• Finessan

Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8

Har du fått upprepade missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss! Här finns också många kloka gummor som sitter på mängder av information.

Tidigare trådar:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    Del 6. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html
    Del 7. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m33915758.html
    Del 8. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m36533392.html

Behandlingslista:

Del 1. www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    Del 2. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    Del 3. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html
    Del 4. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html
    Del 5. www.familjeliv.se/Forum-7-137/m38034570.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:36
    Ihopsamlade fakta om missfall och hur man förebygger:

www.familjeliv.se/Forum-7-137/m40119318.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-10 21:40
    Eftersom 9 kommer efter 8 så är detta självklart del 9. Inte del 8 som det står i rubriken.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 10:26
    Ny behandlingstråd!
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m41272718.html
  • Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8
  • mamarazzi

ginko: har lämnat meddelande på citykliniken i Malmö. (Gick där med mitt andra mf.) Får se om de ringer tillbaka. tack för kramen. den behövs.

• mamarazzi

Snoz: okej. tack.

Nu ska jag duscha innan jag sticker till VC pga att jag inte kan andas. Astma mitt i allt skit!

Hör av mig sen igen efter vad läkaren där har sagt när jag frågar om prog.

• ginkgo
    Svar på #691
    Jamen, så bra, för då har de redan dig i journalen. Jag gick med mina två först mf hos min vän som då var läkare på UMAS, men det sista mf konstaterades hos citykliniken och det är den läkaren som skrev ut prog och även senare föreslog trombyl. Hoppas de ringer och har en tid fort.
  • Snozie

Finessan- Vilken bra start med vikten... . Följer tråden för lchf men har inte givit mig till känna än... . Skall vänta tills plutt är ute så jag kan börja. Det där med att känna sig utanför har jag också funderat på. Känns som om man inte har så mycket gemensamt med räkmacke åkare...Hm. Kanske blir anorlunda sen?

Om ni viste vad vi kämpat. Snart är vi i mål!
  • Snozie

Nu skall jag spela lite poker. Brukar fungera bra när jag är på bitter humör...

• mamarazzi

ginkgo: Nej men åh så bra!! Det betyder ju att de är positiva till både prog och trombyl. Jag självmedicinerar ju med albyl minor. Hurra nu känns det lite bättre! Hoppas bara de ringer snart!

Var hos läkaren på VC nu men hon ville inte heller skriva ut progesteron såklart. Ang. min andning så fick jag massa nya mediciner. Sen visade det sig att jag hade hög snabbsänka (heter det så CTP?) men eftersom jag nu är gravid och har precis avslutat en penicillinkur ville hon inte ge mig mer penicillin utan jag ska dit igen på måndag för nytt blodprov. UFF!

• Snozie

Mamarazzi- Blev ingen poker. Tele ringde, så blev man sittandes där...Nytt försök en annan dag. Men det är kul.!

Satt och tänkte på en del saker som jag faktiskt gjorde annorlunda nu denna grav. Vore kul om ni andra som fått barn kan säga om ni också gjort nått annat än det vanliga.

Vad gjorde vi annorlunda:

# Vid äl hade jag och min man inte haft oskyddat sex på flera månader. Det fanns alltså inga spermier där inne. När jag fick äl kom han i mig samma dag som äl eller tom efter äl...Förvånad.

# Jag åt Lergigan. Äter dom för sömnproblem pga skiftjobb. Åt till v 16...

# Jag hade gått ner en del i vikt. Kanske 5 kg...

# Och så mina älskade järntabletter då förståss. Åt stor dos från v 5.

# Har funderat lite på lergiganen? Är inte det ett antihistamin prep? Kan dom ha hjälpt till att ev se till så att inte mitt emunförsvar tog död på räkan? Nån som vet? Nån som tror?

• mamarazzi

Snoz: Ingen aning. Men min man sa till mig igår när jag meddelade att jag var gravid "kan du inte bli gravid någongång då du inte är sjuk!" Han tror att det är sjukdomen som gör att det går åt helvete. Men kanske är det tvärtom. Kanske är det sjukdomarna som gör att jag blir gravid?

• Mom2006

Mamarazzi: tråkigt att inget går riktigt som du vill...

Vad bra Finessan med viktnedgången... Jag vägde mig igår och då hade jag gått ner 2,5 kg från den 1 jan och mår kanon kroppsligt och överlycklig att magen har krympt lite...Känner mig väldigt positiv..

Svar på tråden Utredning efter upprepade missfall osv... Del 8