• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • Idun 78

Mamarazzi, den gången jag fick MA i v.10 så var jag jättesjuk när jag plussade. Andra gg fick jag mf redan i v.5. Själv är jag bombis på att det var mitt nedsatta immunförsvar (pga sjukdomen) som gjorde att jag fick behålla graviditeten till v.10 första gg:n, och också anledningen till att jag ville ha en utredning och medicinering trots att jag "bara" har haft 2 mf. Så det är mkt möjligt att det är sjukdomen som gör att du blir gravid, och en desto större anledning att kräva utredning och medicinering.

• babblar på

Mama: hoppas det ordnar sej så du får prog.
    Ang. sjukdom så bör man iaf försöka att ta bort all feber man får som gravid för feber är inte bra sa de till mej. Jag har inte varit sjuk när jag blivit gravid vad jag minns, däremot har jag känt mej febrig(utan att ha feber) precis efter mina mf. Tror kroppen gör så när den ska läka

Franka: grattis vad härligt att du fick höra hjärtljuden

snozie: känner igen mej i känslan av att inte vara som de andra bland gravida

Finesssan och mom: Vad duktiga ni är

• mamarazzi

BP: Vad bra att jag inte har någon feber då!

• frökenKAJO
    Mamarazzi: Grattis till dig!!! Hoppas verkligen att det går vägen den här gången! Jag har också haft årstidsbundna missfall, i augusti 2007 och augusti 2008. Helt logiskt borde ju du få en bebis nu och jag bli gravid lagom till juli/aug 2009. Flört

Idun: Samma lika här, har också varit sjuk de gånger graviditeterna tagit sig. Det har visserligen skitit sig ändå, men men... Inför nästa gång har jag ju dunderpowermedicin Skrattande!!

Poppy: Vad var frågan nu igen, vilken dos jag fick på Prednisolonet? Jag har inte recepten tillgängliga just nu (de är typ inlåsta i brandsäkert bankfack ) men jag kan återkomma.

Alla ni som ville ha mess, jag tror att ni fått det nu. Hojta annars!!!

Avslutningsvis har jag två kloka, kloka frågor. Först, när ni skriver T anger ni inte vilken styrka, de finns ju i olika. 1 T = hur många mg eller vad det nu mäts i?

Sen det här med ägglossningstest, vi kom ju överens om att CB digitala är bäst. Min fråga är då: när ska man hoppa i säng? När den där bananen är helt ifylld, eller ska man vänta något dygn efter det eller vad. Alltså: Betyder full banan att ägglossning är på g eller att den redan skett?
  • babblar på

Mama: vad bra att du sluppit det! Man får ju hoppas att man slipper influensan som ska vara så "hård" i år.
    Hoppas du mår bättre snart !

• mamarazzi

BP. Nej men shit det har jag ju inte sluppit! Jag hade ju feber i förrgår.

Kajo: tack tack sötis! Gillar vår logik!

• babblar på

Kajolajo: svår fråga med bananen Trodde först du pratade om en annan banan Jag vågade inte annat än att köra varannan dag hela tiden innan och sen köra den dagen jag fick utslag på stickan och nån dag efter. Men endel läkare säger ju att man inte ska göra det så ofta för spermiernas skull

1T är 75mg

• mamarazzi

Kajo: Jag skrattade också åt bananen och trodde precis som BP att vi snackade om en annan banan. Ha ha ha! Men det är nog bra att båda banenerna är fulla!!!

• babblar på

Mama: säkert ingen fara med febern. Vet en som hade runt 38 i flera veckor och hon fick ett friskt barn

• frökenKAJO

*asg*
    Så det är när bananen är full som man ska dra in i sovrummet? Nu börjar jag förstå varför vi haft så svårt att få till det.Skrattande.

Äsch, jag menade ju bananen på sticken ju. Full banan = ägglossning då?

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8