. Fast jag fattade aldrig varför ska hcg vara lägre med 2?

Förresten Finesssan jag har kört LHCF nu i 4 dagar och det känns rätt bra. Tack för tipset. Vågen fungerar inte jut nu men det känns bättre i magen även om något bubbligt.

Och vad gäller manens feber/influensa/förkylning. Det blir som det bir nu, hoppas simmarna är friska iaf.  Att det aldrig ska bli perfekt har man börjat vänja sig vid.

• lucki
    EMND skrev 2009-01-09 16:21:15 följande:
    Kram.Lucki, du kanske ska testa Kajolajos läkre i St och få prednisolon och ev. heparin utskrivet. Bara trombyl verkar inte duga för många av oss. När började du med T? Förresten var är Kajo idag?
    Vilken läkare är det?
  • Laban82

DND: Nej väntar man tvillingar har man dubbelt högre värden. Så det är det absolut inte. (missförstod du nått jag skrev?)

Krya på er alla sjuklingar.
    Kram

• EMND
    Svar på #793
    lucki om du läser lite tidigare i råden kan du se när Kajo var i St hos en lite udda doktor men en som är villig att skriva ut medicin. Jag inboxar uppgifter som jag  fick från Kajo.
  • Krusbär

lucki: Usch och fy så ledsen jag blir när jag läser hur du har blivit behandlad! Men som flera andra har sagt - du kommer igen! Det måste finnas hjälp för dig. Kramar!

laban: Nä, så jobbigt! Men min gyn ville ju inte testa hcg just därför att det var så osäkert och kunde variera så mycket. Har ingen bra länk nu, men när jag googlade runt på hcg-tabeller förut var det enorma skillnader. När ska du ta nästa prov?

DND: Har ingen aning om feber, men min vilda gissning är att faran är att spermierna dör (=blir färre) om de blir för varma.

mama: Grattis till prog!

• Snozie

Cia- En Frank Baines Elegance Dressyr...Jag vill också se på djungelrum....Oskyldig

Om ni viste vad vi kämpat. Snart är vi i mål!
  • BettanB

Säger som Poppy. Vad ni skriver!

Poppy; Det låter logiskt; att man kan ha lättare att bli gravid om man är lite sjuk. Då är ju alla illbattiga killer celler upptagna med annat så klart. Och jag mådde också lite dåligt nu sist när liten dog; förra kommer jag inte ihåg så noga.

Lucki: det låter ju helkonstigt. Med rätt behandling borde det väl visst kunna gå bra.
    Vilken jäkla läkare. Blir SÅ förbannad, så behandlar man fan inte sina patienter. Under all kritik. *morrar*

Laban: *kramar-om* Hoppas ändå att allt är väl

Mamarazzi: Nejhejdu, det blir inget med det. Nu har vi bestämt att det skall gå bra det här. *kramar* Skönt att du fick recept!

Nosce Te Ipsum
  • stella

mammarazzi: Vill inte skrämma upp dig! Till mig sa Dr B att de små inte mår bra av feber så käka febernedsättande medicin så fort du känner att du får feber.

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8