• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • mamarazzi

jag förstår verkligen att det blev jobbigt. gråt på. Det kan behövas ibland. Ny växel på måndag låter som en toppen ide.
    MASSA KRAMAR och lite mjuk bomull kastad åt ditt håll.

• Idun 78

Ja usch Lucki, jag förstår att det känns tungt. Gråt en massa och försök att vila så mycket du kan. Sedan kommer du tillbaks med nya tag när du känner att du orkar. Massa kramar

• Franka

Men Lucki - vilken djävla svar hon gav dig då. Säger som de andra, ge inte upp, på nått sätt ska det gå!!!

• londonfredrika

I just våran komun säger dom att man måste fått tre MF på rad ---> direkt hjälp eller ha ett år sen senaste graviditet, men då måste man som sagt vara över 23 år gammal för att få hjälp.
    Håller med om det är galet och jag bröt ihop helt när jag pratade med henne och berättade att jag är ju GIFT. Hur mycket mer seriösa kan vi bli i vårat förhållande om ett år?!

Söka privat blir tufft, bor så långt norrut att vi måste åka 14 mil enkel väg för att komma till en privat motagning ;)

Vi får väl gladeligen vänta tills vi fyllt 23 i december 2009 eller hoppas på en till graviditet innan dess som faktiskt går vägen.

Lucki, Fy fan, vilket svar! Varför skulle du inte kunna få träffa reumatolog? Låter konstigt att hon ska rådfråga en reumatolog ist för att du ska få träffa en.

• Snozie

Lucki- Hör nu på mig!

När jag och min man startade våran bebis verkstad år 2005? Så bedömde den första läkaren att jag INTE skulle kunna bli gravid på egen hand utan vi skulle behöva IVF. Ok sa jag och deppade ihop över detta tunga besked. TVÅ månader senare var Snozie på tjocken... När jag emellertid fick mf blev jag såklart ännu mer deppig eftersom jag då trodde att denna grav var ett mirakel och att mirakel inte sker 2 gr...

Sen gick det en tid och jag blev gravid med tvillingar. När dessa dog i v 15 (ma v18) och man fann att jag har en delad livmoder sas det till mig att jag förmodligen ALDRIG skulle kunna få en frisk graviditet. Det skulle FÖRMODLIGEN bli mycket problem under resans gång och jag riskerade sen fosterdöd, tidigförlossning...bla bla.

Hör nu!

Nu är jag i v 32 snart 33 har gått på flera besök hos spec mvc hos överläkaren där. Hitils har dom inte hittat ett enda fel...Allt är till 100% bra...(peppar peppar).

Så...Vist skall man höra vad läkarna säger men med en viss nypa salt. Tror att om den dagen kommer då du själv VET att detta inte är värt att fortsätta kämpa för. Då behöver inte någon tala om det för dig. Då vet du själv...

Kram i massor och stå på dig. Inte skall du ge upp nu!

Om ni viste vad vi kämpat. Snart är vi i mål!
  • Idun 78
    Svar på #755
    Precis! Jag tror även Magis som brukade hänga här inne förut fick samma dystra besked, men även hon var gravid kort därefter och nu har hon en liten dotter.
  • babblar på

Lucki: nej ge inte upp än. Vilken knäpp läkare Men försök få tid att utreda utslagen. Behöver ju inte ens ha med mf att göra utan att man kanske får det av hormoner eller nåt.
    Hoppas det går bra! Kram kram

• lucki

Snozie skrev 2009-01-09 13:01:23 följande:

Lucki- Hör nu på mig! När jag och min man startade våran bebis verkstad år 2005? Så bedömde den första läkaren att jag INTE skulle kunna bli gravid på egen hand utan vi skulle behöva IVF. Ok sa jag och deppade ihop över detta tunga besked. TVÅ månader senare var Snozie på tjocken... När jag emellertid fick mf blev jag såklart ännu mer deppig eftersom jag då trodde att denna grav var ett mirakel och att mirakel inte sker 2 gr...Sen gick det en tid och jag blev gravid med tvillingar. När dessa dog i v 15 (ma v18) och man fann att jag har en delad livmoder sas det till mig att jag förmodligen ALDRIG skulle kunna få en frisk graviditet. Det skulle FÖRMODLIGEN bli mycket problem under resans gång och jag riskerade sen fosterdöd, tidigförlossning...bla bla.Hör nu!Nu är jag i v 32 snart 33 har gått på flera besök hos spec mvc hos överläkaren där. Hitils har dom inte hittat ett enda fel...Allt är till 100% bra...(peppar peppar).Så...Vist skall man höra vad läkarna säger men med en viss nypa salt. Tror att om den dagen kommer då du själv VET att detta inte är värt att fortsätta kämpa för. Då behöver inte någon tala om det för dig. Då vet du själv...Kram i massor och stå på dig. Inte skall du ge upp nu!
    Tack!!! Tårarna rinner när jag läser ditt inlägg.
    NEJ!! Jag vill inte ge upp nu.
    Jag tycker ...om dom tror sig veta vad det beror på så får dom väl hjälpa mig därifrån.
    Har precis nu skrivit till Sophiahemmet då jag missade telefontiden där.
    Måste jag ge upp, så får det vara fler läkare än så som säger att det inte går.
  • Snozie

Precis! Så skall det låta Lucki!

Kyss

Om ni viste vad vi kämpat. Snart är vi i mål!
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8