• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • mamarazzi

Bling, Iske, Lycka, Lilleskuttan, Finesssan, Snozie (missade jag någon?): Gud så gulliga ni är allihop som vill skicka prog! Jag har helt klart progestron till vecka 12 nu om jag behöver. SÖTA NI! Innan idag satt jag och grät och nu har jag tårar i ögonen igen. Det är ju helt fantastiskt att vi som faktiskt inte känner varandra är sådana vänner och stöttar varandra.

Idag ska min mamma "du hänger upp dig så mycket på det där". VA FAN! "Du förstår inte." sa jag. "Jo jag förstår hur jobbigt det är" var hennes svar. Då sände jag en tanke till er underbara tjejer. Det är bara ni som förstår... Puss!

• Iske

Mamarazzi: vi vet ju alla hur gärna vi ville ha progrestronet själv och hade ju tur att få det så när man har över och inte behöver det så självklart ger man bort..

• Snozie

Mamarazzi- Du har ju eget apotek här... .

Mom2006- Vet hur det känns...Så fruktansvärt jobbigt varje gång någon man känner blir gravid.

Vad gäller föräldragruppen var det bättre än förväntat. Det var ingen där som jag inte tycker om ( bor i en liten stad och känner dom flesta). Tack gode gud för det...

Cool

Om ni viste vad vi kämpat. Snart är vi i mål!
  • stella

Haloj!
    Har inte hunnit läsa ikapp den här mäktigt aktiva tråden. Verkar som det finns lite ljusglimtar i alla fall och dem gäller det att hålla fast vid. (Fast det är skönt att veta att de svarta tankarna, avundsjukan och hopplösheten också kan få plats - det gäller bara att inte fastna i dem.)

EGO: Jag fick idag bekräftat att jag har GBS (från provet i ändtarmen ej urin eller slida). Min barnmorska säger att det inte är någon mening att behandla utan att det troligtvis kommer tillbaka igen. Det som kan vara farligt är om vattnet går och förlossningen sätter igång tidigare. Hon menar att jag får lämna ett nytt prov närmare förlossningen och om det också påvisar GBS så får jag antibiotika vid förlossningen. Ska jag vara orolig? Hur har ni andra blivit behandlade?

Annars så sparkar det på rätt friskt i magen nu. Är redan i vecka 21+1.

• mamarazzi

Mom2006: Fattar precis. Jag känner likadant. Ska man lägga fram ett glatt leende liksom. Suck!

Stella: Oj vad jobbigt. Men har du fått någon penicillin alls? Borde man inte testa EN kur iallafall och sedan igen innan förlossningen?

Snoz: Apotek kan vi oxå ha på vår klinik! Bra med föräldragruppen.

Iske: Ja visst förstår jag er för jag hade gjort samma men jag kan inte låta bli att bli lite sentimental när jag sitter här och känner mig sååå "sårbar"...liksom.

• Iske

Mamarazzi: förstår dig precis :D maila din adress om du inte får nått imorgon så ska jag ta mig till posten så du får dom till måndag :D

• Idun 78

Mom2006, jag förstår precis dina känslor, jag går sönder inombords varje gång jag hör om någon bekant som väntar barn, trots att jag nu är gravid själv. Du får pussa mycket på din dotter och hoppas på att det snart är din tur igen.

Snozie, vad bra att du gillade föräldragruppen!

Lycka, håller alla tummarna inför ditt rUL imorgon. Det kommer gå super!

Franka, vad härligt att allt såg bra ut! Nu är det raka vägen mot bebis!

• BettanB

*ramlar-förbi-och-vinkar*
    Herregud, jag är lika förbannat trött idag. Av samma anledningar. Dålig sömn, jobb och träning. Gah! Snart helg!

Nosce Te Ipsum
  • Lycka77

Stella - förstod jag dig rätt att du bara har GBS i ändtarmen och inte i urin och slida?

Hur kommer det sig att du lämnar sånt prov?

Det kanske inte är lika illa om man inte har det i slidan och urinen och att det är därför som du inte ska behandlas, kan det vara så? Eller kan det vara beroende på hur hög halt bakterier man har?

Jag har ätit en kur Kåvepenin och nu lämnat nytt prov för odling för att se om det är borta, jag har bara lämnat urinodling.

Idun, tack det hoppas jag.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8